دیدار با آیت الله سعیدی
1395/8/5 چهارشنبه تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س): هنر و زیبایی باید در خدمت معارف دینی باشد تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) گفت: هنر و زیبایی باید موجب رغبت به محتوا شود؛ در غیر این صورت، راه در پیش گرفته شده، اشتباه است. زیبایی باید در خدمت معارف باشد، نه این که معارف را به حاشیه ببرد و مردم تنها متوجه جنبه زیبایی آن شوند. 
به گزارش روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی، آیت الله سید محمد سعیدی در دیدار برگزار کنندگان همایش «کتاب آرایی دینی در فرهنگ و تمدن اسلامی» در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س)، گفت: تجمیع آثار هنری، به ویژه در عرصه های دینی و اسلامی اهمیت زیادی دارد.
تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) افزود: خداوند منشأ زیبایی است و آثار و لایه های این زیبایی در عرصه های مختلف طبیعی وجود دارد که نیازمند توجه و تفکر است.
وی با بیان این که کتاب آرایی جلوه های هنری زیادی در سیر تاریخی دارد، گفت: کتاب آرایی، عرصه گسترده ای است که جزء به جزء آن در قطعه هایی از زمان نمود یافته است که لازم است با تجمیع آنها، این هنر را به دیگران عرضه نماییم.
آیت الله سعیدی با تقدیر از برنامه های دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در راستای ترویج هنر اسلامی گفت: دفتر تبلیغات اسلامی در عرصه های مختلف دینی از جمله معرفی و ترویج هنر دینی برنامه های مختلف و ارزشمندی داشته و جلوه های اسلامی را در قالب هنر به مخاطبان ارائه کرده است. 
وی برگزاری همایشی در راستای کتاب آرایی را ارزشمند دانست و گفت: با توجه به این که این برنامه در قم برگزار می شود، باید بر جنبه های دینی و معرفی عالمان دینی که در این عرصه حضور فعال و ارزشمند داشتند، تأکید شود. روحانیت در عرصه های هنری خدمات ارزشمندی داشته است که برای بسیاری ناشناخته اند، از این رو باید برای دیگران معرفی گردد.
تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) افزود: باید دقت کرد که این همایش در راستای ترویج هنر کتاب آرایی، محتوا را محور کار خود قرار دهد. آراستن گاهی به خودی خود مطرح می شود که دارای ارزش های زیبایی شناختی می شود، ولی رسالتی که از این آراستن انتظار می شود، حامل بودن آن با محتوا و کلام دینی است.
وی با بیان این که در آراستگی تعالیم اسلامی نباید زیبایی محتوا را تحت الشعاع قرار دهد، گفت: هنر و زیبایی باید موجب رغبت به محتوا شود؛ در غیر این صورت، راه در پیش گرفته شده، اشتباه است. زیبایی باید در خدمت معارف باشد، نه این که معارف را به حاشیه ببرد و مردم تنها متوجه جنبه زیبایی آن شوند.
 
امتیاز دهی
 
 

نسخه قابل چاپ
Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما