قربان زاده- علوی گرگانی
1395/7/5 دوشنبه تاکید آیت الله علوی گرگانی در خصوص بزرگداشت شهدای مدافع حرم آیت الله علوی گرگانی در دیدار معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم و دبیر کنگره بزرگداشت شهدای روحانی مدافع بر ضرورت بزرگداشت مقام شامخ این شهیدان و گسترش فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه تاکید کرد.
به گزارش روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، آیت‌الله علوی‌گرگانی در دیدار معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی و دبیر ستاد بزرگداشت شهدای روحانی مدافع حرم گفت: قشر روحانیت به شیوه مطلوبی در دفاع از حرم اهل بیت(ع) درخشیده‌اند و مسؤولان باید برای بزرگداشت این قشر و اقشار مختلف شهدای مدافع حرم و حمایت از خانواده آنها اهتمام جدی داشته باشند.
ایشان با بیان اینکه برگزاری کنگره شهدای روحانی مدافع حرم سبب زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره شهدا می‌شود، اظهار داشت: باید رسیدگی لازم به خانواده‌های شهدای مدافع حرم صورت بگیرد و برای تحصیلات فرزندان خانواده‌های روحانی شهدای مدافع حرم برنامه مشخص وحمایت های لازم در دستور کار قرار گیرد.
این مرجع تقلید از میزان تقوا و اخلاص شهدای مدافع حرم یاد کرد و گفت: این افراد بدون چشم‌داشت مادی در جبهه‌ها حضور یافته و برای حراست از حریم اهل بیت(ع) به شهادت رسیده‌اند، به همین علت تکریم‌ ایشان از اولویت‌های جامعه اسلامی است.
وی خاطرنشان کرد: قشر روحانیت به شیوه مطلوبی در دفاع از حرم اهل بیت(ع) درخشیده‌اند، اما مسؤولان باید نسبت به بزرگداشت اقشار مختلف شهدای مدافع حرم و حمایت از خانواده آنها اهتمام جدی داشته باشند.
آیت الله علوی‌گرگانی با اشاره به اینکه برخی از شهدای مدافع حرم از راهکارهای مختلف برای اعزام به سمت جبهه‌ها استفاده کرده‌اند، عنوان کرد: رشادت‌های شهدای مدافع حرم قابل تقدیر است و باید در جامعه از آن الگوبرداری شود.
در ابتدای این دیدار نیز، حجت الاسلام والمسلمین روستاآزاد معاون فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم و دبیر ستاد بزرگداشت شهدای روحانی مدافع حرم تصریح کرد: گرچه این کنگره در دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم پیگیری می‌شود اما کنگره اختصاص به یک‌نهاد خاص ندارد و مراکز حوزوی متعددی از جمله مرکز خدمات حوزه‌های علمیه و جامعه المصطفی العالمیه در برگزاری این کنگره نقش دارند که دبیری کنگره به عهده دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم است.
وی با اشاره به برگزاری کنگره شهدای روحانی مدافع حرم اظهار داشت: در حال حاضر 27 طلبه و روحانی جزء شهدای روحانی مدافع حرم هستند و این تعداد روحانی شهید مدافع حرم نیز رقم قابل‌توجهی است.
وی با اشاره به اهداف برگزاری این کنگره گفت: بازخوانی اندیشه‌های جهادی و زندگی نورانی این شهیدان و مطالعه، ارتباط و الگو‌گیری وصایای شهدای روحانی مدافع حرم و تکریم، احترام و تجلیل از خانواده‌های این شهیدان از اهداف برگزاری این کنگره است.
لازم به ذکر است، نخستین کنگره بزرگداشت شهدای روحانی مدافع حرم روز هشتم مهربا سخنرانی آیت الله مکارم شیرازی، آیت الله اعرافی و یکی از فرماندهان سپاه در مدرسه امام موسی کاظم (ع) قم برگزار می ش
 
امتیاز دهی
 
 

نسخه قابل چاپ
Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما