رونمایی فلسفه علم اصول
1395/3/3 دوشنبه رئیس دفتر تبلیغات اسلامی: در کتاب «فلسفه علم اصول» روح انصاف علمی رعایت شده است رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم گفت: در تدوین کتاب «فلسفه علم اصول» روح انصاف علمی کاملا مشهود است و این کتاب می تواند مشکل برخی از انحرافات علم اصول را رفع کند.
به گزارش روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی، حجت الاسلام والمسلمین دکتر احمدواعظی در مراسم رونمایی از کتاب «فلسفه علم اصول» که در پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی برگزار شد، اظهار داشت: این مجموعه حاصل دو دوره پژوهش و حاصل تلاش های علمی فراوانی است.
وی با بیان اینکه جدا کردن علم اصول و فلسفه علم اصول از امتیار های این مجموعه است، گفت: در زمینه مفهوم حقیقی و مفهوم اعتباری نظرهای مختلفی وجود دارد که در این خصوص در کتاب فلسفه علم اصول به مبحث اعتبارات به خوبی پرداخته شده است.
رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم ادامه داد: مباحث مطرح شده در این کتاب به شکل جامع و کامل بیان شده به گونه‌ای که نه تنها محققین حوزه علم اصول بلکه محققین سایر حوزه‌های دانش نیز می‌توانند از آن استفاده کنند.
وی با اشاره به اینکه در تدوین این کتاب روح انصاف علمی کاملا مشهود است، عنوان کرد: کتاب فلسفه علم اصول مشکل برخی از انحرافات علم اصول را رفع می‌کند.
حجت الاسلام والمسلمین دکترواعظی به ساده نویسی این کتاب اشاره کرد و افزود: نویسنده این کتاب در عین بیان ساده سعی کرده تا دقت کافی بر روی مباحث را داشته باشد.
وی در پایان طی پیشنهادی خواستار تدوین یک جلد کتاب درسی از مباحث مطرح شده در کتاب فلسفه علم اصول شد تا بتوان آن را در محیط‌ حوزوی و دانشگاهی مورد استفاده قرار داد.
 
امتیاز دهی
 
 

نسخه قابل چاپ
Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما