نظرزاده
1395/1/31 سه‌شنبه قائم مقام مرکز برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی: ایده‌های سازمانی راهی برای شناسایی نیروهای برجسته و آینده‌نگر دفتر است قائم مقام مرکز برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی دفتر تبلیغات اسلامی گفت: ارائه ایده از سوی کارمندان نقشی مهم در شناسایی نیروهای برجسته و آینده‌نگر دارد.
به گزارش روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی، حجت الاسلام والمسلمین نظرزاده در گفت وگویی اظهار داشت: یکی از مسائل مهم سازمان، این است که فرهنگ و دانش سازمانی کارکنان چیست که این امر کارهای یک سازمان را پیش می‌برد. اگر نیت کارکنان را کشف کنیم به اهداف نهفته و جایگاه سازمان خواهیم رسید.
قائم مقام مرکز برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی افزود: مسئله مهم این است که هرکارمندی نگاهش به سازمان چیست و چه هدفی را دنبال می‌کند و نمره‌ای که به آن می‌دهد، چند است چون خود را انعکاس کل سازمان می‌‌بیند.
وی تصریح کرد: یکی از مباحث علم مدیریت برای اصلاح و تغیییر فرهنگ سازمانی، جستجو و کشف نیات و نوع فهم مدیران و کارکنان از اهداف و عملکرد سازمان است.
حجت الاسلام والمسلمین نظرزاده بیان کرد: بنده دفتر تبلیغات اسلامی را یک سازمان برتر می‌بینم که از هر شاخه‌اش صد شاخه می‌روید و مدیرانش همیشه در حال پیگیری ایده‌های جدید هستند و در کم‌تر سازمانی چنین استعدادی وجود دارد.
قائم مقام مرکز برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی گفت: به همین دلیل در سال 94 پیشنهاد مشارکت سازمانی را طرح کردیم با این هدف که ایده‌های کارکنان و مدیران برای بهبود وضع فعالیت‌های دفتر و بازکردن فضاهای جدید ارائه شود تا از این طریق شناسایی عمیق‌تری از نوع فهم مدیران و کارکنان به دست بیاوریم.
وی خاطر نشان کرد: از راه همین نظرسنجی می‌توانیم در عرصه‌های مختلف حتی نوع ارزیابی کارکنان را در مجموعه فعالیتی دفتر تبلیغات اسلامی سنجش کنیم؛ اینکه آیا ما از رویاها و ذهنیت کارکنان دور هستیم یا نزدیک؟ یا اینکه ما از عالم مطلوب مدیران و کارکنان چه فاصله‌ای داریم؟
حجت الاسلام والمسلمین نظرزاده عنوان کرد: این امر قدرت تحلیل بالایی نسبت به عملکرد دفتر به ما می‌دهد چراکه اگر این ایده‌ها از وضع موجود خیلی دور باشد، احساس می‌کنیم در ذهن کارکنان ناامیدی نسبت به نیل به فضای ایده‌آل وجود دارد.
قائم مقام مرکز برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی دفترتبلیغات اسلامی گفت: اگر این ایده‌آل‌ها دست یافتنی و قابل برنامه‌ریزی باشد، امیدوار می‌شویم تا این فاصله را سریع‌تر کاهش دهیم و به حد مطلوبی برسیم. این نظرسنجی خود مانند مسابقه است و برای سیستم برنامه‌ریزی خیلی راه گشا است و می‌تواند سطح نگاه کارکنان و مدیران را به ما بازیابی کند و اینکه در چه سازمانی هستیم؛ سازمان اسیر بروکراسی و رکود است یا بالنده است؟
وی تاکید کرد: با توجه به این ایده‌ها می‌توان به سوی اهداف اساسی پیش رفت و گاهی بعضی ایده‌ها طرح می‌شود که گویا حلقه گمشده فرآیندهای سازمانی بوده است.
حجت الاسلام والمسلمین نظرزاده گفت: گاهی این ایده‌ها ارزش فرد را مشخص می‌کند و این امر به ما در شناسایی نیروهای برجسته و آینده‌نگر کمک می‌کند تا برای تغییر در وضعیت کنونی سازمانی برای رسیدن به وضع مطلوب برنامه‌ریزی کنیم.
قائم مقام مرکز برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی افزود: گاهی نقدهایی که نمی‌توان به طور مستقیم مطرح کرد از راه این ایده‌ها می‌توان کشف کرد. ولی باید سعی شود این ایده‌پردازی به صورت واقع‌بینانه، نه با گرته‌برداری و مدل‌های اجاره‌ای صورت گیرد وگرنه انعکاس درونی سازمانی نیست و در ارزیابی ما نیز امتیاز خوبی به آن تعلق نمی‌گیرد. بلکه به دنبال طرحی هستیم که ایده از ذهن یک کارمند در برخورد با عملکرد و اهداف دفتر ظهور و بروز پیدا کند. امیدواریم با استقبال مدیران، کارشناسان و کارکنان دفتر بیشترین مشارکت را داشته باشیم تا به نتایج مطلوبی برسیم.
 
امتیاز دهی
 
 

نسخه قابل چاپ
Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما