پنجشنبه 9 فروردين 1403   23:23:48

(مهار تورم، رشد تولید)

print

در دیدار رایزن فرهنگی ایران مطرح شد:

همکاری مشترک علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی و آفریقای جنوبی

  • خلاصه :رایزن فرهنگی ایران در آفریقای جنوبی ضمن بازدید از پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی و آشنایی با دستاوردها و فعالیت های پژوهشگاه، طی نشستی با برخی مسئولان این پژوهشگاه، به معرفی کشور و ظرفیت های آفریقای جنوبی برای همکاری علمی مشترک پرداخت.
به گزارش پایگاه خبری دفتر تبلیغات اسلامی ( تبلیغ نیوز )، رجبعلی اسفندیار «رییس مرکز همکاری های علمی و بین الملل پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی» در ابتدای نشست با رایزن فرهنگی ایران در آفریقای جنوبی به معرفی ظرفیت های این پژوهشگاه پرداخت و فعالیت های عمده پژوهشگاه از جمله قرآن پژوهی، کتابخوان پژوهان، اتاق فکر  علوم انسانی – اسلامی و برخی فعالیت های دیگر را مورد توجه قرار داد. 
در ادامه این نشست، حجت الاسلام مصطفی دریاباری «رایزن فرهنگی ایران در آفریقای جنوبی» به معرفی کشور آفریقای جنوبی پرداخت و برخی مشخصه های این کشور از جمله، عضویت در گروه بریکس، توسعه یافتگی، سبک زندگی، نظام اقتصادی، دانشگاه های آفریقای جنوبی را بر شمرد. 
وی گفت: این کشور در زمینه حقوق بین الملل و حقوق بشر فعالیت بالایی دارد و اندیشمندان این کشور در حوزه تبعیض نژادی علاقه مند به مباحث مربوط به فلسطینی ها و مشکلات صهیونیسم هستند. آفریقای جنوبی در فضای سیاسی و حقوق بین المللی وضعیتی به مراتب بهتر از برخی کشورهای اروپایی دارد. 
رایزن فرهنگی ایران در آفریقای جنوبی تصریح کرد: امکان استفاده از تحقیق مشترک و فرصت مطالعاتی بین پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی و دانشگاه های آفریفای جنوبی وجود دارد و البته این ارتباط بایستی که دو سویه باشد؛ همچنین پیشنهاد می شود سفر مطالعاتی از طرف پژوهشگاه به آفریقای جنوبی تعریف شود که بهتر است به دو صورت موضوعی و سفر نخبگانی باشد. این سفر نخبگانی می تواند شامل بزرگان حوزه باشد که دیداری از این کشور داشته باشند و می تواند تجارب ارزشمندی برای آنها داشته باشد. 
وی خاطرنشان کرد: امکان برگزاری نشست و همایش علمی محدود نیز در این کشور وجود دارد. در این کشور، از طرح های کلان و منظم استقبال می شود. با توجه به برگزاری نمایشگاه هفته ایران و گردشگری در تابستان سال آینده، پژوهشگاه می تواند متناسب با موضوع، در این نمایشگاه شرکت کند.
 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر
ravabet.omomi@dte.ir
۰۲۵-۳۱۱۵۲۷۲۷ (مدیریت پرتال)
۰۲۵-۳۱۱۵۰۰۰۰ (تماس با ما)
025-31155614
ایران قم میدان شهداء
بيشتر
خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما