پنجشنبه 9 فروردين 1403   21:50:57

(مهار تورم، رشد تولید)

print

شخصیت ها در بازدید از نمایشگاه تقاطع نوآوری اصفهان خانه خلاق و نوآوری اشراق چه گفتند؟

  • خلاصه :نمایشگاه تقاطع نوآوری اصفهان با حضور تیم هایی از خانه خلاق و نوآوری اشراق و خانه فناوری‌های فرهنگی اصفهان از ۲ تا ۶ مردادماه در سالن اجتماعات گلستان شهدا اصفهان برگزار و مورد استقبال شخصیت های حوزوی و کشوری قرار گرفت.
به گزارش روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی، نمایشگاه تقاطع نوآوری اصفهان که در حاشیه نمایشگاه روایت تبلیغ دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان از ۲ تا ۶ مردادماه در سالن اجتماعات گلستان شهدا اصفهان برگزار شد با استقبال شخصیت های حوزوی و کشوری روبرو شد.

حجت الاسلام محمد قطبی مدیرعامل خانه خلاق و نوآوری اشراق، در حاشیه این نمایشگاه در جمع اصحاب رسانه، گفت: تقاطع نوآوری یک مأموریتی را دنبال می‌کند و آن این است که شرکت های خلاقی که محصول قابل ارائه دارند را با مدیران، مسؤولان و متولیان روبرو کند و بتواند از این طریق فضایی را فراهم کند که در نهادها و دستگاه‌ها فعالیت‌ها و خدمات فرهنگی به سمت بهره برداری از شرکت‌های خلاق برود.
حجت الاسلام قطبی در ادامه خاطرنشان کرد: یعنی از این به بعد کارهای فرهنگی دستگاه‌ها بجای اینکه به شرکت‌های معمولی یا پیمانکاران عمومی سپرده بشود، در تعامل با شرکت‌های خلاق به قراردادهای کاری برسند و شرکت‌های خلاق متولی تأمین محصول، فعالیت‌ها و خدمات فرهنگی سازمان‌ها و نهادها بشوند.
وی در ادامه عنوان کرد: در تقاطع نوآوری اصفهان بیش از 10 شرکت خلاق  شرکت کردند و مدیران متعددی از فعالیت‌ها و اقدامات این شرکت‌ها بازدید کرده و با آنها آشنا شدند، اتفاق خوبی در این نمایشگاه افتاد و امیدوار هستیم که دستاوردهای خوبی داشته باشد.
مدیرعامل خانه خلاق و نوآوری اشراق، با بیان اینکه دیده شدن شرکت‌ها از اهداف ما است، تصریح کرد: معرفی شدن و امکان عرضه محصولات شرکت‌های خلاق به دستگاه‌ها از جمله اهداف و چشم اندازهایی است که دنبال می‌کنیم، نمایشگاه تقاطع نوآوری قرار است در نقاط مختلف کشور برپا بشود و بتوانیم حتی در نمایشگاه‌های بین المللی هم حضور داشته باشیم و مقدمات این حضور بین المللی هم فراهم آمده است و در آینده با تجربیات مؤثر و قابل ارائه در این نمایشگاه‌ها حضور خواهیم داشت.
حجت الاسلام قطبی با تأکید بر اهمیت توجه به شرکت‌های خلاق و محصولات خلاق و نوآور، اظهار کرد: امیدوار هستیم با رشد فعالیت‌های شرکت‌های خلاق جایگاه محصولات این شرکت‌ها در جامعه به خوبی تثبیت شده و مورد استفاده مردم قرار بگیرد.

در ادامه دیدگاه بازدید کنندگان از این نمایشگاه را از پیش رو می گذرانیم:

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی مطرح کرد: ضرورت حمایت و پشتیبانی از خلاقیت و نوآوری در عرصه فرهنگ

حجت‌الاسلام و المسلمین احمد واعظی در حاشیه بازدید از نمایشگاه دستاوردهای دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان با اشاره به برپایی نمایشگاه تقاطع نوآوری در کنار نمایشگاه روایت تبلیغ، اظهار کرد: این قسمت که مربوط به مرکز نوآوری و خلاقیت اشراق دفتر تبلیغات اسلامی است را به صورت محدود در بازدیدهای گذشته از اصفهان مورد بررسی قرار داده بودم ولی مانند امروز به صورت تجمیعی و با حضور بیشتر گروه‌های فعال آشنایی پیدا نکرده بودم که این موضوع نیز امروز صورت گرفت.
وی پیرامون فعالیت‌های خانه خلاق و نوآوری اشراق، تصریح کرد: بنده به عنوان عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در صحن شورا این موضوع را مطرح کردم که معاونت علمی ریاست جمهوری عمدتا در پشتیبانی از دانش بنیان‌ها معطوف به عرصه صنعت و نانو و بخش‌های مختلف فناوری است اما عرصه فرهنگ مورد توجه واقع نشده است، این درخواست ما باعث شد که قدم‌های جدی‌تری از سوی معاونت علمی ریاست جمهوری در این زمینه برداشته شود.
رییس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با بیان اینکه در گذشته کارهایی در این حوزه در اصفهان صورت گرفته بود، اظهار کرد: اما پس از تذکرات و پیگیری‌ها و همراهی معاونت علمی ریاست جمهوری و پشتیبانی از خلاقیت و نوآوری در عرصه فرهنگ نشان داد که این عرصه می تواند ضمن اشتغالزایی اثرگذاری عمیق و مؤثر در حوزه فرهنگ داشته باشد.
حجت الاسلام والمسلمین واعظی به اثرگذاری خلاقیت‌ها در حوزه فرهنگ اشاره کرد و گفت: این خلاقیت‌هایی که در بین طلاب و علاقمندان به عرصه فرهنگ و دین وجود دارد ظرفیت تجاری سازی و اشتغالزایی و ایجاد خودکفایی برای فعالان این عرصه را دارد و توجه به این خلاقیت‌ها و پشتیبانی از آنها تأمین کننده اقتصاد عرصه فرهنگ می‌تواند باشد و فعالان این عرصه از این طریق می‌توانند در عرصه فرهنگ پیش رفته و اثرگذاری داشته باشند.


* معاون فضای مجازی،هنر و رسانه دفتر تبلیغات اسلامی: خانه خلاق و نوآوری چرخه دقیقی از ایده تا درآمدزایی ایجاد کرده است

حجت الاسلام محمد شیخ الاسلامی معاون فضای مجازی، هنر و رسانه دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، در بازدید از این نمایشگاه، نمایشگاه روایت تبلیغ را یک نمایشگاه عالی توصیف کرد و گفت: این نمیاشگاه بیانگر نتیجه مثبت اعتماد به مراکز استان‌ها و شعب و نمایندگی‌های دفتر تبلیغات اسلامی است.
وی در ادامه افزود: دفتر تبلیغات اسلامی باید به همکاران خود در مراکز و شعب اعتماد کند و از حالت تمرکز خارج بشود. آنچه که در نمایشگاه روایت تبلیغ اصفهان ارائه شد یک بازنمایی حرفه‌ای از دستاوردها و ظرفیت های دفتر تبلیغات اسلامی بود و همچنین نشان داد یک ظرفیت فوق العاده در اصفهان و دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان برای جهش تبلیغ دینی با روش‌های نوین که نیاز مهم جامعه ما نیز هست وجود دارد.
حجت الاسلام شییخ الاسلامی فعالیت‌های خانه خلاق و نوآوری اشراق را بسیار اثرگذار دانست و تصریح کرد: بخش تقاطع نوآوری مربوط به فعالیت‌ها و اقدامات خانه خلاق و نوآوری اشراق از آنچه که ما می‌دانستیم هم بهتر بود و شاهد هستیم که یک چرخه صحیح و دقیق از ایده تا درآمدزایی در این مجموعه شکل گرفته است.
معاون فضای مجازی،هنر و رسانه دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم اظهار کرد: مسأله درآمدزایی موضوع مهمی است که بسیاری از نهادهای فرهنگی ما متأسفانه بلد نیستند به آن دست پیدا کنند. باید از کار فرهنگی به کسب درآمد رسید تا فرهنگ بتواند خودش خودش را اداره کند و همین موضوع نشان دهنده اهمیت فعالیت‌های مرکز اشراق است.
وی به اهمیت توجه به ظرفیت‌های خانه خلاق و نوآوری اشراق در برپایی نمایشگاه‌ها و ارائه دستاوردهای این مرکز به مخاطبین اشاره کرد و گفت: حوزه نوآوری و خلاقیت مسأله بسیار مهمی است و با وضعیت بودجه های فرهنگی کشور لازم است این مرکز و مجموعه‌های تحت حمایت آن تقویت شوند و آشنایی من با این شرکت‌ها برای من بسیار امیدبخش بود.

*رییس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان تشریح کرد؛ اهداف دفتر تبلیغات اسلامی در تقاطع نوآوری نمایشگاه روایت تبلیغ

حجت الاسلام عبدالرسول احمدیان رییس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان، در حاشیه نمایشگاه روایت تبلیغ در جمع اصحاب رسانه، با بیان اینکه یکی از قسمت‌های بسیار پربار، پریازدید و مورد توجه بازدید کنندگان در نمایشگاه روایت تبلیغ، قسمت تقاطع نوآوری بود، گفت: در واقع این قسمت به جهت اینکه نیازهای واقعی فرهنگی و اجتماعی را مورد هدف قرار داده و براساس درک واقعی از نوع کارهایی که طلاب می‌توانند در فضای کسب و کار متناسب با شأن خود و اقتضائات جامعه قرار بدهند باعث شده این قسمت مورد توجه قرار بگیرد.
وی در ادامه افزود: رهبر معظم انقلاب امسال را سال اشتغال و دانش بنیان نامیدند یعنی اشتغالی که مبتنی بر دانش‌های بنیادین باشد، ما در این نمایشگاه تلاش کردیم که این نوع اشتغالزایی را به عنوان یک نمونه در مجموعه‌های فرهنگی و طلبگی به نمایش بگذاریم.
حجت الاسلام احمدیان با اشاره به اینکه تقاطع نوآوری اشتغالزایی با استفاده از توانمندی طلاب را به معرض نمایش گذاشته است، تصریح کرد: با استفاده از ظرفیت‌های دانش های پایه و دغدغه‌ها، دانش، نگرش و توانمندی‌های طلاب یک ایده تبدیل به محصول فرهنگی شده و شرکت‌های حاضر در نمایشگاه تقاطع نوآوری پدید آمده‌اند.
وی خاطرنشان کرد: ایده‌هایی که تبدیل به محصول فرهنگی شده اند می‌توانند مخارج خود را تأمین کنند و تاب آور باشند و در ادامه بدون وابستگی به حمایت‌های دستگاه‌ها و ارگانها به صورت مستقل مشغول به فعالیت باشند. ایده ها باید در یک فرآیندی حمایت شده تا رشد بکنند و پس از اینکه رشد کردند تبدیل به یک محصول شده و عرضه بشوند.
رییس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان اظهار کرد: در دفتر تبلیغات اسلامی تلاش کرده‌ایم تا این ایده ها و محصولات را مورد حمایت مادی و معنوی مورد نیاز آنها قرار بدهیم تا طلاب و افراد فرهیختگه و متصصیان عرصه فرهنگی که دغدغه دینی دارند از این حمایت‌ها استفاده کنند.
حجت الاسلام احمدیان ادامه داد: حمایت‌های ما دو دسته است، حمایت‌های فکری نظیر پرورش ایده و کمک کردن به اینکه ایده در فرآیندی صحیح و منطقی با استفاده از کارشناسان و منتورهای توانمند که به عنوان راهنما فعالیت دارند تبدیل به محصول بشود.
وی ارائه تجهیزات، مکان، معرفی به دستگاه‌ها و برگزاری نمایشگاه‌ها را از دیگر حمایت‌های دفتر تبلیغات اسلامی از شرکت‌های خلاق عنوان کرد و گفت: این نمایشگاه نوعی حمایت از این گروه‌ها است، در همین عرصه که گروه ‌های موفق محصولات خود را عرضه کرده و سعی می‌کنند که برای ایده خود مخاطب و مشتری مناسبی را پیدا کنند و هدف ما حمایت از پایداری و تاب آوری این شرکت‌ها است.
رییس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان انگیزه بخشی به مجموعه های فرهنگی را از دیگر اهداف ارائه فعالیت‌های شرکت‌های خلاق در تقاطع نوآوری و نمایشگاه روایت تبلیغ برشمرد و تصریح کرد: حاضر هستیم که تجربیات و دستاوردها و داشته‌های خود را به مجموعه‌های فرهنگی ارائه دهیم و سبک جدیدی از فعالیت‌های فرهنگی را با عنوان فعالیت‌های خلاق و نوآورانه پیگیری کنیم.

*نماینده مؤسسه فرهنگی میعاد: خانه خلاق و نوآوری اشراق بستری برای رشد شرکت های خلاق است

محسن جوانمردی نماینده مؤسسه فرهنگی میعاد، با بیان اینکه نمایشگاه تقاطع نوآوری یک بستر پربار و مفید برای شرکت‌های خلاق بوده است و بستر معرفی شرکت‌ها به مسؤولان و مخاطبین را فراهم آورد، گفت: ما محصولاتی را برای آموزش نوآورانه قرآن کریم ارائه می دهیم.
وی در ادامه افزود: چند سال به عنوان تیم زیرمجموعه خانه خلاق و نوآوری اشراق بوده‌ایم و مرکز اشراق کمک بسیار ارزنده‌ای در زمینه گسترش، پیشبرد و بازاریابی فعالیت‌های ما کرده است.
جوانمردی خاطرنشان کرد: در مؤسسه میعاد با حمایت‌های خانه خلاق و نوآوری اشراق در زمینه نرم افزارهای قرآنی و کتاب های واقعیت افزوده کار می‌کنیم و امیدوار هستیم بزودی دو نرم افزار جدید حفظ نور که قسمت جزء سی آن ارائه شده و آموزش علمی حفظ قرآن کریم است و نرم افزار کودک قرآنی را تولید و روانه بازار خواهیم کرد.

*منتور خانه فناوری‌های فرهنگی اصفهان: مرکز اشراق ظرفیت‌ساز برای علوم انسانی و فرهنگ اصفهان است
خانم ایزدیان منتور خانه فناوری‌های فرهنگی اصفهان با بیان اینکه شعبه اصفهان خانه نوآوری و خلاق اصفهان تحت عنوان خانه فناوری‌های فرهنگی مشغول به فعالیت است، گفت: از اسفند سال 99 تا به امروز بیش از 100 ایده را بررسی و ارزیابی کرده‌ایم، از این تعداد امروز میزبان 40 شرکت هستیم، فعالیت این شرکت‌ها در عرصه‌هایی نظیر تولید محتوا، مباحث گردشگری، آموزشی، صنایع دستی و گیم فیکیشن است.
وی در ادامه خاطرنشان کرد: یکی از ظرفیت‌هایی که خانه خلاق و نوآوی اشراق در شهر اصفهان ایجاد کرده است برای فضای علوم انسانی و فرهنگ این شهر است. افرادی که در این حوزه ایده داشته باشند با راهبری و حمایت خانه فناوری‌های فرهنگی اصفهان به مرحله تولید محصول می‌رسند.
ایزدیان ارائه مشاوره به تولید کنندگان محصولات فرهنگی را از دیگر خدمات خانه فناوری‌های فرهنگی برشمرد و اظهار کرد: در واقع ما به عنوان یک مبادی برای دریافت اعتبارنامه شرکت‌های خلاق نیز مشغول به فعالیت هستیم، حتی شرکت‌هایی که نیاز به مشاوره نداشته باشند و تنها نیازمند دریافت اعتبارنامه هستند را هم می‌توانیم پذیرش و حمایت کنیم.
منتور خانه فناوری‌های فرهنگی اصفهان، تصریح کرد: در سال دو بار پذیرش برای ثبت ایده‌ها را انجام می‌دهیم، در فصل زمستان و معمولا بهمن ماه و در فصل تابستان در مردادماه ایده‌هایی که جلسات مربی‌گری آنها طی شده است را پذیرش و تیم ها را راهبری کرده تا در گام‌های مختلف طرح تجاری و محصول خود را راهی بازار کنند.
وی نمایشگاه تقاطع نوآوری را فرصتی مهم برای ارائه محصولات و دستاوردهای شرکت‌های خلاق عنوان کرد و گفت: این شرکت ها در این نمایشگاه امکان ارائه دستاوردهای خود به مدیران، مسؤولان و فعالان بخش خصوصی را پیدا کرده اند.

*مدیر مؤسسه فرهنگ اول: محصولات شرکت‌های خلاق باید برای عموم جامعه باشد
مهدی کلانتری مدیر مؤسسه فرهنگ اول، با بیان اینکه اقدامات و فعالیت‌های خانه خلاق و نوآوری اشراق و فعالیت‌هایی که دارد یکی از الزامات، رشد مجموعه‌های فرهنگی است، گفت: اگر اقدامات و فعالیت‌های مجموعه‌های فرهنگی وارد فضای کسب و کار نشود و نتوانند محصول یا خدمتی تولید کنند که کسب درآمد داشته باشد به موفقیت نخواهند رسید.
وی در ادامه خاطرنشان کرد: باید مجموعه‌های فرهنگی به سمت خلاقیت و ایده‌های نو حرکت کرده و خروجی فعالیت‌های آنها به سمتی برود که مردم برای آن هزینه کنند و به درآمدزایی برسند تا از حمایت‌های نهادها و سازمانهای مختلف بی نیاز باشند.
کلانتری تصریح کرد: نمایشگاه تقاطع نوآوری نمایشگاهی مدیریتی است ولی باید به مرکز اشراق سمت نمایشگاه‌های عمومی برود و به فضایی دست پیدا کند که در بازار حضور داشته باشد و شرکت‌های خلاق بتوانند برای عموم جامعه ارائه داشته و محصولات خود را عرضه کنند.
مدیر مؤسسه فرهنگ اول با تأکید بر ضرورت در نظر گرفتن همه اقشار جامعه در فعالیت‌های شرکت‌های خلاق، اظهار کرد: دیگر اینطور نیست که صرفا بخواهیم برای قشر مذهبی یا فرهنگی محصول تولید کنیم، بلکه ما به عنوان بخش مذهبی و انقلابی باید برای همه جامعه از جمله قشر خاکستری تولید داشته باشیم و به درآمدزایی و ثبات برسیم.

*عضو هیأت علمی دانشگاه: نمایشگاه ویژه شرکت‌های خلاق باعث رشد این شرکت‌ها خواهد شد

دکتر علیرضا ترکش عضو هیأت علمی دانشگاه با اشاره به فعالیت‌های گسترده خانه خلاق و نوآوری اشراق، گفت: یکی از حلقه‌های مفقوده در اکوسیستم کسب و کار و نوآوری مجموعه اشراق است که خوشبختانه مدتی است که این مجموعه مشغول به فعالیت شده است.
وی با بیان اینکه تمرکز مرکز اشراق به روی شرکت‌های فرهنگی و حمایت این شرکت‌ها برای تولید محصولات فرهنگی و کسب درآمد است، اظهار کرد: این خلأ که شرکت‌های فرهنگی بتوانند به تولید محصول و کسب درآمد برسند وجود داشت و با فعالیت مرکز اشراق در اصفهان، قم، مشهد و شیراز این خلأ پر شده است.
ترکش دستاوردها و ظرفیت‌های مرکز اشراق را بسیار ارزنده و قابل ستایش دانست و تصریح کرد: اگر برخی مشکلات این شرکت‌ها در اصفهان نظیر مکان و همچنین ارتباط آنها با مجموعه های خصوصی و دولتی تسهیل بشود شاهد دستاوردهای ارزنده‌ای از سوی این شرکت‌ها خواهیم بود.
عضو هیأت علمی دانشگاه با اشاره به حضور حدود یک سوم شرکت‌های خلاق در نمایشگاه تقاطع نوآوری، خاطرنشان کرد: نمایشگاه های تخصصی ویژه مرکز اشراق باید برپا شده و همه شرکت‌های خلاق امکان حضور در این نمایشگاه ها را داشته باشند و قطعا این موضوع باعث رشد و شکوفایی بیشتر این شرکت‌ها خواهد شد.
وی به توانمندی‌های شرکت‌های خلاق در عرصه فرهنگی اشاره کرد و گفت: امیدوار هستیم با کمک خانه خلاق و نوآوری اشراق و همراهی شرکت‌های خلاق بتوانیم یاری رسان عرصه فرهنگ در شهر اصفهان باشیم.

*مدیر توسعه کسب و کار اتاق بازرگانی اصفهان: اعتماد به نسل جوان مذهبی ویژگی مرکز اشراق است

علی مهذب مدیر توسعه کسب و کار اتاق بازرگانی استان اصفهان، با بیان اینکه برگزاری نمایشگاه‌ها بسیار مفید و اثرگذار است، گفت: باید به این سمت برویم که ارائه های بهتری در نمایشگاه‌ها داشته باشیم و مخاطب هدف خود را جذب کنیم. تقاطع نوآوری تقاطع با جامعه هدف هم هست و باید ارائه‌ها در قالب چنین نمایشگاه‌هایی نوآورانه و همراه با جذب باشد.
مهذب ادامه داد: نکته مهم دیگر این است که نوع نگرش و نگاه مثبتی که در خصوص فعالیت‌های خلاق فرهنگی به وجود آمده است مرهون زحمات و فعالیت‌های حجت الاسلام قطبی است، نوع نگاه ایشان به فعالیت‌ مجموعه های خلاق بسیار دقیق و صحیح است و علیرغم اینکه در مسؤولیت‌های مختلف امکان حضور دارد ایستاده است تا خانه خلاق و نوآوری اشراق را به سرانجام برساند.
وی با بیان اینکه توجه به فکر، حرکت و خلاقیت جوانان بسیار مهم و سازنده است، تصریح کرد: خیلی بستری برای اعتماد، خلاقیت و نوآوری نسل جوان با رویکرد مذهبی و دینی در کشور وجود ندارد، در عمده استارتاپ‌ها و شتاب دهنده فضای مذهبی و دینی وجود ندارد اما علیرغم همه محدودیت‌ها و مشکلات خانه خلاق و نوآوری اشراق نشان داده است با اعتماد به این جوانان می‌توان چه دستاوردهای خوبی را کسب کرد و نتایج مثبتی که حاصل این اعتماد است مشهود خواهد بود.
مدیر توسعه کسب و کار اتاق بازرگانی استان اصفهان، خاطرنشان کرد: مجموعه‌های خلاق فرهنگی نیاز به پشتیبانی و توسعه دارند، باید ارائه دقیق و مؤثر و بسترهای ارائه برای شرکت‌های خلاق فرهنگی فراهم بیاید و تلاش بشود که بیش از پیش شناخته بشوند و حتی برخی از این شرکت‌ها ظرفیت ارائه در نمایشگاه‌های برون مرزی را هم دارا هستند.

مدیر مؤسسه مهرورزان: خانه خلاق و نوآوری اشراق توسعه دهنده مجموعه های خلاق است

حجت الاسلام محمد فراهانی مدیر مؤسسه مهرورزان با اشاره به نقش مؤثر و اثرگذار خانه خلاق و نوآوری اشراق در رشد و توسعه مؤسسات و شرکت‌های خلاق فرهنگی، گفت: حمایت‌های خانه خلاق و نوآوری اشراق در شکل گیری، معرفی و توسعه شرکت‌های خلاق بسیار مؤثر و ارزشمند بوده است.
وی با بیان اینکه مؤسسه مهرورزان تنها مجموعه‌ای است که در حوزه ارائه آموزش‌های دینی و فرهنگی به ناشنوایان و کم شنوایان فعالیت دارد، اظهار کرد: بیش از نیم میلیون نفر از جامعه ایرانی مخاطب فعالیت‌های ما هستند که در قالب 22 عنوان آموزشی  با مربیان مسلط به زبان اشاره این آموزش‌ها به مخاطبین ارائه می‌شود.
حجت الاسلام فراهانی با اشاره به تألیف کتاب های تخصصی با موضوعات دینی و فرهنگی ویژه ناشنوایان خاطرنشان کرد: مربیان ما نحوه صحیح قرائت نماز و دیگر مسائل دینی را به درستی به ناشنوایان ارائه می‌دهند. متون و جملات کتب مخصوص ناشنوایان بسیار خاص است و باید مبتنی بر 3 هزار کلمه اشاره باشد و این محدودیت باعث دشواری تألیف کتاب مناسب برای ناشنوایان است.
مدیر مؤسسه مهرورزان از تولید نرم افزار آموزش زبان اشاره در این مؤسسه خبر داد و تصریح کرد: این نرم افزار توانسته است به صورت ویدیویی زبان اشاره را به مخاطبین آموزش بدهد و در کنار این اقدامات فعالیت‌های خیریه و حمایتی نیز برای ناشنوایان عزیز انجام می‌دهد.

*دبیر منطقه ویژه علم و فناوری استان اصفهان: خانه خلاق و نوآوری اشراق توانایی ارائه بین المللی دارد

روح الله میرزا امیری دبیر منطقه ویژه علم و فناوری استان اصفهان، با بیان اینکه در کشور خصوصا در استان اصفهان فعالیت‌هایی که اخیرا در حوزه فعالیت های نرم و صنایع خلاق در یکی دو سال اخیر شکل گرفته است ظرفیت‌های این عرصه را نمایان کرده است، گفت: در این مدت زمان کوتاه خروجی‌هایی ارائه شده است که نویدبخش مؤثر بودن سرمایه‌گذاری در این حوزه برای تخصیص بخشی از فعالت‌های اقتصادی کشور است.
وی در ادامه اظهار کرد: با توجه به فعالیت‌هایی که در اتاق بازرگانی داشته‌ام، نگاه بین المللی سازی اقتصادی در هر موضوعی توجه من را به خودش جلب می‌کند و اکثر غرفه‌هایی که در نمایشگاه تقاطع نوآوری خانه خلاق و نوآوری اشراق حضور دارند ظرفیت فعالیت در عرصه بین المللی را هم دارا هستند و می‌توانند خدمات فرهنگی و هنری خود را به صورت بین المللی ارائه بدهند.
میرزا امیری تحریم گریز بودن را از ویژگی‌های فعالیت شرکت‌های خلاق برشمرد و خاطرنشان کرد: برخلاف صنایع، شرکت‌های خلاق در دام تحریم‌ها گرفتار نخواهند شد و نیاز به سرمایه کمتری برای اشتغالزایی دارند و مؤلفه‌های مثبت بسیاری وجود دارد که می‌تواند عامل جلب توجه حاکمیت و سرمایه گذاران برای حمایت از صنایع خلاق بشود.
دبیر منطقه ویژه علم و فناوری استان اصفهان تصریح کرد: امیدوار هستیم هرسال شاهد برگزاری نمایشگاه های مربوط به صنایع خلاق باشیم و هرساله شاهد جهش این نمایشگاه ها باشیم، شهر اصفهان ظرفیت تبدیل شدن به قطب این نمایشگاه‌ها را دارد و در منطقه ویژه علم و فناوری هم نگاه ویژه‌ای به این موضوع پیدا شده و به زودی شاهد اتفاقات خوبی در این حوزه خواهیم بود.

*رییس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان اصفهان: خانه خلاق و نوآوری اشراق ظرفیت مدیریت نسل آینده کشور را دارد

حجت الاسلام علیرضا فرهنگ رییس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان اصفهان، با اشاره به ظرفیت‌ها و دستاوردهای دفتر تبلیغات اسلامی، گفت: نمایشگاه روایت تبلیغ نمایشگاهی بسیار اثرگذار و پرمحتوا است و این نمایشگاه در آستانه ماه محرم یک ظرفیت و یک رویداد خوب برای عرصه تبلیغ محسوب می‌شود.
وی گسترش نمایشگاه‌هایی که دستاوردها و ظرفیت‌های نهادهای دینی نظیر دفتر تبلیغات اسلامی را نشان می دهد را امری ضروری برشمرد و اظهار کرد: تقاطع نوآوری نشان دهنده خلاقیت گسترده طلاب و فعالان فرهنگی بود و بخشی بسیار ارزنده محسوب می‌شود.
رییس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان اصفهان با اشاره به آثار سوء فضای مجازی برای کودکان و نوجوانان، تصریح کرد: برای اینکه نسل جدید مبتلا به مشکلات متعدد موجود در فضای مجازی نشوند باید آنها را جذب کرد و وارد فضای خلاقیت و نوآوری نمود.
وی خاطرنشان کرد: باید با جذب جوانان و نوجوانان به فعالیت‌های خلاق فرهنگی باعث مصونیت آنها از آسیب‌های فضای مجازی باشیم، امروز کودکان و نوجوانان ما در معرض آسیب‌های جدی هستند و با جذب آنها و مدیریت ظرفیت‌ها، توانمندی‌ها و فکر و اندیشه‌ آنها بتوانیم مدیریت صحیح ذهن و اندیشه نسل جوان و آینده جامعه را داشته باشیم.
حجت الاسلام فرهنگ تولید فکر و شکوفایی توانمندی نسل جدید به ویژه کودکان و نوجوانان را از ظرفیت‌های خانه خلاق و نوآوری اشراق عنوان کرد و گفت: اثرگذاری در آینده کشور و شهر اصفهان می‌تواند مهمترین دستاورد خانه خلاق و نوآوری اشراق باشد.

*معاون اجتماعی سپاه صاحب الزمان استان اصفهان: شرکت های خلاق دربرگیرنده نیازهای جامعه هستند
سرهنگ ناصر چاوشی معاون اجتماعی سپاه صاحب الزمان(عج) استان اصفهان، با بیان اینکه تقاطع نوآوری و آنچه در این نمایشگاه ارائه شد بسیار جدید و نو بوده است، گفت: این ظرفیت‌ها نشان دهنده این است که حوزه های علمیه در کلان نگاه به روز و متناسب با تغییرات اجتماعی و فناوری‌های دربرگیرنده جامعه دارد.
وی در ادامه افزود: تدوین نظام برنامه‌های دفتر تبلیغات اسلامی پویایی و دربرگیرندگی مشهودی را دارد. در تقاطع نوآوری شاهد بودیم که مبتنی بر شرکت‌های دانش بنیان و با رویکرد دینی و مذهبی و اعتقادی خانه خلاق و نوآوری اشراق حمایت‌های گسترده‌ای را فراهم آورده است و این شرکت‌ها در عرصه فرهنگ بسیار مؤثر و مفید هستند.
چاوشی خاطرنشان کرد: این حمایت‌ها در راستای رشد و شکوفایی جوانان خوش فکر، خلاق و صاحب ایده است که بتوانند خدماتی را مبتنی بر مبنای ایده و خلاقیت و ظرفیت‌های خود ارائه کنند. توجه به نیازهای مقاطع سنی مختلف و ارائه محصولات برای همه سنین و اقشار از ویژگی‌های شرکت‌های حاضر در تقاطع نوآوری محسوب می‌شود.
معاون اجتماعی سپاه صاحب الزمان(عج) استان اصفهان تصریح کرد: امیدوار هستیم بسترها و ظرفیت‌های بیشتری برای ارائه دستاوردها و توانمندی این مجموعه‌های خلاق ایجاد بشود و با اطلاع رسانی لازم و دقیق در فضای شهری و عمومی برای چنین نمایشگاه‌هایی باید به صورت گسترده انجام بشود.

*معاون آموزش حوزه علمیه اصفهان: طلاب از ظرفیت شرکت‌های خلاق و نوآورانه برای تبلیغ دین استفاده کنند

حجت الاسلام والمسلمین عبدالأمیر خطاط معاون آموزش حوزه علمیه اصفهان، در حاشیه نمایشگاه تقاطع نوآوری خانه خلاق و نوآوری اشراق، با بیان اینکه این نمایشگاه یک نمایشگاه تماشایی و جذاب با محتوای مفید بوده است، گفت: کاری که ما در حوزه علمیه کمتر انجام می‌دهیم همین است که فعالیت‌هایمان را در معرض دید قرار بدهیم و مردم را با دستاوردها و فعالیت‌های حوزه علمیه آشنا کنیم.
وی در ادامه خاطرنشان کرد: شاید یکی از فرصت‌هایی که برای دشمنان پدید آمده است تا علیه حوزه علمیه هجوم بیاورند همین عدم معرفی دستاوردها است و این نمایشگاه در زمینه معرفی این دستاوردها ورود کرده است و نمایشگاه بسیار خوبی در این زمینه محسوب می‌شود.
حجت الاسلام والمسلمین خطاط با اشاره به وجود قسمت‌های مختلف در نمایشگاه روایت تبلیغ با موضوعات گسترده، اظهار کرد: بخش «تقاطع نوآوری» در نمایشگاه روایت تبلیغ از بخش‌های مهم نمایشگاه محسوب می‌شود که بخشی از شرکت‌های خلاق و نوآورانه در این قسمت حاضر شده بودند و شرکت‌های بیشتری در این زمینه فعالیت دارند که لازم است معرفی آنها به جامعه و به ویژه فعالان و مدیران فرهنگی و علاقمندان این عرصه صورت بگیرد.
وی ادامه داد: پیشنهاد بنده این بود که آقای قطبی پیگیری کرده و به صورت متناوب در رسانه ملی شرکت‌های خلاق و نوآورانه معرفی بشوند و این شرکت‌ها برای بنده بسیار جذاب بودند و تلاش می‌کنیم تا در فرصت‌های مناسب از خدمات این شرکت‌ها استفاده کنیم.
معاون آموزش حوزه علمیه اصفهان با استقبال از حضور طلاب و فعالان فرهنگی در شرکت‌های خلاق و نوآورانه، تصریح کرد: طلبه باید بداند رسالت مهم تبلیغ دین و انتقال پیام‌های الهی را برعهده دارد و دغدغه الهی کردن مردم و ارتباط مردم با خداوند متعال دغدغه اصلی طلاب باید باشد.
حجت الاسلام والمسلمین خطاط خاطرنشان کرد: باید فعالیت طلاب در شرکت‌های خلاق و نوآورانه در همین راستا باشد و حتی بازی‌هایی که طراحی می‌شود باید حامل پیام‌های دینی باشد و طلاب بسیار خوب است که وارد این عرصه بشوند و بتوانند از طریق ظرفیت‌های این شرکت‌ها اقدام به فعالیت‌های فرهنگی و دینی کرده و رسالت الهی خود را از این طریق به ثمر برسانند.

*رییس دفتر تبلیغات اسلامی خوزستان: فعالیت‌های خانه خلاق و نوآوری امید آفرین است

حجت الاسلام محمد دبیری فرد رییس دفتر تبلیغات اسلامی خوزستان، در حاشیه نمایشگاه روایت تبلیغ و نمایشگاه تقاطع نوآوری در جمع اصحاب رسانه، نمایشگاه روایت تبلیغ را نمایشگاهی جامع ارزیابی کرد و گفت: بسیار لازم و ضروری است که عموم افراد اثرگذار فرهنگی چه در سطح استان اصفهان و چه در سطح کشور این نمایشگاه را از نزدیک ببینند و با دستاوردها و محصولات و خروجی دفتر تبلیغات اسلامی آشنا بشوند.
وی در ادامه افزود: هم دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان و هم دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در این نمایشگاه به خوبی معرفی شده است و این یک ابتکاری است که دفتر تبلیغات اصفهان داشته است. به نظر من روایت تبلیغ نمایشگاه بسیار خوبی است.
حجت الاسلام دبیری فرد تصریح کرد: باید تلاش بشود که افراد تصمیم گیر و تصمیم ساز در حوزه فرهنگی با حضور در این نمایشگاه با این دستاوردها و ظرفیت‌ها آشنا بشوند. پیشنهاد می‌شود در چنین نمایشگاه‌هایی فهرستی از محتوای نمایشگاه ارائه بشود که افراد با نظام فکری مشخصی از آن بازدید داشته باشند.
رییس دفتر تبلیغات اسلامی استان خوزستان خاطرنشان کرد: خانه خلاق و نوآوری از متأخرین از جهت تولدی در دفتر تبلیغات اسلامی است، در این مدت کوتاه این بخش توانسته است به خوبی خود را نشان بدهد و مورد توجه واقع شده است و بنده نیز در سفر به اصفهان حجت الاسلام عبدالحسینی را که مسؤول خانه خلاق و نوآوری ما در اهواز است را به از میان معاونین همراه آورده ام تا بیشتر با ظرفیت‌های این بخش از فعالیت‌های دفتر تبلیغات اسلامی آشنایی پیدا کنیم.
وی ادامه داد: شرکت ها، گروه‌های تبلیغی و ایده پردازان مختلفی در قالب نمایشگاه تقاطع نوآوری خانه فناوری و خلاق اشراق در کنار نمایشگاه روایت تبلیغ حاضر شد‌ه‌اند و معرفی و ارائه ظرفیت‌های این شرکت‌ها بسیار سازنده و مفید است و می‌تواند برای فعالیت‌های فرهنگی تبلیغی بسیار اثرگذار باشد.
حجت الاسلام دبیری فرد فعالیت‌های خانه خلاق و نوآوری اشراق را امیدآفرین دانست و اظهار کرد: برخی شرکت‌های دانش بنیان و خلاق مرکز اشراق حتی در دور زدن تحریم‌ها توانسته‌اند اقدامات مؤثری داشته باشند و بدون هیچگونه ادعایی این شرکت‌های خلاق و نوآور مشغول فعالیت هستند و اقدامات حجت الاسلام قطبی در این حوزه جای تقدیر دارد.

*استاد حوزه و دانشگاه: خانه خلاق و نوآوری از بخش‌های مهم نمایشگاه روایت تبلیغ است

سید محمد قلمکاریان استاد حوزه و دانشگاه، در حاشیه نمایشگاه روایت تبلیغ، با حضور در جمع اصحاب رسانه، با بیان اینکه نمایشگاه روایت تبلیغ نمایشگاهی بزرگ و ارزشمندی است، گفت: این نمایشگاه نشان دهنده عزم راسخ، تلاش وافر و کوشش و فعالیت‌های ارزشمند دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان است.
وی در ادامه افزود: بخش‌های خیلی خوبی در این نمایشگاه وجود دارد، از اینکه مسائل به صورت مسأله محور دیده شده بود و اینکه این نمایشگاه بر مشکلات و مسائل جامعه متمرکز شده است بسیار با ارزش و با اهمیت است. دفتر تبلیغات اسلامی نیازها را به خوبی شناخته و دیده است و براساس نیازسنجی به موضوعات پرداخته است و بخش‌های مختلفی که در جامعه مغفول مانده بود از سوی دفتر تبلیغات اسلامی مورد توجه واقع شده است.
قلمکاریان نحوه عملکرد دفتر تبلیغات اسلامی را حکیمانه، عالمانه و هنرمندانه برشمرد و تصریح کرد: سبک دفتر تبلیغات اسلامی در پرداختن به مسائل بسیار اثرگذار و قابل فهم برای جامعه است و به نظرم کار بسیار ارزشمند و مؤثری انجام شده است.
استاد حوزه و دانشگاه خاطرنشان کرد: بخش خانه خلاق و نوآوری اشراق در نمایشگاه روایت تبلیغ از بخش‌های بسیار قابل توجه و مهم است که این مجموعه یکی از بخش‌های تقریبا تازه تأسیس دفتر تبلیغات اسلامی محسوب می‌شود که با مدیریت خوب حجت الاسلام قطبی یک مرکز خیلی خوب، خلاقانه و مبتکرانه و بروز است.
وی وجود ایده‌ها و مجموعه‌های بسیار خوب و خلاق و نوآور را از نقاط قوت بخش تقاطع نوآوری نمایشگاه روایت تبلیغ ارزیابی کرد و گفت: با فعالیت‌های بسیار خوبی که در مرکز اشراق انجام شده است شاهد رشد و شکوفایی در عرصه فرهنگی، اجتماعی، دینی و انقلابی خواهیم بود.
قلمکاریان ابزار هنر را یک پیشران برای عرصه فرهنگ دانست و تصریح کرد: پیشرانی ابزار هنر برای فرهنگ در جامعه ما بسیار مؤثر است و هر مقدار از ابزارهای هنری، ابزارهای نرم و ابزارهای اثرگذار برای عرصه فرهنگ استفاده کنیم نتایج بهتری کسب خواهیم کرد.


 
 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر
ravabet.omomi@dte.ir
۰۲۵-۳۱۱۵۲۷۲۷ (مدیریت پرتال)
۰۲۵-۳۱۱۵۰۰۰۰ (تماس با ما)
025-31155614
ایران قم میدان شهداء
بيشتر
خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما