پنجشنبه 6 ارديبهشت 1403   10:59:02

( جهش تولید با مشارکت مردم )

print

معرفی پایگاه مدیریت اطلاعات علوم اسلامی در نخستین همایش «هوش مصنوعی و علوم اسلامی»

  • خلاصه :در نخستین همایش «هوش مصنوعی و علوم اسلامی» پایگاه مدیریت اطلاعات علوم اسلامی معرفی و نحوه تدوین اصطلاح نامه، فرهنگ نامه و نمایه سازی در این پایگاه ارائه شد.

به گزارش روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی( تبلیغ نیوز )، اولين همايش ملی «هوش مصنوعی و علوم اسلامی» به‌ منظور هم‌افزايی و تبيين بيشتر اهداف و توانايی‌ها، در آبان ماه سال ۱۳۹۹ با حمایت پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی در قم برگزار شد تا با گردهمایی صاحب نظران علوم حوزوی و دانشگاهی، علاوه بر شناخت ظرفیت‌ها، فرصت‌ها و تهدیدها، زمینه‌های هر چه بهتر این خیزش محقق گردد.

یکی از برنامه های این همایش ارائه گزارش ویژه ای بود که طی آن علی میرعرب «مدیر گروه اشاعه اطلاعات و دانش پژوهشکده مدیریت اطلاعات و مدارک اسلامی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی» به معرفی پایگاه مدیریت اطلاعات علوم اسلامی پرداخت که طی آن نحوه تدوین اصطلاح نامه، فرهنگ نامه و نمایه سازی در این پایگاه ارائه شد.

پایگاه مدیریت اطلاعات علوم اسلامی به عنوان کار فناورانه پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی با استفاده از هوش مصنوعی در داده کاوی، نمونه موفق بهره گیری از فناوری در تولید، مدیریت و بازیابی علوم اسلامی است که توانسته است توجه کارشناسان این حوزه را به خود جلب نماید.

 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر
ravabet.omomi@dte.ir
۰۲۵-۳۱۱۵۲۷۲۷ (مدیریت پرتال)
۰۲۵-۳۱۱۵۰۰۰۰ (تماس با ما)
025-31155614
ایران قم میدان شهداء
بيشتر
خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما