جمعه 10 فروردين 1403   10:03:42

(مهار تورم، رشد تولید)

print

نخبه تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی تبیین کرد:

اجرای عدالت هدف اصلی در دوران ظهور

  • خلاصه :مبلغ نخبه معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی گفت: اجرای قسط و عدالت، هدف اصلی خدواند متعال در دوران ظهور حضرت حجت(عج) می باشد.
به گزارش پایگاه خبری دفتر تبلیغات اسلامی ( تبلیغ نیوز )، حجت الاسلام کلباسی از نخبگان تبلیغی معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات در هم اندیشی مبلغان نخبه در عرصه تعمیق ایمان و باورهای دینی که با موضوع «عدالت مهدوی در باورهای دینی جامعه امروز» برگزار شد، به اهمیت اجرای قسط و عدالت در جامعه اشاره کرد و اظهار داشت: پرچم مهدویت از جانب پیامبر گرامی اسلام(ص) با حدیث مشهور و متواتر از سوی فریقین، با دو جمله کلیدی "عدلاً" و"قسطاً" (یمْلَأُ الْأَرْضَ عَدْلًا وَ قِسْطاً کَمَا مُلِئَتْ جَوْراً وَ ظُلْماً) در اهتزاز است؛ این شعار بسیار کامل بوده و ما را در معرفی موضوع مهدویت به جامعه کمک و یاری می نماید.

وی گفت: مسأله مهم عدالت مورد قبول همه افراد جهان می باشد برخلاف دیگر واژه های دینی مانند نماز یا روزه که مقبولیت جهانی ندارد. لذا در لسان روایات ائمه معصومین(ع) هدف از برپایی حکومت جهانی مهدوی را اجرای عدالت نام برده اند.

مبلغ نخبه معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی تصریح کرد: در جامعه کنونی نوعاً عدالت را به معنای عدالت توزیعی و یا نهایتاً عدالت اقتصادی معنا می شود اما آنچه که ما در روایات اهل بیت عصمت و طهارت(ع) دریافته ایم، مسأله عدالت فراتر از این موارد است و اصل در این موضوع "عدالت در عقائد" می باشد.

وی عدالت در عقیده را امری مهم برشمرد و افزود: با تدبر در روایات در موضوع عدالت به این نتیجه می رسیم که انسان ها زمانی می توانند در یک حکومت واحد جهانی زندگی کنند که از لحاظ فکر و عقیده بر صراط عدالت باشند؛ اگر این موضوع روشن نشود، بحث عدالت توزیعی و اقتصادی نیز ناتمام می ماند.

حجت الاسلام کلباسی به لزوم ورود حوزه های علمیه به مسأله تبلیغ موضوع عدالت اشاره و خاطرنشان کرد: حوزه های علمیه باید برای ترویج و تبلیغ تفکر عدالت، ابتدا باید عدالت را در معنای صحیح خودش بکار برد، ثانیاً شاخص های عدالت را درست مشخص نماید تا بتواند ارزیابی کند.
 
 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر
ravabet.omomi@dte.ir
۰۲۵-۳۱۱۵۲۷۲۷ (مدیریت پرتال)
۰۲۵-۳۱۱۵۰۰۰۰ (تماس با ما)
025-31155614
ایران قم میدان شهداء
بيشتر
خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما