پنجشنبه 9 فروردين 1403   23:53:57

(مهار تورم، رشد تولید)

print

گزارشی از کمیسیون «جامعه منتظر؛ وظایف، شاخصه ها و کارکردها»

  • خلاصه :عضو هیأت علمی دانشگاه معارف اسلامی در ارائه گزارشی از کمیسیون «جامعه منتظر؛ وظایف، شاخصه ها و کارکردها» گفت: از جمله شاخصه های جامعه منتظر توحید، مبارزه با ظلم، ایثار، گذشت و خداباوری است.

به گزارش پایگاه خبری دفتر تبلیغات اسلامی ( تبلیغ نیوز )، امیر سیاهپوش در همایش بین المللی «نظریه انتظار در اندیشه حضرت آیت الله العظمی خامنه ای» که به همت پژوهشکده مهدویت و آینده پژوهی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی در سالن شیخ طوسی این پژوهشگاه برگزار شد، در ارائه گزارشی از کمیسیون تخصصی «جامعه منتظر؛ وظایف، شاخصه ها و کارکردها» اظهار داشت: مجموعه فرمایشات رهبر معظم انقلاب نباید دچار این همان گویی شود.

وی گفت: کسانی که سراغ هرجنسی از بحث ایشان می‌ روند گاهی اوقات دچار کارهای موازی می‌ شوند و آنچه در بحث مبانی و مفاهیم بحث شده و یا آنچه در تمدن سازی صورت گرفته بعضا در کمیسیون ما نیز مطرح شده است.

عضو هیأت علمی دانشگاه معارف اسلامی از ارائه 9 مقاله علمی در این کمیسیون خبر داد و تصریح کرد: برخی از مقالات دچار نقد های جدی بود و برخی از مقالات نیز از وزنه علمی بالایی برخوردار بودند.

وی افزود: یکی از دوستان شاخصه های معنوی جامعه منتظر را مطرح کردند که از جمله آنها توحید، مبارزه با ظلم، ایثار، گذشت و خداباوری بود و نقل قول هایی از رهبر معظم انقلاب نیز داشتند.

سیاهپوش اظهار داشت: یکی از پژوهشگران پاکستانی به ویژگی های فرهنگی حکومت جهانی امام زمان(عج) پرداختند و با ساختار تحلیلی و توصیفی به بیان اقسام فرهنگ پرداختند و از این منظر شبیه کارهای قبلی است ولی از انضباط بهتری برخوردار بود.

وی با بیان این که یکی از کارهای ارائه شده توسط یکی از پژوهشگران نیجریه ای ارائه شد، خاطرنشان کرد: برای ساختار دار شدن جامعه منتظر قوی به مباحثی در این مقاله پرداخته شده بود که از جمله آنها صبر، استقامت، توکل بر خدا و بصیرت بود.

 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر
ravabet.omomi@dte.ir
۰۲۵-۳۱۱۵۲۷۲۷ (مدیریت پرتال)
۰۲۵-۳۱۱۵۰۰۰۰ (تماس با ما)
025-31155614
ایران قم میدان شهداء
بيشتر
خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما