پنجشنبه 9 فروردين 1403   16:04:35

(مهار تورم، رشد تولید)

print

معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی:

حضور مبلغان در فضاهای درمانی مستند سازی شود/ انتشار کتاب تبلیغ بالینی توسط دفتر تبلیغات اسلامی

  • خلاصه :معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی گفت: دیگران باید به صورت مستند بدانند که حضور یک مبلغ در محلی مانند بیمارستان و بر بالین بیماران می تواند چه فوائد و اثراتی داشته باشد.
به گزارش پایگاه خبری دفتر تبلیغات اسلامی ( تبلیغ نیوز )، حجت الاسلام و المسلمین دکتر سعید روستا آزاد در افتتاحیه اولین دوره آموزشی تبلیغ بالینی که در مرکز آموزش های کاربردی دفتر تبلیغات اسلامی برگزار شد، ضمن عرض خیر مقدم به حجت الاسلام و المسلمین سید حسن ربانی رئیس مرکز خدمات حوزه های علمیه کشور و مبلغان حاضر در جلسه گفت: با توجه به آیات و روایات اهل بیت (ع) انسان در حالت اضطرار بیشتر به یاد خدا می افتد. اگر توان و توفیق این را داشته باشیم که در همین حال بتوانیم در کنار آن شخص باشیم، می توانیم اثرات عمیقی در معرفت و اعتقادات او بگذاریم.
وی ضمن مهم دانستن تبلیغ در بالین بیمار تأکید کرد: بیماری که در بستر است دچار حالت اضطرار است و همین حالت می تواند بهانه ای برای نزدیک شدن به او و نزدیک کردن او به خدا باشد. قدر این فرصتی که در اختیار شما قرار گرفته است را بدانید.
معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی، عمق بخشیدن به باورهای مردم را حائز اهمیت خواند و خاطر نشان کرد: آن چه در این عیادت ها باید مورد توجه قرار گیرد، تبلیغی است که به تعمیق باورهای دینی بیمار و همراهان او منجر شود.
وی ضمن تشکر از فعالیت های اعضای گروه سلامت معنوی شفا اظهار کرد: در سال ۹۵ با تلاش گروه سلامت معنوی شفا توانستیم کتاب تبلیغ بالینی را به عنوان یک متن مقدماتی آموزشی در حوزه تبلیغ بالینی منتشر کنیم. این کتاب می تواند مقدمه خوبی برای ورود به دوره های آموزشی کامل در این زمینه باشد و توسط دوره هایی که در پیش رو است، مباحث تخصصی تر و کامل تر شود.
حجت الاسلام والمسلمین روستا آزاد مستند سازی در این زمینه را مهم خواند و افزود: قطعا تبلیغ بالینی اثرات قابل توجهی خواهد داشت. اما اگر این اثرگذاری مستند به گزارشات دقیق و آماری نباشد، نمی توانید آن را در حوزه ی سلامت به عنوان یک دستاورد ارائه کنید. دیگران باید به صورت مستند بدانند که حضور یک مبلغ در محلی مانند بیمارستان و بر بالین بیماران می تواند چه فوائد و اثراتی داشته باشد.

منبع: بلاغ
 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر
ravabet.omomi@dte.ir
۰۲۵-۳۱۱۵۲۷۲۷ (مدیریت پرتال)
۰۲۵-۳۱۱۵۰۰۰۰ (تماس با ما)
025-31155614
ایران قم میدان شهداء
بيشتر
خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما