پنجشنبه 9 فروردين 1403   20:04:51

(مهار تورم، رشد تولید)

print

مدیرعامل خانه خلاق و نوآوری اشراق مطرح کرد:

هنر، زمینه ای گسترده برای کسب و کار

  • خلاصه :مدیرعامل خانه خلاق و نوآوری اشراق دفتر تبلیغات اسلامی گفت: امروزه در هیچ بعدی از زندگی انسان، نمی توان بخش کوچکی پیدا کرد که ارتباطی با هنر نداشته باشد؛ معماری، ادبیات، فیلم و موسیقی از جمله ابعاد هنر در زندگی انسان است.
به گزارش پایگاه خبری دفتر تبلیغات اسلامی ( تبلیغ نیوز)، حجت الاسلام والمسلمین محمد قطبی، در ادامه سلسله وبینارهای حکمرانی خلاق و دانش بنیان به تشریح موضوع «هنر؛ خیال های نظام یافته» پرداخت و گفت: زیبایی برخاسته از ظرافت است؛ زیبایی نقش پوسته را دارد و نظم و انتظام هسته مرکزی می باشند.
وی ضمن بیان رابطه هنر و وجود انسان ادامه داد: هنر دارای زیبایی، ظرافت، ملایم طبع و نافذ است؛ البته باید دانست که هرچه با طبع انسان سازگار نباشد، هنر نیست.    
حجت الاسلام والمسلمین قطبی افزود: نفوذ یکی دیگر از آثار هنر بوده که وجود انسان را درگیر هنر می کند؛ در واقع هنر در وجود انسان نفوذ کرده و بلافاصله با حواس او ارتباط برقرار می نماید.
وی ارتباط هنر و زندگی را دارای ابعاد گسترده دانست و تصریح کرد: امروزه در هیچ بعدی از زندگی انسان، نمی توان بخش کوچکی پیدا کرد که ارتباطی با هنر نداشته باشد؛ معماری، ادبیات، فیلم و موسیقی از جمله ابعاد هنر در زندگی انسان است.
مدیرعامل خانه خلاق و نوآوری اشراق گفت: یکی از رایج ترین سبک های مصرف هنر برای قشر نوجوانان، مصرف تفننی است؛ زیبایی، رزم، کاربرد و آیین و مذهب از دیگر رژیم های مصرف هنر هستند.
وی توجه به یک سری از راهبردها جهت توسعه درست هنر در سطح جامعه را الزامی دانست و اظهار کرد: از جمله راهبردها جهت توسعه صحیح هنر در زندگی می توان به ارتباط تفننی اشخاص با یک رشته هنری، استفاده از هنر به عنوان روش مؤثر و نافذ برای انتقال معانی و مفاهیم، ایجاد تناسب و لطافت محیط و متن زندگی و تقویت هنرهای سنتی در مقایسه با هنرهای نوین اشاره داشت.
حجت الاسلام والمسلمین قطبی با اشاره به ارتباط هنر و کسب و کار خاطرنشان کرد: زمینه کسب وکار هنر بسیار گسترده است؛ از جمله حوزه های خیال ورزی، ابداع، تولید، تکثیر، عرضه، فروش، کاربرد، رزم، مذهبی و تفننی میدان کسب و کار هنری هستند.
وی به بیان روش های مناسب برای انتقال ارزش ها در جامعه پرداخت و گفت: امروزه روش های خوبی از جمله قانون، خدمات، محصول، آیین، عادت واره، ساختارهای فرآیندی، اسطوره و هنر برای انتقال و ترویج ارزش ها در سطح جامعه موجود است.


 
 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر
ravabet.omomi@dte.ir
۰۲۵-۳۱۱۵۲۷۲۷ (مدیریت پرتال)
۰۲۵-۳۱۱۵۰۰۰۰ (تماس با ما)
025-31155614
ایران قم میدان شهداء
بيشتر
خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما