پنجشنبه 9 فروردين 1403   15:37:05

(مهار تورم، رشد تولید)

print

مدیرکل حراست و حفاظت دفتر تبلیغات اسلامی:

انقلاب اسلامی به واسطه اتصال به اهل بیت(ع) هرگز خاموش نمی شود

  • خلاصه :مدیرکل حراست و حفاظت دفتر تبلیغات اسلامی با اشاره به اغتشاشات اخیر در کشور گفت: انقلاب اسلامی هم یک جلوه‌ای از حرکت امام حسین‌(ع) است و این انقلاب هم خاموش نمی شود، چرا که به امام حسین(ع) و اهل بیت(ع) وصل است.
به گزارش پایگاه خبری دفتر تبلیغات اسلامی ( تبلیغ نیوز )، حجت الاسلام والمسلمین سید غلامعباس موسوی در نشست فصلی اداره‌کل‌ حراست ‌و حفاظت دفتر تبلیغات اسلامی در جمع کارکنان حفاظت این دفتر با تأکید به روایت «اِنَّ لِقَتْلِ الْحُسَیْنِ علیه السّلام حَرارَةً فى قُلُوبِ الْمُؤمنینَ لا تَبْرُدُ اَبَداً» اظهار داشت: شهادت امام حسین‌علیه‌السلام برای مومنین حرارتی در دلهایشان ایجاد کرده که هیچگاه خاموش نمی‌شود.

* تلاش دشمنان و استمرار راه حسین بن علی

وی گفت: هر چه دشمنان تلاش کنند این شعله را خاموش کنند، نخواهند توانست، همچنانکه در اعصار مختلف دشمنان سعی کرده‌اند این شعله را خاموش کنند و قبر امام حسین‌(ع) را به شخم بستند و مرقد شریف را قفل کردند و سالیان سال زائر نداشت اما این نور همچنان نورانی و درخشان باقی مانده است.

مدیرکل حراست و حفاظت دفتر تبلیغات اسلامی تصریح کرد: مراسم پیاده روی اربعین جلوه‌ای از این نور و از این شعله است که همه را متعجب کرده و یک همایش سراسری بین المللی و دلی و با عشق و علاقه از سراسر جهان با هزینه مردم انجام می‌شود. اگر بخواهید مخارج اربعین حسینی را جمع کنید همه حسابداران هم نمی توانند هزینه مادی اربعین را حساب کنند.

* راه امام حسین راه آزادی و حریت و عزت است

وی افزود: هر چه داریم، به برکت اهل بیت(ع) و امام حسین(ع) است و اربعین حسینی زندگی دوباره به جهان داد، نه فقط به شیعه و مسلمانان. بشریت بداند راه حسین(ع) راه آزادی و حریت و عزت است و این راه را باید پیمود.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی با بیان این که مکتب اهل بیت(ع) با اربعین بیمه شده و می شود، اظهار داشت: عاشقان اربعین و حماسه سازان اربعین بارها با این جلوه ها دشمن را به عقب رانده اند و مکتب اهل بیت(ع) با اربعین بیمه شده و می شود. کدام کشور، کدام دولت، کدام سازمان‌ و کدام ابرقدرت می‌تواند یک جمعیت این‌چنینی را با اشتیاق به صحنه بیاورد؟ اما فقط امام ‌حسین‌(ع) می‌تواند این چنین جمیعتی را دور پرچم و مرقد شریفش بیاورد و یک سال جامعه را بیمه کند.

* انقلاب اسلامی جلوه‌ای از حرکت امام حسین‌ است

وی گفت: پیامبران الهی که با خداوند بی واسطه صحبت می کنند، شب جمعه برای زیارت امام حسین‌(ع) باید بیایند به صف بایستند؛ امام حسین‌(ع) و اربعین این چنین عظمتی دارد. این زیارت اربعین امر مستحبی است ولی برای یک کار مستحبی مؤمنین خودشان را به سختی می‌اندازند.

مدیرکل حراست و حفاظت دفتر تبلیغات اسلامی تصریح کرد: انقلاب اسلامی هم یک جلوه‌ای از حرکت امام حسین‌(ع) است و این انقلاب هم خاموش نمی شود، چرا که به امام حسین(ع) و اهل بیت(ع) وصل است، همچنین خون شهدا هم به قیام امام حسین‌(ع) متصل است و این شهدا شعار یا حسین و یا زهرا دادند.

* اهل بیت ناظر و مراقب انقلاب هستند / اغتشاشات اخیر در کشور انقلاب را صیقلی می کند

وی با اشاره به اغتشاشات اخیر در کشور افزود: حالا چند تا حرکت و سروصدا هم شاید باشد، حوادث این چنینی طبیعی است و این گونه اتفاقات پیش می‌آید تا انقلاب صیقلی شود. با وقوع این اتفاقات اخیر در کشور دلتان خالی نشود و اهل بیت(ع) ناظر انقلابند و مراقب انقلاب هستند و ما هم باید در مسیر انقلاب قدم برداریم.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی با اشاره به تأکیدات رهبر معظم انقلاب بر شعار «جهاد تبیین» اظهار داشت: جهاد تبیین به این معناست که ارزش های انقلاب را بیان کنیم. گاهی یک مسئله کوچک را چنان بزرگ می‌کنند و ارزش‌های انقلاب را زیر پا می گذارند، هر چند شاید یک خطا و لغزشی هم باشد، طبیعی است ولی این انقلاب اسلامی پر از عمران و آبادی و ارزش های والا و نیک است و مردم را هدایت و اربعین را ایجاد کرده است.

* اربعین حاصل انقلاب و خون شهداست

وی با بیان این که اربعین حاصل انقلاب و خون شهداست، گفت: اگر شهدا نبودند، اربعینی نبود و خیلی از ارزش ها رفته بود. هر جا امسال می رفتید بیشترین حضور را تمثال این دو شهید حاج قاسم و ابومهدی المهندس داشت مردم فهمیدند این شهدا این حرکت و حماسه را ایجاد کرده اند و اگر اینها نبودند، باز هم آن زیارت برای همه ما یک آرزو می‌شد.

مدیرکل حراست و حفاظت دفتر تبلیغات اسلامی خطاب به کارکنان حفاظت این دفتر تصریح کرد: کاری که شما دارید، نوعی نگهبانی و مراقبت و محافظت از ارزش ها، از بیت المال، از امکانات و از سلامت سازمان است؛ در این وظیفه کم کاری نکنید. به سهم خودم از عزیزانی که فعالند و وجدان کاری بالایی دارند و با نظم و انضباط خوب می درخشند و درکارشان برایشان همیشه کار تازگی دارد تشکر می کنم و باید از اینها تقدیر کرد.

وی در پایان در خصوص شیوه های نگهبانی با تأکید بر دقت و هوشیاری تذکراتی را یادآور شد.

در بخش پایانی جلسه، به سؤالات نیروهای حفاظت فیزیکی در فضای دوستانه پاسخ داده شد.
 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر
ravabet.omomi@dte.ir
۰۲۵-۳۱۱۵۲۷۲۷ (مدیریت پرتال)
۰۲۵-۳۱۱۵۰۰۰۰ (تماس با ما)
025-31155614
ایران قم میدان شهداء
بيشتر
خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما