پنجشنبه 9 فروردين 1403   18:06:13

(مهار تورم، رشد تولید)

print

دبیر علمی همایش ملی «معنویت و علوم اسلامی» تشریح کرد؛

جزئیات و محورهای همایش ملی «معنویت و علوم اسلامی»

  • خلاصه :دبیر علمی همایش ملی «معنویت و علوم اسلامی» به ارائه گزارشی از روند فعالیت های این همایش پرداخت و گفت: تولید ادبیات غنی در زمینه معنویت و ایجاد تحرک و پویایی لازم میان علمای حوزوی و دانشمندان از اهداف این همایش است.
به گزارش پایگاه خبری دفتر تبلیغات اسلامی ( تبلیغ نیوز )، حجت الاسلام والمسلمین محمدجواد رودگر در آیین رونمایی از پوستر همایش ملی «معنویت و علوم اسلامی» که به صورت حضوری و مجازی برگزار شد، به ارائه گزارشی از روند فعالیت های این همایش پرداخت و گفت: موضوعات و مسائل جدید عامل تولید اندیشه و تضارب آراء خواهد شد.

وی مباحث معنویت را از نوع مسائل مستحدثه و نوآمد برشمرد و ادامه داد: امروز می توانیم با پرداختن به این مباحث نوعی ادبیات جدید را در مجموعه معارف و علم اسلامی تولید کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین رودگر با بیان اینکه امروز باید در زمینه معنویت ادبیات جدیدی صورت گیرد تا نیازهای جامعه، حوزه و نظام را پاسخگو باشد، خاطرنشان کرد: تولید ادبیات غنی در زمینه معنویت و ایجاد تحرک و پویایی لازم میان علمای حوزوی و دانشمندان از جمله اهداف اصلی این همایش است.

دبیر علمی همایش ملی «معنویت و علوم اسلامی» ابراز داشت: تبیین ها و تعیین مصادیق معنویت اسلامی باید به گونه ای باشد که انسان معنوی در تراز اسلام و تمدن نوین اسلامی به جامعه معرفی شود.

وی از تشکیل کمیته علمی همایش ملی «معنویت و علوم اسلامی» متشکل از صاحبنظران عرصه فقه، فلسفه، اخلاق، عرفان و کلام خبر داد و بیان کرد: مباحث گوناگونی در عرصه معنویت را با حضور همه اعضای این کمیته صورت داده ایم و به این نتیجه رسیده ایم که این همایش را در نسبت با علوم اسلامی با دو نگاه فلسفی و تاریخی با انبوهی از عناوین پیش ببریم.

وی مباحثی همچون تبیین معنویت اسلامی و تعیین مصادیق مختلف آن و ارائه شاخص ها و معیارهای انسان معنوی تراز، تولید ادبیات عمیق در این خصوص و تحرک اندیشمندان در این زمینه را از اهداف کلان همایش ملی «معنویت و علوم اسلامی» تلقی کرد و با اشاره به پیش نشست های علمی برگزار شده در راستای این همایش، گفت: تا کنون پنج پیش نشست علمی با محوریت فقه، فلسفه، اخلاق و الهیات با حضور و ارائه اندیشمندانی همچون حجج اسلام والمسلمین قاسم کاکایی، قائم مقامی، محمدتقی سبحانی و مهدی علیزاده برگزار شده است.

حجت الاسلام والمسلمین رودگر از چاپ مقالات برگزیده و دارای ملاک و معیارهای علمی در نشریات علمی و پژوهشی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم خبر داد و خاطرنشان کرد: «چیستی و چرایی و چگونگی معنویت پژوهی»، «مصداق یابی معنویت پژوهی در اسلام»، «معنویت به مثابه دانش» و «گرایش یا رشته، نسبت سنجی معنویت با علوم اسلامی» از جمله محورهای همایش ملی «معنویت و علوم اسلامی» است.

وی با اشاره به برگزاری همایش ملی «معنویت و علوم اسلامی» در آبان ماه امسال، اضافه کرد: علاقه مندان به شرکت در این همایش می توانند از 1 خرداد سال جاری چکیده مقالات خود را برای ما ارسال کنند؛ همچنین مهلت ارسال اصل مقالات نیز در دوم مرداد ماه سال جاری نیز به پایان می رسد.
 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر
ravabet.omomi@dte.ir
۰۲۵-۳۱۱۵۲۷۲۷ (مدیریت پرتال)
۰۲۵-۳۱۱۵۰۰۰۰ (تماس با ما)
025-31155614
ایران قم میدان شهداء
بيشتر
خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما