پنجشنبه 9 فروردين 1403   19:33:32

(مهار تورم، رشد تولید)

print

رئیس پژوهشکده فلسفه و کلام اسلامی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی:

همایش بین المللی «جاودانگی نفس در اسلام و مسیحیت» برگزار می شود

  • خلاصه : رئیس پژوهشکده فلسفه و کلام اسلامی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی گفت: افتتاحیه همایش «جاودانگی نفس در اسلام و مسیحیت» در روز سه شنبه ۱۲ اسفند ۹۹ از ساعت ۸ الی ۱۱ صبح خواهد بود که به صورت مجازی برگزار می شود.

به گزارش پایگاه خبری دفتر تبلیغات اسلامی ( تبلیغ نیوز )، محمد سوری، امروز در نشست خبری همایش بین المللی «جاودانگی نفس در اسلام و مسیحیت» اظهار داشت: در قالب این همایش، ۱۹۵ چکیده مقاله به دست ما رسیده که از این میان ۱۲۵ مقاله انتخاب شده اند.

وی افزود: از میان این ۱۲۵ مقاله، از برگزیده های آن ها در طی این همایش رونمایی خواهند شد.

رئیس پژوهشکده فلسفه و کلام اسلامی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی تصریح کرد: در افتتاحیه این همایش، حجت الاسلام و المسلمین احمد واعظی «رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم» درباره پیامدهای اجتماعی و سیاسی اعتقاد به جاودانگی نفس سخنرانی خواهند داشت.

وی گفت: علاوه بر این، در مراسم افتتاحیه دو سخنران خارجی و یک سخنران داخلی دیگر نیز خواهیم داشت.

سوری گفت: رونمایی از ۱۵ اثر از میان ۲۲ جلد کتاب دریافت شده همایش، یکی از برنامه های این همایش خواهد بود.

وی افزود: رونمایی از نشریه انگلیسی زبان پژوهشگاه با عنوان «تئوسوفیا اسلامیکا» نیز از دیگر برنامه های این همایش است.

رئیس پژوهشکده فلسفه و کلام اسلامی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی تصریح کرد: ارائه مقالات علمی مربوط به پنل های مختلف هم از برنامه های دیگر این همایش خواهد بود.

وی گفت: موضوعاتی همچون مفهوم مرگ و تبیین هایی که در ادیان مختلف در این باره صورت گرفته و همچنین باور به تناسخ، این همانی، باور به جاودانگی و جاودانگی از منظر کلام، از مباحث مربوط به این پنل هاست.

سوری اظهار داشت: پنل دیگر در این همایش ویژه مقالات برگزیده انگلیسی است که دکتر سید لطف‌الله جلالی رئیس این پنل هستند و دکتر سیدجابر موسوی راد مسئولیت دبیری آن را بر عهده دارند.

وی افزود: هشت پیش نشست در راستای این همایش داشته ایم که یکی از آن ها در دانشگاه پالرمو بوده است؛ این پیش نشست ها با موضوعات مختلفی همچون نظریه های جاودانگی نفس در فلسفه و الهیات، نقش جاودانگی در زیست اخلاقی و جاودانگی از منظر کانت برگزار شده اند.

رئیس پژوهشکده فلسفه و کلام اسلامی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی تصریح کرد: پنج مصاحبه نیز با موضوع نفس تهیه و پیاده سازی شده که با اساتیدی همچون عبدالرسول عبودیت، محمدحسین حشمت پور و آیت الله غلامرضا فیاضی بوده است.

وی گفت: همایش به صورت مجازی برگزار خواهد شد و حضور در آن برای عموم رایگان است.

سوری خاطرنشان کرد: افتتاحیه همایش در روز سه شنبه ۱۲ اسفندماه ۹۹ از ساعت ۸ تا ۱۱ صبح خواهد بود؛ دیگر جلسات این همایش در روزهای چهارشنبه از ساعت ۱۳ الی ۱۴ و نیز اختتامیه همایش مذکور، پنجشنبه هفته جاری از ساعت ۱۳ الی ۱۴:۳۰ برگزار می شوند.

 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر
ravabet.omomi@dte.ir
۰۲۵-۳۱۱۵۲۷۲۷ (مدیریت پرتال)
۰۲۵-۳۱۱۵۰۰۰۰ (تماس با ما)
025-31155614
ایران قم میدان شهداء
بيشتر
خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما