پنجشنبه 9 فروردين 1403   12:42:18

(مهار تورم، رشد تولید)

print

در کارگاه گرافیک سوگواره مجازی اشراق صورت گرفت؛

بررسی روش ها و تکنیک های خلاقیت در خلق پوستر

  • خلاصه :کارگاه گرافیک سوگواره مجازی اشراق به همت معاونت فضای مجازی، هنر و رسانه و با بررسی بررسی روش ها و تکنیک های خلاقیت در خلق پوستر برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری دفتر تبلیغات اسلامی ( تبلیغ نیوز )، كارگاه گرافيك و طراحي هنري با رويكرد توليد آثار متناسب با فضاي مجازي و به همت اداره كل فضاي مجازي معاونت فضای مجازی، هنر و رسانه دفتر تبليغات اسلامي برگزار شد.

در این کارگاه که با ارائه مجتبي مجلسي «از اساتید رشته گرافیک» در حاشيه هفتمين سوگواره مجازي اشراق برگزار شد، به روش ها و تکنیک های خلاقیت در خلق پوستر و نقد آثار شرکت کنندگان پرداخته شد.

مجلسی با بیان این که گرافيك يك هنر وارداتي است و خاستگاهي دارد، اظهار داشت: گرافيك وقتي به وجود آمد كه اقتصاد دنيا به رشد کرد و نياز داشت به مخاطب تبليغاتي را ارائه كند كه مصرف كنندگان آن كالا يا خدمات بيشتر شود؛ گرافيك بر پايه فريب و اغراق بنا شده و اغلب جذابيت آن بر همين اساس است، پس نمي توان با جذابيت هاي اغراق آميز و غير واقعي براي عاشوراء پوستر طراحي كرد.  

وي بر مبنای گفتار و تفکر سيد شهيدان اهل قلم شهيد آويني اين انديشه را كه هنر و گرافيك ظرف است و مي توان هر مظروفي را در آن جاي داد، مردود دانست و گفت: سيد مرتضي آويني در آثارش اين تفكر را منشأ همه مشكلات مي داند و نهيب مي زند كه با اين تفكر به هيچ جا نمي رسيد، چون اين تفكر از ريشه منحط است؛ براي اين منظور، مثال شهيد آويني فيلم سينمايي ديده بان حاتمي كياست كه در عين جذابيت هيچ يك از مؤلفه هاي روز سينما مثل برهنگي يا مثلث عشقي در آن موجود نيست؛ پس استفاده از همه ظرفيت هاي بصري يك هنر لزوماً درست نيست.

این استاد گرافیک، انواع قالب هاي هنري گرافيكي و روش ها و تكنيك هاي خلاقيت را بر شمرد و تصریح کرد: يكي از رايج ترين پوسترهاي امروز در فضاي مجازي، پوستر متحرك يا همان موشن است كه در تبليغ برخي فيلم هاي سينمايي هم به كار مي‌روند؛ لذا يكي از انواع خلاقيت، مي‌تواند عدم ايستايي در اثر گرافيكي باشد.

بعد از برگزاري اين كارگاه، فعالان هنري فضاي مجازي آثار خود را متناسب با اندوخته هايشان از اين كلاس، براي استاد ارسال كردند تا مورد نقد و ارزيابي قرار گيرد.

لازم به ذكر است دبيرخانه هفتمين سوگواره مجازي اشراق از آثار توليد شده در كارگاه ها حمايت مادي و معنوي خواهد نمود و شركت كنندگان مي توانند آثار خود را در بخش رقابتي سوگواره ارسال كنند.

 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر
ravabet.omomi@dte.ir
۰۲۵-۳۱۱۵۲۷۲۷ (مدیریت پرتال)
۰۲۵-۳۱۱۵۰۰۰۰ (تماس با ما)
025-31155614
ایران قم میدان شهداء
بيشتر
خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما