پنجشنبه 9 فروردين 1403   17:42:52

(مهار تورم، رشد تولید)

print

محقق و پژوهشگر پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی:

تألیف تفسیر قرآن ویژه کودکان و نوجوانان ابداع یک روش نوین تبلیغی است

  • خلاصه :محقق و پژوهشگر پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی گفت: با توجه به اینکه در دوره تخصص گرایی به سر می بریم، تألیف تفسیر قرآن برای کودکان و نوجوانان ابداع روشی نوین در تبلیغ است.
به گزارش روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی، حجت الاسلام والمسلمین مرتضی دانشمند در نشست «دیدار با اصحاب قلم» که در حاشیه نمایشگاه دستاوردهای قرآنی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در مرکز همایش های غدیر در حال برگزاری است، با اشاره به فعالیت سه دهه خود در زمینه ادبیات کودک و نوجوان، و شعر و قصه اظهار کرد: تفسیر قرآن با شیوه ای مخصوص نوجوانان در حال تألیف است که "پیام های آسمانی" نام دارد و روش آن، این است که برای هریک از سوره های قرآن، نامی تأثیرگذار انتخاب شده است.
وی با اشاره به نام گذاری سوره تکاثر در این کتاب گفت: این سوره درباره افزون طلبی و زیاده طلبی انسان هاست و به همین جهت برای معرفی این سوره به کودکان، به شمارش اموات روی آورده شده و در همین راستا، نام مرده شمارها برای این سوره در کتاب پیام های آسمانی انتخاب شده است.
این محقق و پژوهشگر پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامیتصریح کرد: داستانی در ارتباط با شأن نزول و نکته هایی در مورد برخی از آیات مطرح خواهد شد و در پایان، سروده ای می آید که این سوره را به تصویر می کشد.
وی با بیان اینکه مخاطبان این مجموعه که تاکنون دو جلد آن منتشر شده است کودکان و نوجوانان هستند، افزود: یک جلد به سور قصار قرآن در جزء 30 و جلد دیگر سوره حمد و بخشی از سوره بقره است؛ شیوه نامه ای در آغاز این کتاب ها آورده شده که به دو شیوه مربی آموز و خود آموز مطرح می باشد که بخشی از آن در مقدمه ذکر شده است.
حجت الاسلام والمسلمین دانشمند اظهار داشت: مربی از قرآن آموزی می خواهد یکی از سروده ها را بخواند و سپس از دانش آموزان می خواهد که حدس بزنند که مربوط به کدام سوره و آیات قرآن می شود.
وی با عنوان اینکه 60 جلد کتاب در ارتباط با کودکان و نوجوانان نوشته است، خاطرنشان کرد: دو نوع علم داریم که شامل علم دین و علم بدن می شود و همانگونه که بدن ما نیاز به پزشک دارد، روح و فکر و اندیشه در جامعه ما نیاز به مبلغ کودک و نوجوان دارد و این مبلغ باید با مسائل مذهبی و فکری نوجوان آشنا باشد.
 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر
ravabet.omomi@dte.ir
۰۲۵-۳۱۱۵۲۷۲۷ (مدیریت پرتال)
۰۲۵-۳۱۱۵۰۰۰۰ (تماس با ما)
025-31155614
ایران قم میدان شهداء
بيشتر
خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما