جمعه 10 فروردين 1403   13:26:41

(مهار تورم، رشد تولید)

print

در میزگرد تخصصی چالش روایات ضعیف تفسیری و راه حل های آن مطرح شد؛

راه حل چالش روایات ضعیف تفسیری، تخریج و شواهد حدیثی و قرآنی است

  • خلاصه :میزگرد تخصصی «چالش روایات ضعیف تفسیری و راه حل های آن» به همت گروه آموزشی علوم قرآن و حدیث مرکز تخصصی آخوند خراسانی برگزار شد.
به گزارش پایگاه خبری دفتر تبلیغات اسلامی ( تبلیغ نیوز )، میزگرد تخصصی «چالش روایات ضعیف تفسیری و راه حل های آن» با حضور علمی: حجت الاسلام و المسلمین علی نصیری، استاد خارج فقه حوزه علمیه قم و حجت الاسلام و المسلمین عبدالهادی مسعودی از سوی گروه آموزشی علوم قرآن و حدیث مرکز تخصصی آخوند خراسانی برگزار شد.
حجت الاسلام و المسلمین مسعودی در این میزگرد گفت: احادیث تفسیری و روایات تفسیری در تبیین مراد الهی در آیات قرآن کریم نقش بسزایی دارد. اما برخی از این احادث و روایات با مشکلی روبروست و آن اینکه مقدار بسیاری زیادی از این روایات ضعف سندی، عملی یا مأخذی دارد.
وی با بیان اینکه باید این را حل کنیم که چگونه این روایات به آن اندازه از اعتبار برسند که بتوانند در تفسیر و تببین آیات الهی به کار بیاید، پیشنهاد کرد: نباید روایات را ابتدا فوری کنار بگذاریم و انکار کنیم. بلکه می توان به وسیله تخریج و یافتن شواهد حدیثی و قرآنی، چه بر مبنای حجیت، چه بر مبنای کشف آن ها را به اعتبار بیاوریم. نمونه هایی وجود دارد که حدیث تفسیری در ابتدا ضعیف دیده می شوند، اما هنگامی تخریج شد و شواهد حدیثی و قرآنی برای آن ذکر شد، مشخص شد که این روایت در حد روایات صحیح و متعبر ارتقا پیدا کرد و از آن می توان در تفسیر قرآن استفاده کرد.
وی در پایان گفت:‌مرکز تخصصی آخوند خراسانی همواره راه نشر معارف اهل بیت (ع) را گشاده داشته است.
 
امتیاز دهی
 
 

آرشیو
ravabet.omomi@dte.ir
۰۲۵-۳۱۱۵۲۷۲۷ (مدیریت پرتال)
۰۲۵-۳۱۱۵۰۰۰۰ (تماس با ما)
025-31155614
ایران قم میدان شهداء
بيشتر
خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما