پنجشنبه 9 فروردين 1403   13:22:38

(مهار تورم، رشد تولید)

print

در نشستی بررسی شد؛

راهکارهای علاقه مند نمودن فرزندان به کتابخوانی و چگونگی گزینش یک کتاب خوب

  • خلاصه :نشست «راهکارهای علاقه مند نمودن فرزندان به کتاب خوانی و چگونگی گزینش یک کتاب خوب» به همت معاونت فرهنگی مؤسسه آموزش عالی حوزوی معصومیه (خواهران) برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری دفتر تبلیغات اسلامی ( تبلیغ نیوز )، مسلم ناصری «نویسنده حوزه کتاب کودک و نوجوان» در این نشست فرهنگی که در موسسه آموزش عالی حوزوی معصومیه (خواهران) برگزار شد، اظهار داشت: اگر می خواهیم کودک ما با کتاب مانوس شود و کتاب را با عشق و علاقه مطالعه کند، به کودک مان در انتخاب کتاب و موضوع آن سخت گیری نکنیم، بلکه او را در انتخابش آزاد بگذاریم و اجازه دهیم خودش انتخاب کند.

وی افزود: کودک ما باید با کتاب ارتباط برقرار کند تا به این باور برسد که کتاب خواندن لذتبخش است، لذا نباید به کودک گفت "کتاب بخوان تا اطلاعاتت بالا برود" بلکه باید بگوییم "کتاب بخوان تا آرامش بگیری"؛ وقتی کودک ما با مطالعه کتاب مورد علاقه خود به این آرامش برسد، باور آرامش بخش بودن کتاب در او نهادینه می شود و ناخودآگاه با کتاب مانوس می شود.

نویسنده حوزه کتاب کودک و نوجوان تصریح کرد: کتاب های مدرسه بچه ها چون جذابیت خاصی ندارند، لذا نمی توانند با کتاب ارتباط برقرار کنند و از کتاب فراری هستند؛ برای اینکه بتوانیم این ارتباط بین کودک مان با کتاب را برقرار کنیم، باید چند کار اساسی انجام دهیم که گام نخست، انتخاب کتاب مناسب و متناسب با سن کودک است. 

علاقه مندان جهت مطالعه متن کامل این خبر به سایت مؤسسه آموزش عالی حوزوی معصومیه (خواهران) مراجعه نمایند.

 
امتیاز دهی
 
 

آرشیو
ravabet.omomi@dte.ir
۰۲۵-۳۱۱۵۲۷۲۷ (مدیریت پرتال)
۰۲۵-۳۱۱۵۰۰۰۰ (تماس با ما)
025-31155614
ایران قم میدان شهداء
بيشتر
خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما