جمعه 31 فروردين 1403   23:18:13

( جهش تولید با مشارکت مردم )

print

مدیرکل حوزه ریاست دفتر تبلیغات اسلامی تأکید کرد:

ضرورت تربیت مدرسان و مبلغان اثرگذار در جامعه

  • خلاصه :مدیرکل حوزه ریاست دفتر تبلیغات اسلامی با اشاره به اعتماد مردم به مبلغان و مدرسان تعالیم دینی، گفت: نیازمند تربیت مبلغان و مدرسانی هستیم که در عرصه عمل بتوانند در جامعه اثرگذار باشند.

به گزارش پایگاه خبری دفتر تبلیغات اسلامی ( تبلیغ نیوز )، حجت الاسلام والمسلمین علی مخدوم در آیین تکریم و معارفه رئیس مؤسسه آموزش عالی حوزوی علامه مجلسی(ره) و برخی رؤسای ادارات دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان، با اشاره به زحمات و خدمات مدیران پیشین مؤسسه آموزش عالی حوزوی علامه مجلسی، اظهار داشت: آموزش‌های تخصصی روز به روز جایگاه خود را به لحاظ فرصت و تهدید می‌تواند جابجا کند.

وی گفت: در دنیا آموزش‌های رسمی در حال تغییر وضعیت است و اگر مراکز آموزشی شرایط را برای شیوه ها و عرصه‌های جدید آموزشی فراهم نکنند، به نظر می رسد که از این مسیر بازمانده و نتوانند پاسخگوی نیازهای علمی جامعه خود باشند.

مدیرکل حوزه ریاست دفتر تبلیغات اسلامی با بیان اینکه انسان هیچگاه بی نیاز از آموزه‌های درس آموختگان و دین مداران نخواهند بود، تصریح کرد: حتی اگر در جامعه فراز و فرودهایی را تجربه کنیم، اعتماد عموم مردم از جمله دین مداران به این صورت بوده که جامعه ما هیچگاه بی نیاز از مبلغان و مدرسان دینی نخواهد بود و این موضوع بستگی به رفتار و رویکردهای مبلغان و مدرسان نیز دارد.

وی با اشاره به انبوه منابع غنی و ارزشمند در حوزه تعلیم اسلامی، افزود: در حوزه تربیت چالش‌هایی وجود دارد که غفلت از آنها می‌تواند برای ما مشکل ساز باشد؛ ما نیازمند تربیت مبلغان و مدرسانی هستیم که در عرصه عمل بتوانند در جامعه اثرگذار باشند.

حجت الاسلام والمسلمین مخدوم با بیان این که نیازمند مراکزی هستیم که در عرصه تعلیم و تربیت ورود تخصصی داشته باشند، خاطرنشان کرد: رشته هایی که ارائه می‌دهیم، باید متناسب با آنها توان حضور، مواجهه، بکارگیری و تبدیل شدن آنها به محصول مورد نیاز مردم را هم فراهم کنیم و این موضوع از ضروریات مسأله آموزش تخصصی است.

 
امتیاز دهی
 
 

آرشیو
ravabet.omomi@dte.ir
۰۲۵-۳۱۱۵۲۷۲۷ (مدیریت پرتال)
۰۲۵-۳۱۱۵۰۰۰۰ (تماس با ما)
025-31155614
ایران قم میدان شهداء
بيشتر
خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما