جمعه 31 فروردين 1403   00:12:24

( جهش تولید با مشارکت مردم )

print

در گفت و گویی صورت گرفت؛

معرفی کتاب «راهبردهای ائمه در مواجهه با ناهنجاری های اجتماعی»

  • خلاصه :در چهارمین نشست دیدار و گفتگو با اصحاب قلم پژوهشکده اسلام تمدنی در سال ۹۹، کتاب «راهبردهای ائمه در مواجهه با ناهنجاری های اجتماعی» با ارائه سیدعلیرضا واسعی معرفی شد.

به گزارش پایگاه خبری دفتر تبلیغات اسلامی (تبلیغ نیوز)، چهارمین برنامه از دیدارها و گفتگوهای صمیمانه با اعضای هیأت علمی، محققان و مؤلفان پژوهشکده اسلام تمدنی، با حضور سیدعلیرضا واسعی «عضو هیأت علمی گروه هنر و تمدن اسلامی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی» با معرفی کتاب «راهبردهای ائمه در مواجهه با ناهنجاری های اجتماعی»، در پژوهشکده اسلام تمدنی برگزار شد.

وی گفت: مشکلات اخلاقی و ناهنجاری های جوامع امروز، محققان و اندیشمندان زیادی را به تأمل و تحقیق واداشته است تا راهکارهایی برای اصلاح آن بیابند.

عضو هیأت علمی گروه هنر و تمدن اسلامی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی تصریح کرد: کتاب «راهبردهای ائمه در مواجهه با ناهنجاری های اجتماعی» به همین منظور شکل گرفت تا بر اساس سنت و سیره پیشوایان معصوم، الگوی مناسبی برای رویارویی با کژی ها و ناهنجاری ها ارائه دهد؛ با این رویکرد که تحقق جامعه برین شیعی، بدون پیروی از سیره آن بزرگان، در مرحله شعار باقی می ماند و طبعاً بهترین شاخص سنجش ارزش مداری جامعه، هم سویی با سنت و الگوی رفتاری آنان است.

وی افزود: این کتاب از پنج فصل کلی زمانه شناسی(نگاهی به عهد ائمه)، آسیب شناسی(ناهنجاری های عهد ائمه)، جایگاه و کارکرد امام در اندیشه اسلامی شیعه، واکنش ائمه در برابر ناهنجاری ها و بازدارنده های امامان در تربیت جامعه تشکیل شده است.

 
امتیاز دهی
 
 

آرشیو
ravabet.omomi@dte.ir
۰۲۵-۳۱۱۵۲۷۲۷ (مدیریت پرتال)
۰۲۵-۳۱۱۵۰۰۰۰ (تماس با ما)
025-31155614
ایران قم میدان شهداء
بيشتر
خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما