جمعه 10 فروردين 1403   14:53:18

(مهار تورم، رشد تولید)

print

مدیر حوزه های علمیه خواهران:

استقامت است که به ما قیمت می دهد / خیر دنیا و آخرت نتیجه استقامت بر شعار ربناالله است

  • خلاصه :مدیر حوزه های علمیه خواهران استقامت را یکی از شاخه های صبر عنوان کرد و گفت: خیر دنیا و آخرت نتیجه استقامت بر شعار ربناالله است.
به گزارش روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی(تبلیغ نیوز)، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم بهجت پور در افتتاحیه همایش ملی «مقاومت اسلامی از نگاه قرآن کریم» که به همت پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی و با همکاری قطب قطب های فکری و فرهنگی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در تالار شیخ طوسی این دفتر به صورت مجازی برگزار شد، با بیان این که محرم و صفر اسلام را نگه داشت، اظهار داشت: پژواک مقاوت و ایثارگری را به عالم تشیع و اسلام گسترش داده است.

وی ضمن تقدیر از برگزار کنندگان همایش ملی «مقاومت اسلامی از نگاه قرآن کریم»، گفت: ان شاءالله این اقدام شایسته بتواند به خوبی خودش را دل ها، ذهن ها و آثاری که بعد از این همایش شکل می گیرید، نمایان کند و فرهنگ مقاومت به عنوان صدقه جاریه دیگری از دفتر تبلیغات اسلامی در فرهنگ اسلامی این مرز و بوم و جهان اسلامی ماندگار شود؛ همچنین از همه کسانی که با هدایت و پیگیری این مقالات تلاش کردند که این همایش شکل بگیرد و ارزش این همایش بالاتر برود، تقدیر و تشکر می کنم.

مدیر حوزه های علمیه خواهران تصریح کرد: با تشریح فضایی که قرآن برای ایجاد و گسترش مقاومت فراهم می کند، افزود: اگر مقاومت به معنای برپا شدن، استواری، پایداری و مفاهیمی از این دست باشد که در لغت و قران هم به آن توجه شده است، اصلی ترین کار این است که شخصیت انسان را استوار کند و او را در مسیر استواری قرار دهد و این از نکته های ارزشمندی می باشد که آیات قرآن به فراوانی از آن سخن گفته است.

حجت الاسلام والمسلمین بهجت پور اظهار داشت: خداوند در سوره کهف می فرمایند «ديناً قِيَماً مِلَّةَ إِبْراهيمَ حَنيفاً»؛ آيين ابراهيم، آيينى استوار و ضامن سعادت دين و دنيا است و یا وقتی از خود کتاب سخن می گوید، نقش قرآن را در برپایی شخصیت به زبان های مختلف توضیح داده است. 

وی گفت: مقاومت اسلامی ما را با صراط مسقیم آشنا کرد و تعلیم داد که «اهدنا صراط المستقیم» بنا باشد و در راهی حرکت کنیم که راهی استوار باشد و تقاضای ورود به راهی استوار کنیم؛ بعد از سوره حمد، سوره مسد و سوره تکویر نازل شد؛ قرآن کریم می فرمایند: اگر می خواهید شخصیت استوار داشته باشید و شخصیت تان برپا شود، به سراغ قرآن بیاید. 

مدیر حوزه های علمیه خواهران با بیان این که باید رمز و راز استواری را از قرآن فرا گرفت، تصریح کرد: جامعه و جانی که با قرآن استوار خواهد شد، قوام می گیرد.

وی افزود: خداوند در قرآن می فرمایند پیروان حضرت محمد(ص) اگر به خوبی بتوانند با این متن ارتباط برقرار کنند، استوار خواهند شد و یکی از کارکردهای رسالت ایشان، آن است که کتاب هایی برای مردم بخواند که آنها را برپا کند.

حجت الاسلام والمسلمین بهجت پور اظهار داشت: ظرفیت قرآن در پرتو عمل مختار انسان به آن داده می شود و مهمتر اینکه مسئله راه مستقیم و استوار، یک جریان روان و سهل در حوزه شناخت و مورد علاقه است که به همان نسبت مشغول مخالفت ها، معارضت ها و تلاش برای بازگرداندن افراد از مسیر می شود.

وی با اشاره به تلاش شیطان در به انحراف کشاندن انسان ها گفت: شیاطین وقتی بنای خودشان را در مقابل با اراده خدوند متعال بیان می کند، می گوید من سر راه مستقیم و استوار انسان ها می ایستم و اهداف و قدم هایشان را سست می کنم و کاری می کنم که اهداف سرابی را به جای آب به رسمیت بشناسند و این قدرت شیطان است و کاری می کند که انسان از تعقیب مسیر استوار کوتاه بیایید. 

مدیر حوزه های علمیه خواهران با بیان اینکه استقامت است که به ما قیمت می دهد، تصریح کرد: خداوند می فرمایند بخشی از اراده های من و مصلحت هایی که در زندگی اجتماعی ایجاد کردم، برای آزمایش ماندگاری شما بر سر این راه است؛ برای داشته هایمان و سنجش آنها و برای شعارها و راهی که انتخاب کرده ایم، چه مقدار ایستاده ایم؟ باید فرهنگی به نام استقامت شکل بگیرید؛ آب گوارا، پیروزی، رفاه محصول ماندگاری در طریق مستقیم است. 

وی افزود: خداوند می فرمایند خیر دنیا و آخرت نتیجه استقامت بر شعار "ربناالله" است، یعنی صاحب اختیار و مدیر منِ خدا هستم و ما آغاز حرکتمان با پذیرش در ربوبیت است.

وی با بیان این که صبر در هویت بخشی اسلامی، مثل سر نسبت به بدن است، افزود: استقامت یکی از شاخه های صبر است و زحمات زمانی نتیجه می دهد که به روح اسقامت منتهی شده باشد؛ اگر استقامت را به عنوان روحیه خودمان انتخاب نکنیم، فرصت ها را از دست می دهیم و عقب زده می شویم.

حجت الاسلام والمسلمین بهجت پور اظهار داشت: خداوند می فرمایند راه مقاومت، راه استوار در تبعیت از منِ خداست و شیطان بسیاری از شما را از مسیر استواری منحرف کرد و چرا تعقل نمی کردید؛ در آیات فراوانی مسأله آزمایش و تدابیری که قرآن برای استوار سازی و ماندگاری برای شعار مقاومت تلاش کرد را می بینیم.

وی با تأکید بر اینکه وقتی شنیدم امارات، اردن و بحرین کنار غربی ها قرار گرفتند، امیدم به روز پیروزی نزدیک شد، گفت: امروز افق را بسیار روشن می بینیم و دلمان نسبت به اتفاقاتی که خداوند متعال رقم زده، بسیار روشن است.

مدیر حوزه های علمیه خواهران با بیان این که فرهنگ متعال قرآنی، فرهنگ امید است، خاطرنشان کرد: حضرت زینب(س) فرمودند ما در جریان کربلا جز زیبایی نمی بینیم؛ آن حضرت به رقم همه سختی ها مسیر را مسیر تحقق اراده های الهی می دیدند.
 
امتیاز دهی
 
 

آرشیو
ravabet.omomi@dte.ir
۰۲۵-۳۱۱۵۲۷۲۷ (مدیریت پرتال)
۰۲۵-۳۱۱۵۰۰۰۰ (تماس با ما)
025-31155614
ایران قم میدان شهداء
بيشتر
خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما