جمعه 10 فروردين 1403   14:32:57

(مهار تورم، رشد تولید)

print

به همت دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم؛

افتتاحیه همایش ملی «بیانیه گام دوم انقلاب و تمدن نوین اسلامی» برگزار شد

  • خلاصه :افتتاحیه همایش ملی «بیانیه گام دوم انقلاب و تمدن نوین اسلامی» با سخنرانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در قم برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری دفتر تبلیغات اسلامی ( تبلیغ نیوز )، افتتاحیه همایش ملی «بیانیه گام دوم انقلاب و تمدن نوین اسلامی» با حضور سید عباس صالحی «وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و عضو هیأت امنای دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم»، حجت الاسلام والمسلمین احمد واعظی «رییس این دفتر و عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی»، نصر الله لطفی «قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی» و مسؤولان کشوری و استانی و دیگر اندیشمندان حوزوی و دانشگاهی در مرکز همایش های غدیر قم برگزار شد.

در این مراسم، حجت الاسلام والمسلمین علی اصغر ثنایی «دبیر همایش ملی بیانیه گام دوم انقلاب و تمدن نوین اسلامی» از انتشار آثار ارسالی به دبیرخانه این همایش در شش جلد خبر داد و اظهار داشت: این شش جلد حاصل انتشار ۷۶ مقاله پذیرفته شده است.

وی با اشاره به این که از میان صدها مقاله ای که ارسال شد، حدود 76 مقاله به چاپ رسیده است، افزود: از بین کمیسیون های مصوب تخصصی در شورای علمی همایش، حدود 30 نشست علمی و پژوهشی در زمینه ابعاد این بیانیه برگزار شد که متن آنها پیاده شده است.

دبیر همایش ملی «بیانیه گام دوم انقلاب و تمدن نوین اسلامی» تصریح کرد: امروز با افتخار می‌ گوییم خروجی علمی این همایش در شش کتاب منتشر شده و رونمایی می‌ شود و با برنامه ای که معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی انجام دادند، یک مسابقه مجازی با هدف آشنایی نسل جوان با بیانیه گام دوم اتفاق افتاد که بعد از فراخوان اعلام شده، 4600 نفر در این مسابقه شرکت کردند و از این تعداد، بیش از 9 هزار نفر به سؤالات پاسخ صحیح دادند.

سپس، صالحی در تبیین ترکیب جمهوریت با اسلامیت، قدرت با عطوفت و تمدن سازی در انقلاب اسلامی و توجه رهبری در بیانیه گام دوم به آن گفت: انقلاب اسلامی دارای شعارهای ابدی و نه کوتاه مدت است.

وی گفت: در سطح روانشناختی موتور پیشران ما امید است که به تعبیری رهبر معظم انقلاب کلید همه قفل ها است و اگر می‌ خواهیم اتفاقاتی بیافتد، هر قدر بر ناامیدی بیافزاییم، این مسیر دست نیافتنی تر یا دیرتر دست یافتنی می‌ شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به این که موتور پیشران منابع انسانی از نگاه رهبری به جوانان سوق داده می‌ شود، خاطرنشان کرد: نه فقط در حوزه کارگزاری و مدیران، بلکه به فرموده رهبر معظم انقلاب، در حوزه دانشوران و فعالان نیز باید جوان گرایی جدی گرفته شود.

در مراسم افتتاحیه، از مجموعه شش جلدی «بیانیه گام دوم انقلاب» که شامل مقالات ارسالی به دبیرخانه همایش ملی «بیانیه گام دوم انقلاب و تمدن نوین اسلامی» در بیش از 3500 صفحه تدوین شده است، رونمایی شد.

در حاشیه این همایش، کتبی از جمله «مبانی قرآنی بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی» نوشته محسن قرائتی و «عصر جدید(خوانشی از مفاهیم و راهبردهای بیانیه گام دوم انقلاب)» اثر سید محمدمهدی میرباقری و «بیانیه گام دوم انقلاب خطاب به ملت ایران با استناد به آیات قرآن مجید» با تخفیف ویژه عرضه شد.

 
امتیاز دهی
 
 

آرشیو
ravabet.omomi@dte.ir
۰۲۵-۳۱۱۵۲۷۲۷ (مدیریت پرتال)
۰۲۵-۳۱۱۵۰۰۰۰ (تماس با ما)
025-31155614
ایران قم میدان شهداء
بيشتر
خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما