جمعه 10 فروردين 1403   14:26:13

(مهار تورم، رشد تولید)

print

عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی:

مرز آزادی انسان در جامعه را قانون مشخص می‌کند

  • خلاصه :عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی با بیان اینکه قواعد و قوانین، کارکردهای بسیاری در حیات انسانی دارد، گفت: در واقع قوانین، کارکردهای بسیاری در حیات انسانی دارد. یکی از آن‌ها این است که مرز آزادی هر فردی را مشخص کند، اینکه انسان‌ها تا چه حدی می‌توانند به صورت رها عمل کنند تا آنجا که دیگر نمی‌توانند پیش روند.
به گزارش پایگاه خبری دفتر تبلیغات اسلامی (تبلیغ نیوز) به نقل از ایکنا، سیدعلیرضا واسعی در نشستی از سلسله نشست‌های «خوانش تمدنی قرآن» که به صورت مجازی برگزار شد، اظهار داشت: همانگونه که می‌دانیم انسان‌ها آزادی و بی‌قید و بندی را دوست دارند، اما به محض آنکه با دیگران هم زیست و به جامعه ورود پیدا می‌کنند، نیازمند قواعد و قوانینی می‌شوند تا حد و مرز تعامل او با دیگران را مشخص کند تا نه دیگری وارد حریم شخصی او شود و نه اینکه او اینکار را انجام دهد.
وی بیان کرد: در واقع قوانین، کارکردهای بسیاری در حیات انسانی دارد. یکی از آن‌ها این است که مرز آزادی هر فردی را مشخص کند، اینکه انسان‌ها تا چه حدی می‌توانند به صورت رها عمل کنند تا آنجا که دیگر نمی‌توانند پیش روند و کارکرد دیگر این است که قوانین هستند که حقوق اجتماعی انسان‌ها را در جامعه تعیین می‌کنند.
عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه انسان‌ها در جامعه دارای حقوقی هستند، اما قطعاً این حقوق با حقوق هم‌نوعان خود متعارض می‌شود و اینجاست که قانون وارد صحنه می‌شود و هم حقوق او را تأمین و هم اینکه دایره حقوق او را مشخص می‌کند و از طرفی نیز عدالت را به صورت مشخص نیز بیان می‌کند.
علاقه مندان جهت مطالعه متن کامل این خبر به سایت دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی مراجعه نمایند.
 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر
ravabet.omomi@dte.ir
۰۲۵-۳۱۱۵۲۷۲۷ (مدیریت پرتال)
۰۲۵-۳۱۱۵۰۰۰۰ (تماس با ما)
025-31155614
ایران قم میدان شهداء
بيشتر
خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما