پنجشنبه 9 فروردين 1403   14:53:41

(مهار تورم، رشد تولید)

print

به همت دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی برگزار شد؛

دوره آموزشی مجازی توانمند سازی مبلغین خواهر در حوزه پیشگیری از آسیب های اجتماعی

  • خلاصه :اولین دوره آموزشی توانمند سازی مبلغین خواهر در حوزه پیشگیری از آسیب های اجتماعی در قالب بسته آموزشی تابستان در راستای تحقق قطب اخلاق، خانواده و سبک زندگی برگزار شد.
به گزارش پایگاه خبری دفتر تبلیغات اسلامی ( تبلیغ نیوز )، خانم سجادی «رئیس اداره امور مبلغان خواهر دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی» در گفت و گویی با اعلام این خبر اظهار داشت: به جهت شیوع بیماری کرونا و عدم برگزاری دوره های حضوری آموزشی، این دوره آموزشی به صورت مجازی و از طریق بارگذاری فایل صوتی اساتید، در سایت LMS دفتر تبلیغات اسلامی، طی دو هفته و با شرکت 78 نفر از مبلغات مددکار فرهنگی برگزار شد.

وی گفت: در شهریور ماه سال جاری و در اولین هفته از دوره آموزشی "توانمند سازی مبلغات در حوزه پیشگیری از آسیب های اجتماعی" با ارائه ابراهیمی در 17 جلسه 20 دقیقه ای در ارتباط با موضوع پیشگیری از اعتیاد به بیان موضوعاتی از جمله قدم ها سنت ها و مفاهیم دوازده گانه الانان ( بررسی na )، علائم رفتاری فرد معتاد، نقش مهارت های زندگی در پیشگیری از اعتیاد، نقش دین درپیشگیری از اعتیاد، انواع مخدر، پیامدها و عوارض اعتیاد، علل و ریشه های اعتیاد، مهارت های پیشگیری از اعتیاد در مناطق آسیب پذیر، باورهای رایج و غلط درباره اعتیاد و رسالت مبلغات در پیشگیری پرداخت.

رئیس اداره امور مبلغان خواهر دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی تصریح کرد: مبلغین خواهر با شرکت در آزمون مباحث پیشگیری از اعتیاد، مجوز ورود به مرحله بعد دوره آموزشی "توانمند سازی مبلغین در حوزه پیشگیری از آسیب های اجتماعی" را پیدا کردند.

وی افزود: در دومین هفته از این دوره آموزشی، خانم قاسمی مباحثی پیرامون توانمندسازی فرهنگی اقتصادی زنان خانه دار مطرح نمود و طی 3 جلسه، ضمن تعریف استعداد و کارآفرینی و بیان ویژگی های افراد خلاق، به سؤالاتی اعم از این که افراد برای کارآفرین بودن چه باید بکنند؟چگونه یک فرد می تواند ذهن کارآفرین داشته باشد؟چطور میتوان از وجود مهارت در افراد مطمئن شد؟ پاسخ داد.

سجادی اظهار داشت: در نهایت، قاسمی راهکارهایی جهت شناسایی استعداد در افراد مختلف ارائه داد که مبلغین خواهر مددکار فرهنگی در صورت مواجهه با افراد خلاق بتوانند آن ها را در مسیر صحیح قرار دهند.

لازم به ذکر است به جهت تقارن برگزاری دوره آموزشی "توانمند سازی مبلغات در حوزه پیشگیری از آسیب های اجتماعی" با ایام محرم، بسته ویژه محرم با دو سر فصل سبک زندگی عاشورایی و اخلاق حرفه ای تبلیغ دینی آماده و ارائه شد.

حجت الاسلام والمسلمین ملایی در 6 جلسه به بیان سبک زندگی عاشورایی پرداخت و ضمن تعریف صحیح سبک زندگی، پیوند عاشورا و حکومت مهدوی را تبیین نمود.

حجت الاسلام والمسلمین سوری نیز طی 6 جلسه اخلاق حرفه ای تبلیغ دینی را ارئه داد که در این جلسات راهکارهایی جهت تبلیغ موفق برای مبلغات ذکر کرد.

مرحله دوم دوره آموزشی "توانمند سازی مبلغات در حوزه پیشگیری از آسیب های اجتماعی" نیز با برگزاری آزمون مجازی پایان یافت.
 
 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر
ravabet.omomi@dte.ir
۰۲۵-۳۱۱۵۲۷۲۷ (مدیریت پرتال)
۰۲۵-۳۱۱۵۰۰۰۰ (تماس با ما)
025-31155614
ایران قم میدان شهداء
بيشتر
خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما