پنجشنبه 9 فروردين 1403   13:35:15

(مهار تورم، رشد تولید)

print

رئیس میز توسعه و تعمیق فرهنگ قرآن دفتر تبلیغات اسلامی:

تربیت محوری در مدارس با هنرهای تجسمی تلفیق شود

  • خلاصه :رئیس میز توسعه و تعمیق فرهنگ قرآن دفتر تبلیغات اسلامی گفت: تلفیق طرح «تربیت محور» با هنرهای تجسمی می تواند در طول سالی که دانش آموز در مدرسه حضور دارد، دائماً پیام را منتقل کند و در ذهن او فضای تربیتی را رقم می زند.

به گزارش پایگاه خبری دفتر تبلیغات اسلامی ( تبلیغ نیوز )، حجت الاسلام والمسلمین محمد قطبی در نشست میز آموزش و پرورش قطب های فکری و فرهنگی در پیشنهادی در مورد قالب و فرایند اجرای طرح «تربیت محور» اظهار داشت: فرایند را بر اساس منطقی تعریف کردیم که در فضای تربیتی قرار می گیرد و تکیه اصلی آن بر اساس مربی است که با دانش آموزان ارتباط می گیرد.

وی گفت: اگر بتوانیم الگوهای فرایندی تربیت محور را تجربه کنیم و جواب بگیریم، می توان این الگو را از طریق مربیان در سطح مدارس پیاده کرد.

رئیس میز توسعه و تعمیق فرهنگ قرآن طراحی فضای محیطی مدرسه را متناسب با اهداف طرح «تربیت محور» خواند و تصریح کرد: محیط وقتی بر اساس سناریوی تربیتی طراحی شد، ثابت می ماند و الگوی فرایندی که در طول سال باید انجام شود، به طور مثال، مداخله در برنامه صبح گاهی، فرضیه نماز، برنامه های کلاسی و حتی یکسری ابزارهای مکمل که در اختیار معلم قرار می گیرد، در رسیدن به اهداف این طرح کمک می کند.

وی با بیان اینکه این طرح در مراحل نهایی است و نیازمند تجربه نگاری دارد، افزود: بعد از اجرای آزمایشی، طرح را می توان در کل کشور پیاده کرد؛ فضای محیط مدرسه که دانش آموز در آن زندگی می کند را می تواند به یک مدرسه محیطی تبدیل کرد.

حجت الاسلام والمسلمین قطبی با اشاره به ماندگاری هنر تجسمی در محیط اظهار داشت: اگر هزار بار یک طرح اِلمان شهری خوب را ببینید، باز هم تازگی دارد و این طرح می تواند در طول سالی که دانش آموز در مدرسه حضور دارد، دائماً پیام را منتقل کند و در پس زمینه ذهن او فضای تربیتی را رقم می زد.

وی گفت: این طرح نیازمند یک کار مطالعاتی اولیه دارد و نمونه اولیه آزمایشی هم کولیدر مجموعه ای از 10 الی 15 قالب است و روی دیوارهای مدرسه قرار می گیرد و دانش آموز دائماً با آن درگیر است و به صورت سناریو یک پیوستگی با هم دارد.

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان با بیان اینکه یک تجربه ای در مدرسه محیطی کسب کردیم، تصریح کرد: آمادگی این را داریم که این طرح را به یک مدل تبدیل کنیم و متناسب با RFP ابلاغ شده در میز، آن را دنبال کنیم.

وی با اشاره به اینکه به دلیل آن که تجربه دفتر تبلیغات اسلامی تا کنون بر اساس الگوی اعزام مبلغ بوده است و تبلیغ با تربیت متفاوت است، افزود: اینکه دانش آموز را تحویل بگیریم و منزل به منزل او را پیش بگیریم و ارتقاء دهیم و اینکار پیوستگی و استمرار داشته باشد، تا کنون بر اساس این منطق در دفتر کار نشده و نیاز دارد که از نظر فکری و اندیشه ای به دفتر کمک شود.

حجت الاسلام والمسلمین قطبی اظهار داشت: اینکه پایه اصلی تربیت را اخلاق یا باور دینی قرار دهیم و یا در خطبه های شریعت و مناسک ببینیم، برای ما ابهام دارد و باید در مراکز و انجمن های علمی و فکری واکاوی صورت گیرد و به یک منطق تربیتی تبدیل شود.

وی با بیان اینکه از لحاظ اجرایی نیز مدارسِ نزدیک مساجد را انتخاب می کنیم، خاطرنشان کرد: این عمل باعث می شود بین مبلغی که اعزام می کنیم با مبلغی که در مدرسه وجود دارد، ارتباطی برقرار شود و یک رفت و برگشت تربیتی برای دانش آموز ایجاد گردد.

 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر
ravabet.omomi@dte.ir
۰۲۵-۳۱۱۵۲۷۲۷ (مدیریت پرتال)
۰۲۵-۳۱۱۵۰۰۰۰ (تماس با ما)
025-31155614
ایران قم میدان شهداء
بيشتر
خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما