پنجشنبه 9 فروردين 1403   16:12:02

(مهار تورم، رشد تولید)

print

به همت پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی؛ 

نشست نقد و بررسی «اصطلاحنامه ادیان» برگزار شد

  • خلاصه :نشست نقد و بررسی «اصطلاحنامه ادیان» در پژوهشکده مدیریت اطلاعات و مدارک اسلامی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی، نشست نقد و بررسی «اصطلاحنامه ادیان» با حضور حجج اسلام والمسلمین صادق نیا «عضو هیأت علمی دانشگاه ادیان و مذاهب»، رحیمی نراقی و متقی نژاد «اعضای هیأت علمی پژوهشکده مدیریت اطلاعات و مدارک اسلامی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی» برگزار شد.
حجت الاسلام والمسلمین مرتضی متقی نژاد «مدیر پروژه اصطلاحنامه ادیان و عضو هیأت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی»، با اعلام این خبر گفت: طرح اولیه این اصطلاحنامه از 4 سال قبل، بعد از تصویب در شورای علمی گروه تدوین سازمان های دانش، بر اساس منابع بعضی کتب ادیان شناسی در گروه علمی با حضور حجج اسلام حسین حسنزاده، حسین رحیمی نراقی و سید حسین سیدی ذیل پروژه اصطلاح نامه مسائل جدید کلامی آغاز شد.
وی تصریح کرد: بعد از تصویب رده های ده گانه اصطلاحنامه مسائل جدید کلامی، یکی از رده ها با نام اصطلاحنامه «مسائل جدید دینشناسی»  شامل مباحث ادیان به طور گسترده در حوزه ادیان (اعم از متعارف و غیر متعارف) مورد توجه قرار گرفت که با اتمام مرحله اخذ اصطلاحات، به دلیل گستره دامنه آنها و با تصویب شورای علمی، مقرر شد با نگاهی مستقل به این موضوع، کار نهایی تحت عنوان «اصطلاحنامه ادیان» منتشر شود.
عضو هیأت علمی پژوهشکده مدیریت اطلاعات و مدارک اسلامی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی، گفت: در مرحله اخیر نیز محصول نهایی جهت ارزیابی برای اساتید ارزیاب ارسال و موارد مدنظر ایشان دریافت شد که در این نشست مورد بررسی و نقد قرار گرفت. 
وی خاطرنشان کرد: کلیت کار با رتبه بندی «عالی» مورد تأیید واقع شد و پیشنهادات ارزیابان نیز جهت تصویب به شورای علمی گروه تدوین سازمانهای دانش و در مرحله بعد به شورای پژوهشی پژوهشکده ارسال خواهد شد تا بعد از طی این فرایند، به زیور طبع آراسته گردد.
 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر
ravabet.omomi@dte.ir
۰۲۵-۳۱۱۵۲۷۲۷ (مدیریت پرتال)
۰۲۵-۳۱۱۵۰۰۰۰ (تماس با ما)
025-31155614
ایران قم میدان شهداء
بيشتر
خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما