جمعه 10 فروردين 1403   05:25:55

(مهار تورم، رشد تولید)

print

به همت مؤسسه بوستان کتاب؛

کتاب «سه پیامبر اسرار آمیز» منتشر شد

  • خلاصه :کتاب «سه پیامبر اسرار آمیز» درباره زندگانی حضرت موسی(ع)، داوود(ع) و سلیمان(ع) است که در این اثر به زندگی این سه پیامبر الهی از منظر قرآن پرداخته شده است.
به گزارش پایگاه خبری دفتر تبلیغات اسلامی ( تبلیغ نیوز )، کتاب «سه پیامبر اسرار آمیز(زندگانی حضرت موسی، داوود و سلیمان(ع) از منظر قرآن)» نوشته محمدزمان رستمی به همت مؤسسه بوستان کتاب منتشر و روانه بازار شد.

خداوند در قرآن داستان برخی انبیای الهی را بیان می‌کند و آنها را بهترین داستان ها می خواند: «نَحْنُ نَقُصُّ عَلَيْكَ أَحْسَنَ الْقَصَصِ». مطالعه سرگذشت انبیا به روح انسان ثبات می بخشد؛ از زیباترین و شگفت انگیزترین داستان های قرآن، داستان زندگی موسی، داوود و سلیمان(ع) است؛ داستان همه انبیای الهی تقابل حق و باطل را نشان می دهد.

این کتاب تمام آیاتی را که درباره این انبیای بزرگ آمده است، دقیقاً بررسی می‌کند و با طرح سؤال هایی، خوانندگان گرامی را با اسرار زندگی انبیا آشنا می کند و زمینه گسترده‌ای برای تحقیقات بعدی فراهم می‌آورد.

ساختار کتاب:

نویسنده، این اثر را در سه بخش داستان های حضرت موسی(ع)، حضرت داوود(ع) و حضرت سلیمان(ع) نگاشته است؛ در بخش اول این اثر، به 162 داستان و قصه از زندگی حضرت موسی(ع) پرداخته می شود که از جمله عناوین این داستان‌ها می‌توان به مصر و فرعونیان، به استضعاف کشاندن بنی اسرائیل، وحی به مادر موسی(ع)، ماجرای صندوق موسی(ع)، بیرون کشیدن موسی(ع) از آب توسط فرعونیان، بلوغ موسی(ع) و دریافت حکمت و علم، آشکار شدن کمالات موسی(ع) برای فرعونیان، دیدار موسی(ع) با بنی اسرائیل، چوپانی دختران شعیب(ع)، ورود به سرزمین فلسطین، اعلام وجوب جهاد بر بنی اسرائیل و... اشاره کرد.

نگارنده در بخش دوم این اثر به بیان 17 داستان از زندگانی حضرت داوود(ع) پرداخته است که عناوین برخی از داستان های این بخش شامل از کودکی تا بعثت داوود(ع)، تقویت سلطنت داوود(ع)، رجوع داوود(ع)، علم داوود(ع)، اختراع زره بافی، تسخیر کوه ها و پرندگان، تعیین داوود به عنوان خلیفه، قضاوت داوود(ع)، جانشین داوود(ع) و وفات داوود(ع) می شود.

مؤلف در بخش پایانی این اثر 26 داستان از زندگانی حضرت سلیمان(ع) را بیان کرده است که؛ علم سلیمان(ع)، سلطنت سلیمان(ع)، آشنایی با زبان پرندگان، شُکر سلیمان(ع)، سلیمان(ع) و بلقیس، مجازات جن، امت‌های حیوانات، مرگ سلیمان(ع)، افتادن جسد بر تخت سلیمان(ع)، هاروت و ماروت، سرگذشت بنی اسرائیل بعد از سلیمان(ع) و... از داستان های این بخش به شمار می رود.

برشی از کتاب:

شغل داوود(ع)

داوود(ع) از کودکی کار می کرد. وقتی که حکومت به دست او افتاد، از بیت المال ارتزاق می کرد.

در مورد کار و نیاز نبی الله داوود (ع)، امام صادق (ع) می‌فرمایند، خداوند به داوود (ع) وحی کرد: تو نیکو بنده‌ای هستی، جز این که هزینه زندگی خود را از بیت المال تأمین می‌کنی. داوود (ع) ۴۰ روز گریه کرد و از خداوند خواست وسیله‌ای برای او فراهم سازد که از بیت المال مصرف نکند، خداوند آهن را بر او نرم کرد. او هر روز با آهن یک زره می‌ساخت و به هزار درهم می‌فروخت؛ بدین ترتیب، ۳۶۰ زره ساخت و به ۳۶۰ هزار درهم فروخت، و از بیت المال بی نیاز گردید.

داوود (ع) که به جهد و جهاد، اهمیت بسیار می‌داد، در این فکر بود که وسیله دفاعی رزمندگان، در عین آن که آن‌ها را حفظ می‌کند، نرم، و استفاده از آن آسان باشد. او این مطلب را از خداوند خواست. خداوند آهن را برای حضرت داوود (ع) مانند موم نرم کرد، و او از این موهبت در زره سازی استفاده کرد و از بیت المال بی نیاز گردید.

کتاب‌دوستان جهت تهیه و مطالعه این کتاب می‌توانند با شماره تلفن 7 ـ 37742155 تماس بگیرند، و یا به سایت www.bustaneketab.ir مراجعه کرده و با خرید اینترنتی از تخفیف ویژه برخوردار شوند.

این اثر  در ۵۱۲ صفحه با شمارگان ۵۰۰ نسخه به قیمت ۷۲۰۰۰ تومان در کلیه شعبه های بوستان کتاب در قم، تهران، مشهد و اصفهان عرضه می گردد.
 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر
ravabet.omomi@dte.ir
۰۲۵-۳۱۱۵۲۷۲۷ (مدیریت پرتال)
۰۲۵-۳۱۱۵۰۰۰۰ (تماس با ما)
025-31155614
ایران قم میدان شهداء
بيشتر
خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما