شنبه 1 ارديبهشت 1403   01:43:22

( جهش تولید با مشارکت مردم )

print

رییس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی تأکید کرد:

ضرورت استفاده از اصطلاحنامه های علوم اسلامی در تدوین ویکی علوم اسلامی

  • خلاصه :رییس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی بر ضرورت استفاده از اصطلاحنامه های علوم اسلامی در تدوین ویکی علوم اسلامی در جهت پیروی از ساختار درست، صحیح، نظم و پرهیز از دوباره کاری تأکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری دفتر تبلیغات اسلامی (تبلیغ نیوز)، حجت الاسلام والمسلمین نجف لک زایی «رییس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی» در سومین نشست مدیران ویکی‌های علوم اسلامی که با هدف هم‌افزایی و تقویت ویکی‌های فعال در حوزه علوم اسلامی، در این پژوهشگاه برگزار شد، ضمن ابراز خرسندی نسبت به تشکیل مجمع ویکی‌های علوم اسلامی، چنین اقدامی را لازم و ضروری دانست.


وی گفت: برای هر چه بهتر دیده شدن اقدامات و فعالیت‌های ویکی‌های علوم اسلامی بروشوری تهیه شود که در آن هر یک از ویکی‌ها به صورت مختصر معرفی شوند و تمام ویکی‌ها در سایت خود، این بروشور را قرار دهند.

رییس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی تصریح کرد: برای اینکه ویکی‌ها از ساختار درست و صحیحی پیروی کنند، باید در حوزه فعالیت خود از اصطلاحنامه‌های علوم اسلامی استفاده کنند تا نظم درستی در آن‌ها شکل بگیرد و از دوباره‌کاری‌ها جلوگیری شود.

وی به معرفی اصطلاحنامه‌های علوم اسلامی که در پژوهشکده مدیریت اطلاعات و مدارک اسلامی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی تهیه شده است، پرداخت و افزود: بیش از 12 اصطلاحنامه در موضوعات مختلف علوم اسلامی آماده شده است که اعضای این مجمع می‌توانند از این دستاورد ارزشمند به صورت کاملاً برخط استفاده کنند.

وی ضمن تشکر از اقدامات انجام شده در مجمع به خصوص در زمینه پیونددادن ویکی‌ها با یکدیگر اظهار داشت: باید این قبیل اقدامات بیشتر و با جدیت افزون تر انجام شود تا بتوان در دنیای کنونی که هجمه‌های سنگینی علیه اسلام و جمهوری اسلامی ایران است، حرفی برای گفتن داشت.

در این نشست، حجت الاسلام محمدهادی یعقوب نژاد «معاون پژوهش پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی» با تأکید بر استفاده از زبان های کنترل شده مانند اصطلاح نامه ها (تزاروس) در فرایند سازماندهی، مدیریت و اشاعه اطلاعات گفت: بستر ویکی نیز یکی از ابزارهای کاربرمحور بخش اشاعه اطلاعات است که با استفاده از پتانسیل ابزار اصطلاح نامه می توان افزایش بهره روی قابل توجهی در خروجی و نهایت کار داشت و این مهم به هم افزایی میان مراکز پژوهشی اسلامی نیز کمک شایانی خواهد کرد.

در ابتدای این نشست، نمایندگان هر یک از ویکی‌ها به بیان فعالیت‌ها و اقدامات خود پرداختند؛ شانیان ذکر است در این جلسه به ادامه مباحث مربوط به ارتباط و تبادل اطلاعات و ایجاد سامانه‌‌های مشترک میان ویکی‌های اسلامی پرداخته شد.
 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر
ravabet.omomi@dte.ir
۰۲۵-۳۱۱۵۲۷۲۷ (مدیریت پرتال)
۰۲۵-۳۱۱۵۰۰۰۰ (تماس با ما)
025-31155614
ایران قم میدان شهداء
بيشتر
خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما