جمعه 31 فروردين 1403   07:17:59

( جهش تولید با مشارکت مردم )

print

با همکاری دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان؛

کنگره یکصدمین سالگرد بزرگداشت آیت‌الله سید محمدباقر درچه‌ای برگزار می شود

  • خلاصه :کنگره یکصدمین سالگرد بزرگداشت آیت‌الله سید محمدباقر درچه‌ای با همکاری دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان در آذرماه 1399 برگزار خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری دفتر تبلیغات اسلامی ( تبلیغ نیوز )، آیت‌الله سید یوسف طباطبایی نژاد در جلسه هماهنگی برگزاری کنگره آیت‌الله سید محمدباقر درچه‌ای با بیان اینکه برگزاری این کنگره در یک صدمین سالگرد رحلت ایشان را نباید به تعویق انداخت، اظهار داشت: برگزاری ‌چنین کنگره‌هایی هر 20 سال یک‌بار باید با هدف معرفی اسوه‌های علم و دانش، معرفت و تهذیب به نسل جوان برگزار شود، نه اینکه پس از گذشته 100 سال، آثار و تألیفات ایشان به چاپ برسد.

وی با بیان اینکه بزرگان دینی و علما به عنوان اسوه ‌های کم‌ نظیر به نسل جوان معرفی شوند، گفت: رهبر انقلاب اسلامی بر موضوع بزرگداشت علما و بزرگان تأکید داشتند، چراکه بزرگداشت ایشان برای نسل کنونی مفید است و جوانان آگاه می‌شوند که چنین شخصیت‌های ارزشمندی در میان آنان وجود داشته‌ است.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان ضمن بیان روایتی از امیرمؤمنان(ع) تصریح کرد: امام علی(ع) می‌فرمایند «هَلَكَ خُزّانُ الأموالِ و هُم أحياءٌ، و العُلَماءُ باقونَ ما بَقِيَ الدَّهرُ، أعيانُهُم مَفقودَةٌ، و أمثالُهُم فِي القُلوبِ مَوجودَةٌ؛ مال‌اندوزان، باآنکه زنده‌اند، مُرده‌اند و اهل علم، تا دنيا هست زنده‌اند، پيكرهايشان از ميان مى‌رود، امّا يادشان در دل‌ها هست»؛ حدیث مذکور به این معنا است که علما باید تا زمانی که دنیا وجود دارند، باقی باشند و نباید آنان را فراموش کرد.

وی با بیان اینکه مرحوم علامه درچه‌ای شخصیتی است که بسیاری از مراجع شاگرد ایشان بودند، افزود: بزرگداشت ایشان باید زودتر انجام می‌شد، هر چند تألیفات ایشان، همگی به چاپ نرسیده است اما پس از برگزاری کنگره، می‌توان مراسم رونمایی از کتب ایشان را برگزار کرد.

در این جلسه، حجت الاسلام والمسلمین محمد قطبی «دبیر اجرایی کنگره آیت‌الله درچه‌ای و رئیس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان» اظهار داشت: چاپ و نشر آثار و تألیفات مرحوم آیت‌الله درچه‌ای به صورت چاپی و الکترونیکی نیازمند یک یا دو سال زمان است  تا برای استفاده محققان آماده شود.

وی با بیان اینکه آثار ایشان به صورت «موسوعه» منتشر می‌شود، گفت: آثار آیت‌الله درچه‌ای برای دانشمندان ظرفیت خوب علمی به شمار می‌رود و لازم است به صورت وسیع در اختیار پژوهشگران قرار بگیرد، همچنین، کتاب‌های ترویجی شامل یادنامه و زندگینامه برای معرفی شخصیت ایشان به عموم مردم و حتی کودکان در حال تدوین و نشر است.

دبیر اجرایی کنگره آیت‌الله درچه‌ای خاطرنشان کرد: مجموعه فرهنگی تخته فولاد، شهرداری اصفهان و حوزه علمیه اقدامات خوبی داشته‌اند و امیدوار هستیم با هماهنگی بیشتر بتوانیم از برنامه‌های مختلف صدا و سیما برای معرفی شخصیت آیت‌الله درچه‌ای استفاده کنیم.

کنگره یکصدمین سالگرد بزرگداشت آیت‌الله سید محمدباقر درچه‌ای با همکاری دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان، آذرماه 1399 برگزار خواهد شد.

 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر
ravabet.omomi@dte.ir
۰۲۵-۳۱۱۵۲۷۲۷ (مدیریت پرتال)
۰۲۵-۳۱۱۵۰۰۰۰ (تماس با ما)
025-31155614
ایران قم میدان شهداء
بيشتر
خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما