پنجشنبه 9 فروردين 1403   21:20:57

(مهار تورم، رشد تولید)

print

معاون پژوهش دفتر تبلیغات اسلامی:

شهید سردار قاسم سلیمانی یک الگوی اخلاقی است

  • خلاصه :معاون پژوهش دفتر تبلیغات اسلامی و رئیس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی گفت: شهید سردار سلیمانی یک نظامی صرف نبود و او از لحاظ اخلاقی نیز الگو به شمار می رفت.
به گزارش تبلیغ نیوز به نقل از ابنا، رئیس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی روز چهارشنبه 25 دی 1398 در هم اندیشی با موضوع «سپهبد شهید قاسم سلیمانی و شهید ابو المهدی المهندس؛ مقاومت و تداوم انقلاب اسلامی» در تالار امام مهدی(عج) در پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی با اشاره به ویژگی های این دو فرمانده شهید اظهار کرد: سردار شهید قاسم سلیمانی و ابو مهدی المهندس به جریان مقاومت تعلق داشتند.

حجت الاسلام و المسلمین دکتر "نجف لک زایی" ادامه داد: باید مشخص شود که کدام نگاه به مقاومت می تواند تداوم بخش انقلاب اسلامی باشد، مقاومت با نگاه کلان توحیدی و تمدنی می تواند ما را به مقصودمان در زمینه تداوم انقلاب اسلامی برساند، شهید قاسم سلیمانی هم به دنبال چنین نگاهی بود.

وی افزود: شهید سلیمانی با شهادت خود به قهرمان امت تبدیل شد و رویکرد این شهید به مقاومت، فرا راهبردی بود که راهبردهای گوناگون در عرصه های مختلف از آن تولید می شود.

لک زایی تمدن نوین اسلامی را نیازمند نظامات مختلف دانست و تصریح کرد: برای دستیابی به تمدن نوین اسلامی باید مقاومت در عرصه های مختلف از جمله علمی، معرفتی و دانشی داشته باشیم، باید در زمینه های گوناگون همچون علوم انسانی، علوم نظامی و هنر و معماری روی پای خودمان بایستیم.

وی ادامه داد: الهیات مقاومت در کنار دانش مقاومت باید عرضه شود، همچنین مقاومت اخلاقی و تربیتی و معنوی دارای اهمیت زیاد است، مقاومت و استقامت با هر اخلاقی سازگار نیست.

رئیس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی با بیان این که ارائه فرهنگ مقاومت ضروری است، افزود: باید تمام راهبردها براساس عنصر مقاومت و تمدن سازی سازماندهی شوند.

لک زایی اقتصاد مقاومتی را ضروری دانست و تصریح کرد: به مدیریت مقاومتی احتیاج داریم، مقاومت در سبک زندگی هم مهم است، تا زمانی که الگوی خودمان را برای سبک زندگی ارائه نکنیم، مشکل خواهیم داشت.

وی ادامه داد: امروز ادبیات رایج در عرصه الگوی حکمرانی عمدتا ادبیات غیربومی است، مقاومت درزمینه دولت سازی منجر به دولت مقاوم می شود.

رئیس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی خاطرنشان کرد: شهید سردار سلیمانی یک نظامی صرف نبود و او از لحاظ اخلاقی نیز الگو به شمار می رفت، این شهید جاذبه فراوانی داشت و به دنبال انسجام در سطح امت بود، شهید سلیمانی ارتباطات گسترده ای با گروه های مختلف داشت.

لک زایی در پایان داشتن نگاه فرا راهبردی و کلان به مقاومت را ضروری دانست و تصریح کرد: باید متعلقات مربوط به مقاومت را در عرصه های گوناگون دنبال کنیم.

 
 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر
ravabet.omomi@dte.ir
۰۲۵-۳۱۱۵۲۷۲۷ (مدیریت پرتال)
۰۲۵-۳۱۱۵۰۰۰۰ (تماس با ما)
025-31155614
ایران قم میدان شهداء
بيشتر
خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما