پنجشنبه 9 فروردين 1403   14:15:21

(مهار تورم، رشد تولید)

print

در دیداری تاکید شد:

گسترش تعاملات خبری دفتر تبلیغات اسلامی و خبرگزاری رسا

  • خلاصه :دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم و خبرگزاری رسا بر ضرورت گسترش همکاری های خبری و اطلاع رسانی تاکید کردند.

به گزارش روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی، در نشستی که به منظور گسترش تعاملات خبری و اطلاع رسانی میان دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم و خبرگزاری رسا برگزار شد، بر ضرورت همکاری ها و برگزاری برنامه های خبری مشترک بحث و تبادل نظر شد.
علیرضا استادیان "سردبیر خبرگزاری رسا" در این دیدار ضمن عرض خیرمقدم و تسلیت ماه محرم اظهار داشت: رسالت این خبرگزاری بسط فعالیت های حوزوی به معنای رسانه ای آن است؛ به این معنا که شاید در مؤسسات غیر حوزوی کارهای غیرعمیقی انجام شود اما توسط باندهای رسانه ای خیلی پرحجم نشان داده می شود و فعالیت مجموعه های حوزوی با کمال اتقان با زحمات فراوان با موضوع شناسی دقیق و در ابعاد مختلف فراتر از حد وسع بودجه ها و نیروی انسانی انجام می شود اما آنچنان که شایسته و بایسته است، به جامعه تزریق نمی شود.


*علت به چشم نیامدن برخی فعالیت ها!
وی با تقدیر از فعالیت ها و تعاملات خبری مدیریت روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی گفت: ابعاد فعالیت های دفتر بسیار گسترده است و شاید همین پراکندگی فعالیت هم سبب می شود که گاهی اوقات این فعالیت ها به چشم نیاید؛ بحمدالله آثار و برکات دفتر تبلیغات اسلامی را مشاهده می کنیم که یکی از برکات آموزشی آن، دانشگاه باقرالعلوم(ع) و مؤسسه آموزش عالی حوزوی امام رضا(ع) است که برخی از دبیران و مدیران خبرگزاری رسا در آنجا تحصیل کرده و می کنند.
سردبیر خبرگزاری رسا پس از معرفی بخش های مختلف سایت این خبرگزاری افزود: این خبرگزاری در ابعاد مختلف در خدمت دفتر تبلیغات اسلامی و پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی است.


* فعالیت بیش از 20 سایت علمی در پژوهشگاه
حجت الاسلام والمسلمین موسی الرضا تیموری مسوول حوزه ریاست پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی در این نشست ضمن تقدیر از خبرگزاری رسا در پوشش مناسب اخبار نمایشگاه دستاورد‌های قرآنی دفتر تبلیغات اسلامی به معرفی و بیان اهم فعالیت های پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی پرداخت.
وی تصریح کرد: در سال جاری 10 همایش ملی و بین المللی از سوی این پژوهشگاه برگزار خواهد شد؛ همچنین، این پژوهشگاه اقدام به برگزاری نمایشگاه می کند که نمایشگاه فاخر و جاذب دستاوردهای قرآنی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در ماه مبارک رمضان برگزار شد و خبرگزاری رسا نسبت پوشش مناسب خبری این نمایشگاه اقدام کرد که در این جلسه به عنوان تقدیر از پوشش مناسب نمایشگاه مذکور از سوی این خبرگزاری حضور یافته ایم.
مسوول حوزه ریاست پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی اظهار داشت: با رویکرد حجت الاسلام والمسلمین لک زایی معاون پژوهش دفتر تبلیغات اسلامی و رییس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی و ورود ایشان در فضای پژوهشی، بیش از 20 سایت علمی در این پژوهشگاه وجود دارد.
وی گفت: با توجه به این که رسالت خبرگزاری رسا، رسالت علمی و حوزوی است، امیدواریم این تعامل سبب شود که فعالیت هایی که در مجموعه دفتر و پژوهشگاه انجام می شود، به نحو احسن پوشش داده شود.


*انعکاس170 خبر از پژوهشگاه در خبرگزاری رسا
در این جلسه، حجت الاسلام محمدرضا بهروز مدیر سایت پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی و کارشناس مسوول روابط عمومی این پژوهشگاه ضمن تشکر از انعکاس اخبار این پژوهشگاه در خبرگزاری رسا تصریح کرد: طی ماه های اخیر، حدود 170 خبر از فعالیت های این پژوهشگاه در خبرگزاری رسا پوشش داده شده بود.
وی گفت: تا کنون سعی شده که اخبار رویدادهایی که در پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی برگزار می شود، در اسرع وقت بر روی سایت و کانال های این پژوهشگاه در شبکه های اجتماعی قرار بگیرد.


*گسترش ارتباطات رسانه ای با تشکیل معاونت فضای مجازی، هنر و رسانه
در ابتدای این دیدار نیز محمدرضا قربان زاده مدیر پرتال دفتر تبلیغات اسلامی به معرفی و ارائه گزارشی اجمالی از فعالیت های این نهاد حوزوی پرداخت و با اشاره به تشکیل معاونت فضای مجازی، هنر و رسانه در دفتر تبلیغات اسلامی تصریح کرد: با انتصاب حجت الاسلام والمسلمین علیزاده در این معاونت، به طور قطع شاهد گسترش ارتباطات رسانه ای دفتر و خبرگزاری ها و رسانه ها خواهیم بود.
وی همچنین به برگزاری جلسات اتاق فکر خبری و اطلاع رسانی با حضور مدیران خبرگزاری ها برای معرفی ظرفیت های دفتر تبلیغات اسلامی و دریافت پیشنهادات و انتقادات اصحاب رسانه اشاره و تصریح کرد: در شرایطی که دشمنان در تلاش برای زیرسوال بردن عملکرد مجموعه های دینی و حوزوی هستند و بودجه آن ها را رسانه ای کرده و زیر سوال می برند، معرفی فعالیت های صورت گرفته توسط نهادها و بویژه دفتر تبلیغات اسلامی می تواند دفاع از حوزه و پاسخ به این هجمه ها باشد.
قربان زاده با اشاره به پتانسیل های دفتر و حضور افراد فاضل و ارزشمند در این نهاد حوزوی گفت: استفاده از این ظرفیت ها می تواند جایگاه روحانیت را در فضای رسانه ای کشور به جایگاه مد نظر نزدیک تر کند.


*اعلام آمادگی برای گسترش همکاری ها
در این نشست حسین عجمی دبیر سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام علی اسفندیار دبیر سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، حمزه عباسی دبیر سرویس چندرسانه ای خبرگزاری رسا و محسن قائمی دبیر سرویس عکس خبرگزاری رسا نیز حضور داشته و در سخنانی ضمن تقدیر از همکاری های گذشته، برای همکاری با دفتر تبلیغات اسلامی اعلام آمادگی کردند.
همچنین، پیشنهادهایی از جمله برگزاری نشست های مشترک خبری، علمی، کرسی های آزاد اندیشی و جلسات هم اندیشی با مشارکت دفتر تبلیغات اسلامی و خبرگزاری رسا، برگزاری مسابقه عکس و نمایشگاه عکس تبلیغ، گفت و گو با مؤلفان آثار تازه منتشره، برگزاری نشست هایی با حضور خبرگزاری ها در راستای معرفی فعالیت های دفتر و غیره مطرح شد.

 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر
ravabet.omomi@dte.ir
۰۲۵-۳۱۱۵۲۷۲۷ (مدیریت پرتال)
۰۲۵-۳۱۱۵۰۰۰۰ (تماس با ما)
025-31155614
ایران قم میدان شهداء
بيشتر
خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما