جمعه 10 فروردين 1403   14:57:29

(مهار تورم، رشد تولید)

print

رئیس مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور تأکید کرد:

لزوم توجه به بومی سازی محل تبلیغ/ ضرورت حضور مستمر مبلغان متخصص در مناطق مشترک

  • خلاصه :رئیس مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور با اشاره به اهمیت بومی سازی محل تبلیغ گفت: با توجه به سکونت اهل سنت و تشیع در مناطق مشترک، جمع میان مطالب تبلیغی برای دو مخاطب یک امر ضروری است.

به گزارش پایگاه خبری دفتر تبلیغات اسلامی ( تبلیغ نیوز )، حجت الاسلام والمسلمین پورذهبی «نماینده ولی فقیه در استان کردستان و رئیس مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور» در دیداری صمیمانه با حجت الاسلام والمسلمین روستاآزاد «معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم» بر ضرورت حضور مستمر مبلغان متخصص در مناطق مشترک تأکید کرد و گفت: علاقه به مخاطبان و منطقه تبلیغی، امری مهم در جهت تبلیغ معارف دینی در مناطق مشترک خواهد بود.

وی عدم حضور مستمر مبلغان متخصص را از آفات تبلیغی در مناطق مشترک دانست و گفت: تبلیغ در چنین مناطقی را از دو منظر می توان مورد توجه قرار داد، یک منظر مسائل تئوری، پایه ای و علمی و منظر دیگر که خیلی مهم می باشد، بخش عملگرایانه است که جز با حضور مستمر و داشتن تخصص حاصل نمی گردد.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان با اشاره به سکونت همزمان اهل تشیع و تسنن در یک منطقه تصریح کرد: مبلغانی که در مناطق مشترک تبلیغ می کنند، باید مطالب تبلیغی خود را به گونه ای بیان کنند تا جمع بین دو مذهب شود، از طرفی اهانت به اهل تسنن صورت نگیرد و از طرفی دیگر از اصول و عقائد تشیع کاسته نشود؛ باید مطالب مشترک بین دو مذهب بیان و منتشر شود.

وی، بومی سازی محیط تبلیغی را امری مهم برشمرد و اظهار داشت: بومی سازی محیط، جزء مقارنات فعالیت های تبلیغی است؛ به طور مثال، تبلیغ در استان کردستان با تبلیغ در استان سیستان و بلوچستان کاملاً متفاوت می باشد؛ در تبلیغ ۱۰ یا ۲۰ روزه شاید مشکلی برای مبلّغ پیش نیاید اما در بحث تبلیغ مستمر مبلغ باید در رفتار و گفتار خود دقت کافی و لازم را داشته باشد.

حجت الاسلام والمسلمین پورذهبی خاطرنشان کرد: استان کردستان و دفتر نماینده ولی فقیه در این استان، پذیرای مبلغان متخصص در امر تبلیغ در مناطق مشترک بوده و آماده حمایت همه جانبه از طرح ها و فعالیت های دقیق مبلغان متخصص می باشد.

 
امتیاز دهی
 
 

ravabet.omomi@dte.ir
۰۲۵-۳۱۱۵۲۷۲۷ (مدیریت پرتال)
۰۲۵-۳۱۱۵۰۰۰۰ (تماس با ما)
025-31155614
ایران قم میدان شهداء
بيشتر
خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما