پنجشنبه 9 فروردين 1403   22:54:54

(مهار تورم، رشد تولید)

print

مدیرکل تبلیغ عمومی معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی خبر داد:

تبلیغ بیش از ۳ هزار مبلغ در ماه مبارک رمضان ۹۹

  • خلاصه :مدیرکل تبلیغ عمومی معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی گفت: در ماه مبارک رمضان سال جاری بیش از ۳۰۰۰ مبلغ در قالب تبلیغ در فضای مجازی و سنتی (عمومی و نخبگانی) و به دو شیوه تبلیغ انفرادی وگروهی مشغول به فعالیت هستند.
به گزارش پایگاه خبری دفتر تبلیغات اسلامی ( تبلیغ نیوز )، حجت الاسلام والمسلمین یحیی کمال در گفت و گویی اظهار داشت: در معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی با توجه به شیوع ویروس کرونا و عدم امکان اعزام مبلغ از مبدا قم به استان ها و شهرستان های کشور در ماه مبارک رمضان سال جاری، با هدف تعمیق و گسترش معارف اسلامی و بسط سلامت معنوی جامعه، برنامه ها و سیاست های تبلیغی خود را  با  بکار گیری ظرفیت ها و ابزار نوین تبلیغ در حوزه های مختلف تدوین و اجرا نموده است.

وی در خصوص تشریح فعالیت های مختلف اعزام ماه مبارک رمضان سال جاری گفت: فعالیت اول، بهره گیری از ظرفیت فضای مجازی است، که در این راستا، ابتدا با فراهم نمودن زیرساخت های لازم، تدوین آئین نامه ها، تعیین شاخص ها، قالب ها، شیوه های فعالیت تبلیغی در فضای مجازی، ارزیابی فعالیت ها، شناسایی مبلغان توانمند در این حوزه، و در نهایت صدور حکم انجام گرفته است.

مدیرکل تبلیغ عمومی معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی تصریح کرد: فعالیت دوم، پاسخگویی به سؤولات دینی و به ویژه احکام بود که با همکاری مرکز ملی پاسخگویی به سؤالات دینی و با معرفی مبلغان توانمند به این مرکز انجام شده است.

وی با اشاره به اهمیت تبلیغ در فضای رسانه افزود: در بهره گیری از ظرفیت مبلغان نخبه در عرصه فضای رسانه از طریق پخش سخنرانی زنده با همکاری صدا و سیمای مراکز استان ها فعالیت هایی صورت گرفته است.

حجت الاسلام والمسلمین کمال اظهار داشت: از جمله فعالیت های دیگر، تبلیغ سنتی و چهره به چهره است که در این بخش، مبلغانی که در مناطق تبلیغی خود و مناطقی که از سوی ستاد ملی مبارزه با کرونا مناطق سفید اعلام شده بود، و ظرفیت تبلیغی ایجاد کرده بودند، با تأیید سازمان تبلیغات اسلامی آن منطقه، برای مبلغان، حکم تبلیغی صادر شده است.

وی گفت: شیوع ویروس کرونا هر چند مشکلات و گرفتاری زیادی را در عرصه های مختلف اجتماعی، فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و سلامت برای کشورها از جمله کشور ما بوجود آورده است اما در عین حال فرصت های جدیدی را نیز در حوزه ها و بخش های مختلف کشور از جمله در حوزه فعالیت های تبلیغی ایجاد کرده است که بهره گیری از ظرفیت فضای مجازی و ابزارهای نوین، یکی از این فرصت هاست .

مدیرکل تبلیغ عمومی معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی تصریح کرد: ظرفیت فضای مجازی به جهت دسترسی آسان مبلغان و مخاطبان به آن، و نیز حضور چند ده میلیونی مخاطبان در شبکه های اجتماعی، بهترین ابزار ارتباطی مبلغان تبلیغ سنتی و مخاطبان بوده و از سوی دیگر، بهترین وسیله جهت تداوم ارتباط مبلغ و مخاطب و تبلیغ مستمر و موجب افزایش اثر بخشی و جریان سازی تبلیغ بعد از مراجعت مبلغان و گروه های تبلیغی از مناطق تبلیغی است.

وی در خصوص تعداد مبلغان فعال در ماه مبارک رمضان سال جاری افزود: امسال از طریق معاونت فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم بیش از ۳۰۰۰ مبلغ در قالب تبلیغ در فضای مجازی و سنتی (عمومی و نخبگانی) و به دو شیوه تبلیغ انفرادی و گروهی مشغول به فعالیت هستند.

حجت الاسلام والمسلمین کمال در پایان بر اهمیت و ضرورت حضور مبلغان توانمند در فضای مجازی و همچنین اهمیت شناسایی، آموزش و ارتقاء مهارت های تبلیغی آنان در این حوزه اشاره و خاطرنشان کرد: امیدواریم با فراهم شدن زیرساخت ها و اختصاص اعتبارات لازم، بتوانیم از مبلغان توانمند و فعال در فضای مجازی و نیز از مبلغانی که در مناسبت های تبلیغی همزمان با تبلیغ سنتی در فضای مجازی نیز با مخاطبان خود در ارتباط هستند، امتیاز ویژه اختصاص داده و در طول سال به صورت ماهیانه و یا فصلی حمایت نماییم.
 
امتیاز دهی
 
 

ravabet.omomi@dte.ir
۰۲۵-۳۱۱۵۲۷۲۷ (مدیریت پرتال)
۰۲۵-۳۱۱۵۰۰۰۰ (تماس با ما)
025-31155614
ایران قم میدان شهداء
بيشتر
خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما