پنجشنبه 9 فروردين 1403   12:01:25

(مهار تورم، رشد تولید)

print

با حضور مدیر کل حوزه ریاست؛

نشست رابطین خبری دفتر تبلیغات اسلامی به مناسبت روز خبرنگار برگزار شد

  • خلاصه :نشست رابطین خبری دفتر تبلیغات اسلامی به مناسبت روز خبرنگار با حضور مدیرکل حوزه ریاست دفتر تبلیغات اسلامی و با ارائه نقطه نظرات رابطین خبری برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی، محمدرضا قربان زاده به عنوان دبیر نشست رابطین خبری ضمن عرض خیرمقدم و تبریک روز خبرنگار تصریح کرد: حمله به کنسولگری ایران در مزار شریف افغانستان در هفدهم مرداد ماه سال 1377 و شهادت محمود صارمی در این حمله تروریستی به عنوان روز خبرنگار نامگذاری شده است.
وی گفت: خدا را شاکریم که برای اولین بار در روز خبرنگار موفق شدیم تا مراسمی را با حضور رابطین خبری بمناسبت گرامیداشت روز خبرنگار و تجلیل از فعالیت رابطین خبری فعال و خبرنگاران دفتر برگزار کنیم.
مدیر پرتال دفتر تبلیغات اسلامی گفت: در سال جاری با حضور رییس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم و در شورای مدیران از پرتال جدید دفتر رونمایی شد و در کنار پرتال اصلی، سایت جدید خبری را راه اندازی کردیم که به روز رسانی می شود و ان شاءالله با کمک رابطین خبری به پایگاه خبری شایسته ای برای دفتر تبدیل شود.

*اهمیت بحث خبر و اطلاع رسانی در دفتر تبلیغات اسلامی
وی گفت: پیرو ابلاغی که ریاست محترم دفتر تبلیغات اسلامی در سال گذشته داشتند، موظفی برای رابطین خبری اعلام شد که روزانه تعداد دو خبر را تولید و برای روابط عمومی ارسال کنند و بحث رابطین خبری را که از قبل شکل گرفته بود، به صورت جدی تری دنبال کردیم و امضای گرم حجت الاسلام والمسلمین واعظی بر روی این ابلاغیه، اهمیت بحث خبر و اطلاع رسانی در دفتر را می رساند.
قربان زاده افزود: پیرو این نامه، دوره های آموزشی را ویژه رابطین خبری تدارک دیدیم و 34 ساعت آموزشی با حضور اساتید و صاحبنظران خبر و اطلاع رسانی قم و حتی کشور برگزار شد. 
وی با بیان اینکه خبر در قرآن کریم با کلمه "نبأ" آمده و برای خبر ویژگی هایی ذکر شده است که صحت و جامع بودن مهم ترین آن هاست گفت: براساس آیات 9 سوره نساء و 70 سوره احزاب، خبرنگار باید قول سدید (سخن محکم، استوار و صحیح) داشته باشد و امروزه اهمیت خبر و اطلاع رسانی برای کسی پوشیده نیست و همه بر جایگاه اطلاع رسانی اذعان دارند.

*پمپاژ روحیه امید به جامعه با انعکاس اخبار فعالیت های دفتر
مدیر پرتال دفتر تبلیغات اسلامی اظهار داشت: در شرایطی که اخبار زرد، فضای مجازی و رسانه ها را گرفته و سلبریتی ها نارضایتی را به مردم تزریق می کنند، ضرورت دارد تا اخبار مثبت را به جامعه منتقل کنیم و انعکاس فعالیت هایی که در دفتر تبلیغات اسلامی صورت می گیرد، می تواند روحیه امید و نشاط را به جامعه پمپاژ کند و ما این مسأله را وظیفه خود می دانیم.
وی گفت: با همکاری رابطین خبری، تاکنون توانسته ایم 1979 شماره از نشریه پیام روز را منتشر کنیم که امروزه تلاش داریم بخش اعظمی از اخبار آن، از اخبار ارسالی رابطین خبری باشد و همچنین از ابتدای سال 98 قریب به 30 مورد ویژه نامه مناسبتی را منتشر کرده ایم که بر روی پرتال دفتر تبلیغات اسلامی به نشانی www.dte.ir بارگذاری شده و در دسترس عموم قرار گرفته است. 
قربان زاده در پایان خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب در آبان ماه سال 80 فرمودند که «اگر زحمات خبرنگاران و دلسوزی و قلم آن ها نباشد، کارهای ما مثل یک چیزهای تثبیت نشده است» و این بیانات رهبر انقلاب و جایگاه اطلاع رسانی در قرآن، می تواند دلگرمی برای خبرنگاران و رابطین خبری باشد تا ناملایمات و سختی های کارشان را فراموش کنند.
در ادامه این مراسم نیز حجت الاسلام والمسلمین ثنایی مدیر کل حوزه ریاست دفتر تبلیغات اسلامی به سخنرانی در خصوص اهمیت خبر و وضعیت اطلاع رسانی در این دفتر پرداخت و سپس رابطین خبری نقطه نظرات خود را مطرح کردند.

جهت مشاهده گزارش تصویری این نشست، اینجا کلیک نمایید.
 
 
امتیاز دهی
 
 

ravabet.omomi@dte.ir
۰۲۵-۳۱۱۵۲۷۲۷ (مدیریت پرتال)
۰۲۵-۳۱۱۵۰۰۰۰ (تماس با ما)
025-31155614
ایران قم میدان شهداء
بيشتر
خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما