English | العربیة

isca.logo.L.1
1393/3/31 شنبه «نظام واره آینده پژوهی اسلامی» در پژوهشکده مهدویت در حال انجام است ایسکا (پایگاه اطلاع رسانی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی): حسین میرخلیلی کارشناس گروه آینده پژوهی پژوهشکده مهدویت و آینده پژوهی از آخرین وضعیت پروژه «نظام واره آینده پژوهی اسلامی» خبر داد.

به گزارش ایسکا: حسین میرخلیلی با اعلام اجرای پروژه «نظام واره آینده پژوهی اسلامی» در پژوهشکده مهدویت و آینده پژوهی، اظهار داشت: این پروژه توسط جناب آقای سعید قربانی و در گروه آینده پژوهی پژوهشکده مهدویت انجام شده است.

وی ادامه داد: انجام این پروژه به عنوان یکی از پروژه های مهم و اساسی در حوزه آینده پژوهی دینی، همواره یکی از دغدغه های گروه بوده است. این پروژه پیشتر با عنوان کلان پروژه «آینده پژوهی و مطالعات دینی» به دلایل مختلفی متوقف مانده بود، اما اکنون پس از طی فرآیند تصویب بودجه و طرح، پروژه توسط اولین فارغ التحصیل آینده پژوهی در حال نگارش می باشد.

وی در تبیین این پروژه نیز اظهار داشت: مسئله اصلی این پژوهش آن است که اصول، مبادی و خطوط کلی نظام‌واره آینده‌پژوهی اسلامی کدامند و مبتنی بر کدام آموزه‌ها و اندیشه‌ها هستند؟ منظومه فکری و فلسفی اسلام مشتمل بر آیات و روایاتی است که توان تبیین راهبردی‌ترین مسائل در حوزه آینده‌اندیشی را داراست. از این‌رو، ضرورت دارد تا بررسی‌های متقن و جامعی در حوزه معرفت دینی و اسلامی صورت گیرد و طی بررسی‌های تحلیلی بر روی منابع معتبر شیعی، آن دسته از آموزه‌های اسلام که کارکردهای آینده‌پژوهانه داشته مورد بررسی و واکاوی عمیق‌تر قرار گیرند چرا که با تفکر و تعمق اندیشمندانه در این نظام پویا می‌توان بهره‌های ارزشمندی در شناخت خطوط کلی نظام آینده‌نگری اسلام و مبانی آن به دست آورد.


انتهای پیام/113

منبع: ایسکا: (اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی)
 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر


آخرین به روزرسانی:
شنبه 7 فروردين 1400 12:09:44

تعداد بازديد اين صفحه: 1688
مطالب مرتبط پربازدیدترین اخبار

ALI

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی (وابسته به دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم) می‌باشد
خانه | بازگشت | حريم خصوصي كاربران |
Guest (PortalGuest)

پژوهشكده مهدويت و آينده پژوهي
مجری سایت : شرکت سیگما