English | العربیة

isca.logo.L.1
1393/3/28 چهارشنبه «تحلیل آینده پژوهانه خانواده در ایران با تاکید بر سیاستهای فرهنگی تحکیم خانواده» در پژوهشکده مهدویت در حال انجام است. ایسکا (پایگاه اطلاع رسانی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی): حسین میرخلیلی کارشناس گروه آینده پژوهی پژوهشکده مهدویت و آینده پژوهی از آخرین وضعیت پروژه «تحلیل آینده پژوهانه خانواده در ایران با تاکید بر سیاستهای فرهنگی تحکیم خانواده» خبر داد.

به گزارش ایسکا: حسین میرخلیلی با اعلام اجرای پروژه «تحلیل آینده پژوهانه خانواده در ایران با تاکید بر سیاستهای فرهنگی تحکیم خانواده» در پژوهشکده مهدویت و آینده پژوهی، اظهار داشت: این پروژه توسط حجت الاسلام و المسلمین رحیم کارگر مدیر گروه آینده پژوهی انجام شده است.

وی ادامه داد:  مرحله گردآوری اطلاعات و فیش برداری این پروژه به اتمام رسیده و نزدیک به 80 صفحه از آن به انجام شده است.

وی در تبیین این پروژه نیز بیان داشت:  مسئله اصلی این پژوهش آن است که سیاستهای فرهنگی  مناسب جهت تقویت و تحکیم خانواده در جمهوری اسلامی ایران در آینده  چه می‌باشد؟ تحلیل آینده پژوهانه از وضعیت فرهنگی خانواده و بررسی عوامل تهدید یا تقویت  کننده آن و ارائه توصیه های سیاستی جهت تقویت و تحکیم آن، پژوهش‌های مختلف و متعددی را می طلبد. بدیهی است تحلیل آینده پژوهانه وضعیت فرهنگی خانواده ، در راستای  تدوین و اجرای سیاست‌های مناسب و کارآمد، می تواند مشکلات و چالش‌های فراروی خانواده را رصد کرده و راهکارهای مناسب سیاستی جهت کمک به سیاستگذاران فرهنگی کشور را ارائه دهد. بدون تردید باید تصریح نمود که برای نظام مقدس اسلامی، اصلی‌ترین عامل اعتلاء و یا جدی‌ترین تهدید نسبت به آن با محوریت خانواده می‌باشد و حساسیت در این‌باره را می توان از بیانات و پیام‌های رهبران دینی و زعما پی برد.

 

انتهای پیام/113
منبع: ایسکا: (اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی)
 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر


آخرین به روزرسانی:
شنبه 7 فروردين 1400 12:09:44

تعداد بازديد اين صفحه: 1426
مطالب مرتبط پربازدیدترین اخبار

ALI

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی (وابسته به دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم) می‌باشد
خانه | بازگشت | حريم خصوصي كاربران |
Guest (PortalGuest)

پژوهشكده مهدويت و آينده پژوهي
مجری سایت : شرکت سیگما