عناصر فلسفه اخلاق
1393/7/15 سه‌شنبه انتشار کتاب عناصر فلسفه اخلاق ایسکا(پایگاه اطلاع رسانی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی): کتاب عناصر فلسفه اخلاق اثر جیمز ریچلز با ترجمه محمود فتحعلی و علیرضا آل بویه از سوی انتشارات پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی منتشر شد.
به گزارش ایسکا، این کتاب از چهارده فصل‌ «اخلاق چیست، چالش نسبیت‌گرایی فرهنگی، ذهنیت‌گرایی در اخلاق، آیا اخلاق مبتنی بر دین است، خودگرایی روان‌شناختی، خودگرایی اخلاقی، رهیافت سودگرایانه، بررسی نظریه سودگرایی، آیا قواعد اخلاقی مطلق وجود دارند، کانت و حرمت اشخاص، اندیشه قرارداد اجتماعی، زنانه‌نگری و اخلاق مراقبت، اخلاق فضیلت و نظریه اخلاقی رضایت‌بخش چگونه نظریه‌ای است» گردآوری شده است.
 عناصر فلسفه اخلاق اثر جیمز ریچلز یکی از کتاب‌های خواندنی و نسبتا عمیق در حوزه فرا اخلاق و اخلاق هنجاری نظری است که بستری مناسب را برای فهم دقیق برخی از مسائل پرچالش این دو حوزه از قبیل نسبیت‌گرایی فرهنگی، ذهنیت‌گرایی، سودگرایی، وظیفه‌گرایی و اخلاق فضیلت فراهم می‌آورد.
 این ترجمه بر اساس ویرایش چهارم متن انگلیسی صورت پذیرفته است. گفتنی است در ویرایش سوم این اثر فصلی با عنوان «زنانه‌نگری و اخلاق مراقبت» به کتاب افزوده شده، اما در ویرایش چهارم هیچ فصل جدیدی اضافه نشده است، هر چند بخش‌های جدیدی به آن افزوده شده‌اند، همه فصل‌ها تا حدودی با حذف اضافات و افزایش توضیحاتی آراسته‌تر شده‌اند، برخی مثال‌های قدیمی نیز با اعمال تغییرات به روز یا جایگزین شده‌اند.
 به گزارش ایسکا، کتاب عناصر فلسفه اخلاق اثر جیمز ریچلز با ترجمه محمود فتحعلی و علیرضا آل بویه در 360 صفحه و با شمارگان 1400 جلد و با قیمت 18000 تومان از سوی انتشارات پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی منتشر شده است.
انتهای پیام /120
منبع: اختصاصی ایسکا
 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر
بيشتر
[Control]
تعداد بازديد اين صفحه: 4090
بيشتر

آدرس: قم - میدان شهدا - خیابان معلم  پژوهشگده فلسفه و کلام
تلفن: 371160 - 025  داخلی 1388
ایمیل: phil.theo@isca.ac.ir

بيشتر
بيشتر
بيشتر
دوشنبه 31 ارديبهشت 1403 09:56:50
خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)

پژوهشکده فلسفه و کلام
مجری سایت : شرکت سیگما