87
تازه ترین اثر دکتر محمد سوری تحذیر السالك من الوقوع في المهالك تازه‌ترین اثر دکتر محمد سوری رئیس پژوهشکدۀ فلسفه و کلام اسلامی با عنوان «تحذیر السالك من الوقوع في المهالك ویلیه الأسرار الجلیة في جواب الأسئلة» از سوی انتشارات دار الفتح للدراسات و النشر در اَمّان (پایتخت اردن) منتشر شد.

تازه‌ترین اثر دکتر محمد سوری رئیس پژوهشکدۀ فلسفه و کلام اسلامی با عنوان «تحذیر السالك من الوقوع في المهالك ویلیه الأسرار الجلیة في جواب الأسئلة» از سوی انتشارات دار الفتح للدراسات و النشر در اَمّان (پایتخت اردن) منتشر شد. این کتاب در اصل دو رسالۀ عرفانی نوشتۀ یکی از عارفان شهر غزّۀ فلسطین به نام شهاب‌الدین احمد بن شعبان غَزّی (متوفی 916) است که با تصحیح و مقدمۀ تحلیلی به زبان عربی و مقدمه‌ای کوتاه به زبان انگلیسی منتشر شده است. 

رسالۀ نخست با عنوان «تحذیر السالك من الوقوع في المهالك» در پاسخ به سؤال یکی از شاگردان مؤلف راجع به برخی رفتارهای اخلاقی نادرست در میان تعدادی از منتسبان به عرفان نوشته شده است. مؤلف در این رساله با استناد به آیات قرآن کریم و روایات پیامبر و سیرۀ عارفان بزرگ ثابت کرده است که این رفتارها خلاف نظر شرع و عرفان راستین است. 

رسالۀ دوم با عنوان «الأسرار الجلیة في جواب الأسئلة» به دو پرسش پاسخ داده است: نخست در خصوص ذكر و دیگری در فضیلت سورۀ فاتحه. هر یك از پاسخ‌ها در چهار اصل و یك خاتمه تدوین یافته است.

 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر
بيشتر
[Control]
تعداد بازديد اين صفحه: 157
بيشتر

آدرس: قم - میدان شهدا - خیابان معلم  پژوهشگده فلسفه و کلام
تلفن: 371160 - 025  داخلی 1388
ایمیل: phil.theo@isca.ac.ir

بيشتر
بيشتر
بيشتر
دوشنبه 31 ارديبهشت 1403 09:56:50
خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)

پژوهشکده فلسفه و کلام
مجری سایت : شرکت سیگما