مناسبات
از سوی پژوهشکده فلسفه و کلام منتشر شد کتاب مناسبات عقل و نقل و علم اجتماعي با تکيه بر آراء آیت‌الله جوادي آملی منتشر شد. کتاب مناسبات عقل و نقل و علم اجتماعي با تکيه بر آراء آیت‌الله جوادي آملی به قلم سید روح‌الله سیدی آقاملکی منتشر شد. این کتاب در شمارگان 350 نسخه و در 287  صفحه و به قیمت 600000  ریال از سوی نشر پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی روانۀ بازار کتاب شده است.

کتاب مناسبات عقل و نقل و علم اجتماعي با تکيه بر آراء آیت‌الله جوادي آملی به قلم سید روح‌الله سیدی آقاملکی منتشر شد. این کتاب در شمارگان 350 نسخه و در 287  صفحه و به قیمت 600000  ریال از سوی نشر پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی روانۀ بازار کتاب شده است.

نویسنده در معرفی کتاب آورده است:

دانش اجتماعی عقلی، نقلی و تلفیقی (عقلی- نقلی) از پیامدهای عقل و نقل در سطح علم هستند که موضوع‌ آن‌ها کنش اجتماعی انسان‌ها و مسائل مختلفی است که ذیل حکمت عملی بدان پرداخته می‌شود. در سطح نظریه نیز انواع نظریه مبتنی بر سطح و هدف، صورت‌های مختلفی دارد. به لحاظ سطح، نظریه‌های عقلی (تجریدی، نیمه‌تجریدی، تجربی، شهودی)، نقلی و تلفیقی (عقلی‌- نقلی) و به لحاظ هدف، نظریه‌های توصیفی، تبیینی، تفسیری، انتقادی و هنجاری از دلالت‌های عقل و نقل در تولید انواع نظریه‌اند.

 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر
بيشتر
[Control]
تعداد بازديد اين صفحه: 311
بيشتر

آدرس: قم - میدان شهدا - خیابان معلم  پژوهشگده فلسفه و کلام
تلفن: 371160 - 025  داخلی 1388
ایمیل: phil.theo@isca.ac.ir

بيشتر
بيشتر
بيشتر
دوشنبه 31 ارديبهشت 1403 09:56:50
خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)

پژوهشکده فلسفه و کلام
مجری سایت : شرکت سیگما