صفحه اصلی | عضویت در خبرنامه | معرفی دفتر | پیوندها |  ارتباط با ما

 

 
 

 

 
 
       

English

العربیه

ویژه نامه

پیام روز

همایش ها

نظرسنجی

 

قدردانی آیت الله حسینی بوشهری از تدوین موسوعه علامه کاشف الغطا

آیت الله حسینی بوشهری از تدوین موسوعه علامه کاشف الغطا توسط پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی وابسته به دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم قدردانی کرد.
به گزارش روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی، آیت الله حسینی بوشهری در دیدار مسؤولان تهیه و انتشار موسوعه علامه کاشف الغطا اظهار داشت: خوشبختانه ما در عصری زندگی می کنیم که فضلای جوان ما در عرصه مباحث روزآمد، تراث گذشتگان و احیای آثار آنان، از پیشکسوتان جلو افتاده اند. این نشان دهنده فضای مناسبی است که برای حوزه و حوزویان ایجاد شده که می توانند با این مقدورات و سرمایه های کم اما همت های بلند و همکاران خوش فکر و همراه، کارهای بزرگی را به سامان برسانند. 
وی در پاسخ به سؤال برخی افراد مبنی بر عدم لزوم ورود دفتر تبلیغات اسلامی به کارهای پژوهشی گفت: با پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی و پژوهشکده های آن آشنا هستم. گاهی می بینم که بر کار دفتر تبلیغات اسلامی در این عرصه ها خرده می گیرند و می گویند که دفتر تبلیغات است و چه سنخیتی با احیای تراث و دانشنامه ها دارد، اگر به این کارها در جاهای دیگر پرداخته می شد شاید حق با مستشکل بود که دفتر تبلیغات اسلامی برای تربیت، جذب، اعزام و نظارت بر کارکرد مبلغین ممحض شود؛ گر چه کار دیگران را نفی نمی کنیم اما در این قالب و حد و با این شور، شعور، پیگیری، حرکت منسجم و هدفمند مراکز کمی داریم که وقتی کاری را انجام می دهند، هدفی را تعقیب کنند. 
عضو مجلس خبرگان رهبری بر احیای تراث شیعه تأکید و تصریح کرد: این کارها برای آینده حوزه حرکتی است و مدت ها بود که این کارها احیا و چاپ مجدد نشده بود. شاید نسل جدید حوزه ما آرام آرام از تراث این شخصیت های بزرگ شیعی فاصله می گرفت اما وقتی که شما وارد متن حوزه می کنید و به شکل زیبایی چاپ، عرضه و تسهیل در ارتباط با مراجعه کنندگان می کنید، قدم بزرگی است. بنابراین باید دفتر تبلیغات اسلامی را تشویق و ترغیب کرد و اگر کسی راهکاری به ذهنش می رسد، ارائه دهد و گمان نمی کنم که مسؤولان امر، امتناعی از پذیرش برنامه های داشته باشند که با اهداف کلی آنجا همخوانی و سازگاری دارد. 
وی افزود: در زمانه ما که شیعه هراسی از پروژه های سنگین دشمنان ما است و حمله به شیعه و محکوم کردن فکر و اندیشه شیعه جزء پروژه های جدی دشمنان می باشد، این حرکت شما ممکن است که خاموش شود، اما برای نسل های آینده و کسانی که نمی خواهند عظمت شیعه را آنگونه که است، ببینند، موقعی که در جایی مانند لبنان، مصر و... منتشر می شود و قاعدتا در نمایشگاه های عمومی شاید زمینه عرضه آن در مراکزی که سالانه نمایشگاه برگزار می شود، شاید بتوان این کار را کرد. 
آیت الله حسینی بوشهری اظهار داشت: بسنده کردن به تحقیق و احیا و منحصر نگه داشتن در قم و ایران و احیانا در لبنان، شاید آن رسالت بزرگ شما کامل نشده باشد. با تمام وجود تلاش کنید که این کتاب ها در مجامع مختلف اسلامی به خصوص در نمایشگاه ها عرضه شود تا دیگران به شخصیت، جامعیت و کار بزرگی که علما در طول تاریخ از خود به جای گذاشته اند، پی ببرند. 
وی خاطرنشان کرد: بنده برای شما و همکارانتان و مسؤولان دفتر تبلیغات اسلامی آرزوی موفقیت دارم و به هر تقدیر به سهم خودمان از تلاش های شما تشکر می کنیم. 
منبع:

تاریخ خبر: 1396/11/11 چهارشنبه
تعداد بازدید کل: 2997 تعداد بازدید امروز: 1
 
امتیاز دهی
 
 

 
 
 

صفحه خانه   |   بانک اطلاعات   |   خدمات الکترونیک   |   محصولات فرهنگی   |   پایگاه های وب    |   روابط عمومی

 

www.dte.ir

Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما