صفحه اصلی | عضویت در خبرنامه | معرفی دفتر | پیوندها |  ارتباط با ما

 

 
 

 

 
 
       

English

العربیه

ویژه نامه

پیام روز

همایش ها

نظرسنجی

 

دبیر اجرایی سومین همایش ملی فضای مجازی پاک عنوان کرد:

استقبال چشمگیر نخبگان از سومین همایش فضای مجازی پاک/ برگزاری نمایشگاه در مرکز همایش های غدیر

دبیر اجرایی سومین همایش ملی فضای مجازی پاک در گفتگویی، به ارائه گزارشی پیرامون فعالیت های دبیرخانه این همایش پرداخت و از استقبال چشمگیر شرکت کنندگان در بخش مقالات خبر داد.

به گزارش روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی، مشروح گفت وگوی حجت الاسلام و المسلمین روح الله رضوی را در ذیل از پیش رو می گذرانیم:

مشارکت در سومین همایش ملی فضای مجازی پاک را چگونه ارزیابی می کنید؟
مشارکت پژوهشگران و نخبگان فضای مجازی کم نظیر بود و با ارسال مقالاتشان از ما حمایت کردند؛ که از آنها سپاسگزاریم. همچنین قدردان سمن جمعیت توسعه گران فضای مجازی هستیم که سبب این کار خیر شدند.
همچنین از معاون محترم فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی و مدیر محترم اداره کل تبلیغ نوین سپاسگزاریم.

با توجه به نزدیک بودن زمان برگزاری همایش؛ در مورد مقالات وصول شده در دبیرخانه توضیح بدید.
زمان ارسال مقالات در ۱۵ بهمن ماه به پایان رسید، اما تا ۲۰ بهمن همچنان به واسطه استقبال کم نظیر مخاطبان، مقالات را پذیرفتیم.
حجم مقالات بیش از انتظار ما بود و خوشبختانه عمدتا از سطح کیفی خوبی هم برخوردار بودند به طوری که عناوین و موضوعات انتخاب شده حاکی از درک صحیح نویسندگان از وضعیت فضای مجازی بود. از نظر محتوا هم اغلب مقالات قوی ارزیابی می شوند.

لطفا از داوری مقالات بفرمایید که به چه صورت است و در چه زمانی نتایج اعلام خواهد شد؟
با توجه به استقبال چشمگیر شرکت کنندگان، زمانبندی ما در مورد داوری مقالات با چالش روبرو شد، اما با تدابیری که اندیشیده شد؛ توانستیم همه مقالات را جهت داوری ارسال کنیم؛ امیدواریم بتوانیم حداکثر تا ۱۰ اسفندماه نتایج داوری را اطلاع رسانی کنیم.
نحوه داوری مقالات هم به این شکل است که از دو تیم داوری استفاده می‌کنیم که بخش علوم فنی، زیرساخت ها و تکنولوژی های فضای مجازی متشکل از اعضای هیات علمی دانشگاه های تهران هستند و بخش علوم انسانی و اجتماعی، عمدتا از اعضای هیات علمی دانشگاه ها و پژوهشگاه های قم هستند. مقالات به تناسب موضوعی که دارند به یکی از دو تیم عنوان شده جهت ارزیابی سپرده می شود. هر مقاله توسط دو داور بررسی می شود و نتیجه پس از تایید کمیته علمی همایش اعلام خواهد گردید.

برنامه شما برای مقالات برگزیده چیست؟
همه مقالاتی که در همایش حداقل امتیاز تعیین شده را دریافت کنند مورد پذیرش قرار گرفته و ضمن این که گواهی پذیرش دریافت خواهند کرد از طرق مختلف منتشر و به نام نویسنده ارائه خواهند شد. علاوه بر اینکه از مقالات برتر با اهدای جوایز تقدیر به عمل خواهد آمد و توسط پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) ایندکس خواهند شد و طی برگزاری پنل هایی ظرف دو روز پیش از همایش یعنی ۱۷ و ۱۸ اسفندماه مقالات ارائه خواهد شد.

از مقالات که بگذریم ظاهرا در نظر دارید کارگاه هایی هم برگزار کنید، لطفا در این زمینه هم توضیح دهید.
بله، یکی از فعالیت هایی که در کنار سومین همایش ملی فضای مجاز پاک در حال برنامه ریزی هستیم برگزاری حدود ۱۵ تا ۲۰ کارگاه علمی با سطح کیفی مطلوب است که عمدتا توسط مراکز مشارکت کننده در همایش برگزار خواهد گردید؛ در واقع این کار هم به صورت مشارکتی خواهد بود؛ یعنی مراکز مختلف اساتید خبره معرفی خواهند کرد و دبیرخانه برنامه ریزی و اجرای این کارگاه ها را در سالن های مناسب بر عهده خواهد داشت؛ سعی می کنیم کارگاه ها در موضوعات کاربردی برگزار شود تا بتواند موثر و راهگشا باشد.

پیشتر وعده برگزاری نمایشگاه داده بودید، هنوز هم بر برگزاری آن استوار هستید؟
از مرحله وعده عبور کرده و وارد مرحله اقدام شده ایم به طوری که بخش ثبت نام از متقاضیان را در سایت همایش فعال کرده ایم و متقاضیان می توانند جهت حضور در نمایشگاه و ارائه و فروش محصولات خود ثبت نام کنند. تا کنون چندین مرکز هم اقدام به ثبت نام کرده اند؛ لازم به ذکر است که شرط اصلی شرکت در نمایشگاه داشتن خدمات یا محصولاتی در زمینه فضای مجازی پاک است؛ این نمایشگاه به صورت ۳ روزه و در روزهای ۱۷، ۱۸ و ۱۹ اسفندماه برگزار خواهد گردید.

در مورد سایر فعالیت های دبیرخانه همایش ملی فضای مجازی پاک اگر نکته‌ای باقی مانده است، بفرمایید؟
فعالیت های دبیرخانه محدود به آنچه عرض شد نمی شود و ما در نظر داریم دو عنوان کتاب شاخص در زمینه فضای مجازی پاک، چاپ و در همایش رونمایی کنیم. همچنین ویژه نامه ای را منتشر کرده ایم که شماره های بعدی آن نیز قبل و بعد از همایش منتشر خواهد گردید. چکیده های مقالات نیز تنظیم شده است و به زودی در قالب کتاب منتشر می شود. برنامه هایی هم برای مقالات پذیرفته شده و مقالات منتخب داریم که پس از تصویب اطلاع رسانی می شود.

منبع:

تاریخ خبر: 1395/12/4 چهارشنبه
تعداد بازدید کل: 5121 تعداد بازدید امروز: 1
 
امتیاز دهی
 
 

 
 
 

صفحه خانه   |   بانک اطلاعات   |   خدمات الکترونیک   |   محصولات فرهنگی   |   پایگاه های وب    |   روابط عمومی

 

www.dte.ir

Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما