صفحه اصلی | عضویت در خبرنامه | معرفی دفتر | پیوندها |  ارتباط با ما

 

 
 

 

 
 
       

English

العربیه

ویژه نامه

پیام روز

همایش ها

نظرسنجی

 

نقش اردو و بازی در تعمیق باورهای دینی بررسی شد

از سلسله نشست های نخستین نمایشگاه تربیت دینی کودک و نوجوان، نشست «نقش اردو و بازی در تعمیق باورهای دینی» در مرکز همایش های غدیر قم برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم صالحی "مسوول کمیته ارزیابی نمایشگاه شمیم ایمان" در نشست «نقش اردو و بازی در تعمیق باورهای دینی» از سلسله نشست های نمایشگاه شمیم ایمان که به همت معاونت فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی برگزار شد، اظهار داشت: شأنی که خودمان برای روحانیت تعریف کرده ایم ما را از جامعه جدا کرده است و جامعه چنین نگاهی دارد. وقتی که یک طلبه در مترو وارد می شود نظرات اقشار مختلف مردم متفاوت می شود. 
وی بر لزوم الگوگیری روحانیت از سیره معصومین(ع) در برخورد با مردم تأکید کرد و گفت: مشکل ما این است که پیامبر(ص) و معصومین(ع) را به خوبی نشناخته ایم، آن بزرگواران همیشه در میان مردم بودند و ما آنقدر جدا بوده ایم که اگر در مترو حضور پیدا کنیم، تعجب می کنند که طلبه در میان آنها قرار گرفته است. 
مبلغ تربیت دینی کودک و نوجوان تصریح کرد: با همه کارهایی که در طول این 40 سال اتفاق افتاده و طلاب در وادی های مختلف به تبلیغ می پردازند، مردم توقع ندارند که روحانیت را در مکان های مختلف ببینند، هنوز نتوانستیم آن قدری که باید و شاید نسبت به مردم نزدیک شویم. 
وی افزود: برای این که به بچه بگوییم که خداوند متعال همه جا حضور دارد، به او میوه را می دهیم تا میل کند و به او می گوییم که برای خوردن این میوه به جایی بروید که هیچ کسی شما را نبیند، پس از دقایقی جمع می شوند و می گوییم که آیا در زمان خوردن این میوه خدا هم شما را ندید؟ زمانی که به حضور خدا پی می برند و غفلتی که در عدم توجه به خدا داشته اند، حسرت می خورند و متوجه می شوند که باید در هر لحظه متوجه حضور خداوند متعال داشت. 
حجت الاسلام والمسلمین صالحی اظهار داشت: تمامی صحابه ای که در خدمت پیامبر اکرم(ص) تربیت شدند، به صورت سمعی و بصری این تربیت صورت گرفته و پیامبر(ص) برای آنها کلاس نمی گذاشت. ارتباط عمومی ائمه(ع) بیشتر از آن چیزی است که ما امروز بیان می کنیم و در کتاب ها نوشته شده است. 
وی گفت: تعمیق باور دینی یعنی این که فرد در حیطه خود باورهایی را پذیرفته باشد. در بازی و اردو این اتفاق بیشتر اتفاق می افتد و در اردو به حدی می توان مؤثر واقع شد که 100 ساعت برای بچه سخنرانی شود. وقتی که با بچه ها بازی می کنیم، این بازی از کلاس آموزشی اثر بیشتری خواهد داشت. 
مبلغ تربیت دینی کودک و نوجوان تصریح کرد: آیا جامعه کنونی ما حق کودک را ادا کرده است؟واقعیت این است که با وجود این آپارتمان ها به دلیل محدودیت های موجود نمی توانند بازی کنند، بازی های محلی که در گذشته صورت می گرفت امروز وجود ندارد. 
در این نشست، حجت الاسلام والمسلمین ابطحی از مبلغان فعال در زمینه تربیت دینی کودک و نوجوان اظهار داشت: روحانیت باید از شئونی که برای خود قائل شده، کمی پایین بیاید و بیشتر در میان مردم حضور پیدا کند؛ این حضور پیدا کردن، سبب می شود که  مردم به روحانیت نزدیک شوند.
وی گفت: وقتی که مردم ببینند که روحانیت در ارتباط با مردم ادا و ژست هایی که لازم نیست را در نمی آورند، پذیرای حرف های مبلغ خواهند بود. 
این مبلغ تربیت دینی کودک و نوجوان خاطرنشان کرد: ما طلاب نباید از برخورد نامناسب برخی از مردم ناراحت شویم و این نوع برخورد در نزدیک شدن مردم و جذب روحانیت مؤثر خواهد بود. 
منبع:

تاریخ خبر: 1397/1/21 سه‌شنبه
تعداد بازدید کل: 3451 تعداد بازدید امروز: 1
 
امتیاز دهی
 
 

آرشیو اخبار

 
 
 

صفحه خانه   |   بانک اطلاعات   |   خدمات الکترونیک   |   محصولات فرهنگی   |   پایگاه های وب    |   روابط عمومی

 

www.dte.ir

Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما