صفحه اصلی | عضویت در خبرنامه | معرفی دفتر | پیوندها |  ارتباط با ما

 

 
 

 

 
 
       

English

العربیه

ویژه نامه

پیام روز

همایش ها

نظرسنجی

 

اقتصاد مقاومتی بدون سبک زندگی اسلامی ممکن نیست

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: اقتصاد مقاومتی و سبک زندگی اسلامی دو روی یک سکه هستند و ملازم هم می باشند و به همان اندازه که اقتصاد مقاومتی در حاشیه است، سبک زندگی اسلامی هم در حاشیه قرار دارد. 
به گزارش روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی، غلامعلی حدادعادل در آیین اختتامیه «نخستین جشنواره کتاب سال سبک زندگی» که به همت میز سبک زندگی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم و با همکاری مراکز حوزوی و دانشگاهی در تالار فردوسی دانشگاه تهران برگزار شد، اظهار داشت: مسأله سبک زندگی را موضوع مظلومی می دانم. از روزی که این مسأله از سوی رهبر معظم انقلاب مطرح شده، به اندازه کافی در نظام، مجموعه قوای سه گانه، مسؤولین و مردم ما به این موضوع توجه نشده است و این موضوع به جای این که در متن قرار بگیرد، در حاشیه مانده است هر نوع کوشش و تلاشی که سبب شود تا این موضوع از حاشیه به متن بیاید، قابل تقدیر است. 
حدادعادل اظهار داشت: باید در هوای سبک زندگی اسلامی تنفس کرد، این هوا آلوده شده و دچار انواع عیب ها شده است.
وی با بیان این که سبک زندگی مستقل برای هر کشوری بارزترین جلوه استقلال در آن جامعه است، گفت: اگر یک ملتی پایبند به استقلال باشد، در شعار اثبات نمی شود بلکه با رعایت سبک زندگی مستقل به اثبات می رسد و شاخص استقلال طلبی مراعات استقلال در سبک زندگی است. 
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به این که اقتصاد مقاومتی بهترین راه مقاومت اقتصادی است، تصریح کرد: مقام معظم رهبری غیر از گفتمان سبک زندگی اسلامی، گفتمان مهم دیگری را هم مطرح کرده اند و آن اقتصاد مقاومتی است؛ امروز هر کسی که به استقلال و عزت ایران علاقه مند باشد، تصدیق می کند که اقتصاد مقاومتی بهترین راه مقاومت اقتصادی است. یعنی امروز جنگ نظامی نیست، بلکه جنگ اقتصادی است.
وی جنگ اقتصادی را رکن مهمی از نقشه دشمن برای براندازی نظام عنوان کرد و افزود: جنگ اقتصادی رکن مهمی از نقشه دشمن برای براندازی نظام ما است؛ برای مقاومت اقتصادی نیازمند اقتصاد مقاومتی هستیم. این مسأله بدون سبک زندگی اسلامی ممکن نیست. اقتصاد مقاومتی و سبک زندگی اسلامی دو روی یک سکه هستند و ملازم هم می باشند و به همان اندازه که اقتصاد مقاومتی در حاشیه است، سبک زندگی اسلامی هم در حاشیه قرار دارد. 
وی با اشاره نقش خطر نفوذ در سبک زندگی اسلامی گفت: از جمله هشدارهای رهبری در سال های اخیر مخصوصا پس از برجام که عده ای ذوق زده شده بودند، موضوع نفوذ بوده است. رهبری فردای پس از امضای برجام خطر نفوذ را متذکر شدند. هیچ بستری نفوذ را بیشتر از سبک زندگی غربی فراهم نمی کند. نفوذ میکروبی است که در سبک زندگی غیر اسلامی و غیر ایرانی رشد می کند و ملتی که سبک زندگی خود را از دست داد و غرب زده شد، حساسیت خود را در برابر نفوذ از دست می دهد.
وی با بیان این که سبک زندگی اسلامی گفتمان مظلوم مانده است، افزود: به جای نوحه و تأسف بر سبک زندگی اسلامی، بایستی از خود بپرسیم که باید چکار کرد که سبک زندگی اسلامی محقق شود. 
حدادعادل به توجه نسبت به مصادیق در بررسی سبک زندگی تأکید کرد و اظهار داشت: بهتر است که به جای کلی گویی به مصادیق توجه کنیم، یعنی آنچه که زندگی را می سازد؛ زندگی عرصه مصادیق است و مصادیق را باید معین کنیم و برای هر جایی وارسی کنیم که چه مقدار اسلامی است. زندگی خانوادگی را به عناصر مختلف تجزیه کرده و هر عنصری را بررسی کنیم که چه مقدار اسلامی و چه مقدار غیر اسلامی است. 
وی گفت: فهرست بالا و بلندی از باید ها و نبایدهایی درباره سبک زندگی اسلامی درست کنیم و بر روی آن کار کنیم. در سبک زندگی اسلامی نباید به سنت به معنای اجتماعی بی اعتنا باشیم. سنت ما ظرفیت خوبی برای سبک ندگی اسلامی دارد و باید این گنجینه را به زبان امروز ترجمه کنیم و این سنت را نباید فراموش کرد. 
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام به نقش مبلغان در تبیین سبک زندگی اسلامی پرداخت و تصریح کرد: همه امکانات برای حفظ و احیای و گسترش سبک زندگی اسلامی باید به کار گرفته شود. مبلغان باید آماده شوند که به طور غیر مستقیم سبک زندگی اسلامی را برای مردم بیان کنند. 
وی در نقدی نسبت به کم توجهی صدا و سیما نسبت به سبک زندگی افزود: هیچ کسی در جامعه نیست که خواسته یا ناخواسته پای صحبت یک روحانی در طول سال ننشیند. اگر روحانیون بیاموزند که در جامعه چطور باید با مردم درباره سبک زندگی صحبت کنند، ظرفیت خوبی است. لازم نیست که صدا و سیما مرتب سخنرانی در این باره بگذارد، بلکه باید در فلان فیلم و برنامه دکوری ساخته شود که سبک زندگی اسلامی را برای مردم بازگو کند.
منبع:

تاریخ خبر: 1396/12/21 دوشنبه
تعداد بازدید کل: 4314 تعداد بازدید امروز: 1
 
امتیاز دهی
 
 

آرشیو اخبار

 
 
 

صفحه خانه   |   بانک اطلاعات   |   خدمات الکترونیک   |   محصولات فرهنگی   |   پایگاه های وب    |   روابط عمومی

 

www.dte.ir

Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما