صفحه اصلی | عضویت در خبرنامه | معرفی دفتر | پیوندها |  ارتباط با ما

 

 
 

 

 
 
       

English

العربیه

ویژه نامه

پیام روز

همایش ها

نظرسنجی

 

برگزاری جشنواره «کتاب سال سبک زندگی» تجسم همکاری حوزه و دانشگاه بود

رییس شورای علمی جشنواره «کتاب سال سبک زندگی» گفت: این جشنواره فرصت خوب تجسم همکاری حوزه و دانشگاه را فراهم کرد و امید به خلق ارزش ها و نوآوری ها را فراهم آورد.
به گزارش روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی، حجت الاسلام والمسلمین محمدسعید مهدوی کنی در آیین اختتامیه «نخستین جشنواره کتاب سال سبک زندگی» که به همت میز سبک زندگی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم و با همکاری مراکز حوزوی و دانشگاهی در تالار فردوسی دانشگاه تهران برگزار شد، با اشاره به آیات ابتدایی سوره انسان به سبک زندگی حضرت فاطمه زهرا(س) و انفاق آن حضرت به مسکین و یتیم و اسیر پرداخت و اظهار داشت: با نگاه به زندگی اهل بیت(ع) و آنچه که در رفتار حضرت خدیجه(س) به عنوان زن ثروتمند شروع می شود، که در راه اسلام در طبق اخلاص می گذارد و برای این مسیر مصروف می کند و سپس دختر او و این خاندان در واقع یک سبک زندگی ارائه می کنند که این سبک محورهای متعددی دارد که در این آیات با موضوع قناعت است و شیوه ای از رفتار مبتنی بر توحید و معاد را شکل می دهد.
وی گفت: اگر آنچه به عنوان منابع اسلامی از آیات، روایات و سیره داریم، به درستی مورد مطالعه قرار بگیرد این مجموعه اعتقاد، ارزش آفرینی و الگوی اخلاق در آن موج می زند و ما سرمایه های فوق العاده ای در این مسیر داریم و همانطور که تا به امروزه استفاده های خوبی در تاریخ اسلام شده است، باید به صورت افزون و نگاه منظومه وار از این ها استفاده شود. 
رییس شورای علمی جشنواره «کتاب سال سبک زندگی» با اشاره به پرداختن حوزه علمیه به مسأله سبک زندگی تصریح کرد: الحمدلله حوزه در پرداختن به مسأله سبک زندگی پیش قدم شده است و سرمایه خوبی در این قسمت گذاشته شده و ان شاءالله افزوده خواهد شد. 
وی از جمله ویژگی های خوب این جشنواره را فرصت خوب تجسم همکاری حوزه و دانشگاه عنوان کرد و افزود: این مجموعه صرفا متمرکز بر مباحث سبک زندگی دینی به معنای خاص خود نبود، بلکه فرصتی برای عرضه ایده ها در بحث سبک زندگی بود.
حجت الاسلام والمسلمین مهدوی کنی گفت: در مرحله ارائه آثار و داوری، همکاری میان اساتید دانشگاه و حوزه جلوه خوبی داشت و امید به خلق ارزش ها و نوآوری ها را فراهم آورد که امیدواریم این کار همچنان ادامه پیدا کند.
رییس شورای علمی جشنواره «کتاب سال سبک زندگی» سبک زندگی را یک مقوله نوآورانه دانست و تصریح کرد: این مسأله به خلق، ذوق، تلاش و اراده انسانی وابسته است و عرصه خوبی برای نوآوری ها فراهم می کند. امیدواریم با گسترش این فضا به سایر آثار از جمله آثار هنری و همه زمینه های سبک زندگی در جشنواره های با این موضوع، شاهد گسترش مخاطبان و شرکت کنندگان و موضوعاتی باشیم که در این مسأله طرح خواهد شد. 
وی با بیان این که یک فراخوان نه چندان بزرگ در یک مقطع زمانی کوتاه پاسخ بسیار پرشوری را به نسبت خود در بر داشت، گفت: این مسیر آغازی است و همانگونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند ان شاءالله ما به زودی شاهد ثمرات این رویش ها در مسیر حرکت انقلاب اسلامی در ابعاد مختلف از جمله علمی و به خصوص علوم انسانی اسلامی خواهیم بود. 
رییس شورای علمی جشنواره «کتاب سال سبک زندگی» خاطرنشان کرد: موضوع در بحث سبک زندگی محدود به حوزه های علوم انسانی نخواهد بود، طبعا همانطور که در بخشی از این آثار و آثار منتشره در آینده دیده می شود، در حوزه های دیگر علمی، فنی و دانش های تجربی دیگر نیز نشان خواهد داد که این موضوع در تداوم خود و رسیدن به علم اسلامی گذاشتن یک قرآن در داشبرد یک ماشین برای اسلامی سازی نخواهد بود و ثمرات آن در حوزه های فنی و مهندسی روشن خواهد شد که این سبک زندگی، چه تأثیراتی در صنعت و دانش تجربی و حتی پزشکی خواهد گذاشت کما این که تجربه قرون اولیه اسلامی هم این را نشان می دهد. 
منبع:

تاریخ خبر: 1396/12/21 دوشنبه
تعداد بازدید کل: 4250 تعداد بازدید امروز: 1
 
امتیاز دهی
 
 

آرشیو اخبار

 
 
 

صفحه خانه   |   بانک اطلاعات   |   خدمات الکترونیک   |   محصولات فرهنگی   |   پایگاه های وب    |   روابط عمومی

 

www.dte.ir

Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما