صفحه اصلی | عضویت در خبرنامه | معرفی دفتر | پیوندها |  ارتباط با ما

 

 
 

 

 
 
       

English

العربیه

ویژه نامه

پیام روز

همایش ها

نظرسنجی

 

معاون پژوهشی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی خبرداد؛

مدیریت و سازماندهی بیش از ۳۲۰ هزار اصطلاح در حوزه علوم اسلامی

معاون پژوهشی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی از مدیریت و سازماندهی بیش از ۳۲۰ هزار اصطلاح در حوزه علوم اسلامی در پایگاه مدیریت اطلاعات علوم اسلامی خبر داد و آن را نتیجه تلاش ۲۵ ساله پژوهشگران علوم اسلامی دانست.
به گزارش روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی، حجت الاسلام والمسلمین محمدهادی یعقوب نژاد در مراسم رونمایی از پایگاه مدیریت اطلاعات علوم اسلامی که در پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی برگزار شد، با بیان این که رونمایی امروز حاصل تجربه 25 ساله پژوهشگران است، ابراز داشت: از همان روز نخست بحث اطلاع رسانی و حوزه مدیریت اطلاعات در دفتر تبلیغات اسلامی مورد اهمیت بود و دفتر تبلیغات اسلامی بانی اصطلاح نامه های اورجینال بوده و اولین مرکزی است که در این حوزه وارد شده است. 
وی افزود: از همان ابتدا به این نتیجه رسیدیم که باید در بستر مجازی کار کنیم، چراکه امروز آمار استفاده کنندگان از این فناوری بزرگ، خیره کننده است و محیط پیشرفت کننده ای است که به سرعت پیش می رود و به همین جهت در پژوهش دفتر تبلیغات اسلامی به این محیط های نو و جدید توجه ویژه ای داشته است.
معاون پژوهشی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی با اشاره به این که بدنه حوزه باید از این بسترها برای نشر معارف دین استفاده کند، ابراز داشت: کاری که در بخش پژوهش دفتر تبلیغات اسلامی انجام گرفت، همان اصطلاح نامه بود که به وسیله آن در 9 یا 10 رشته علوم اسلامی نظم و نسق معنایی داده ایم، چراکه اصطلاحات علمی همچون انسان ها یک سری ارتباطات ساختاری و ظاهری و یک سری ارتباطات سببی دارند.
وی خاطرنشان کرد: بیش از 360 هزار اصطلاح در این اصطلاح نامه جمع آوری شده که پایه تنظیم و سازماندهی اطلاعات علوم اسلامی است، چراکه ما ممکن است بیشترین و بهترین اطلاعات را داشته باشیم ولی بدون نظم دهی به آنها قابل استفاده نیست و از طرفی بهترین اطلاعات سازماندهی شده هم اگر اشاعه نشود و مورد استفاده دیگران قرار نگیرد بازهم ارزشی ندارد و از همین رو در پایگاه مدیریت اطلاعات علوم اسلامی بیش از 320 هزار اصطلاح در حوزه علوم اسلامی نظم و تدقیق شده است.
حجت الاسلام والمسلمین یعقوب نژاد ابزارهای روز را بهترین وسیله برای نشر معارف انقلاب اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: ما باید با مدیریت و نظم، دنیا را با کشور خودمان و معارف انقلاب و اسلام آشنا کنیم.
وی خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب که در تولید علم فریاد می زنند و آن را از حوزه و دانشگاه درخواست می کنند، در حقیقت مبتنی بر همین گونه فعالیت های مدیریتی در اطلاعات اسلامی است، چراکه تولید علم مبتنی بر داشته ها است و بدون داشته ها نمی توانیم در جاده تولید قدم برداریم یعنی باید با نگاهی به گذشته به سمت آینده حرکت کنیم. 
منبع:

تاریخ خبر: 1396/2/6 چهارشنبه
تعداد بازدید کل: 4000 تعداد بازدید امروز: 1
 
امتیاز دهی
 
 

آرشیو اخبار

 
 
 

صفحه خانه   |   بانک اطلاعات   |   خدمات الکترونیک   |   محصولات فرهنگی   |   پایگاه های وب    |   روابط عمومی

 

www.dte.ir

Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما