صفحه اصلی | عضویت در خبرنامه | معرفی دفتر | پیوندها |  ارتباط با ما

 

 
 

 

 
 
       

English

العربیه

ویژه نامه

پیام روز

همایش ها

نظرسنجی

 

استاد دانشگاه باقر العلوم(ع):

تنوع در گفتگو و ارتباط اجتماعی گسترده از ویژگی های امام موسی صدر بود

استاد دانشگاه باقر العلوم(ع) با بیان اینکه در زندگی امام موسی صدر تنوع در گفتگو وجود داشت، افزود: امام موسی صدر از ارتباط اجتماعی گسترده ای برخوردار و به آداب گفتگو پایبند بود.
به گزارش روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی، حجت الاسلام والمسلمین محسن الویری در همایش گفتگو و تمدن در اندیشه امام موسی صدر که در سالن همایش پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی برگزار شد، اظهار داشت: باید بین آگاهی تمدنی و بینش تمدنی تفاوت هایی قائل شد.
وی گفت: آیت الله صدر در خصوص دو موضوع حمله اسرائیل به جنوب لبنان و یادداشت معروفش در مورد انقلاب اسلامی تحلیل های تمدنی خوبی ارائه داده که قابل تأمل اند.
استاد دانشگاه باقر العلوم(ع)، با بیان اینکه ویژگی های گفتگو مورد نظر امام صدر را باید در قرآن جستجو کرد، افزود: لازمه چنین گفتگویی که هدف فهمیدن طرف مقابل است، همسان دیدن خود با آن طرف و دست برداشتن از همه پیش فرض هایی است که از قبل در ذهن وجود داشته است. 
وی با اشاره به اینکه در قرآن به قصد هدایت و از موضع برتر به گفتگو می پردازیم، تصریح کرد: باید به مفهوم معاصر گفتگو نیز توجه داشته باشیم.
حجت الاسلام والمسلمین الویری توضیح داد: دعوت و هدایت موفق، از قوس نزول و صعود برخوردار است و تا زمانی که به پایین نزول نکند، بالا آمدن اتفاق نمی افتد.
وی ادامه داد: گفتگو در خلاء صورت نمی گیرد و در یک بستر اجتماعی ایجاد می شود و به هر اندازه توده مردم، سازمان ها، گروه ها و اقشار جامعه رشد یافته تر، منسجم تر و همگرا تر باشند، گفتگو ضریب موفقیت بیشتری خواهد داشت.
دانشیار دانشگاه باقر العلوم(ع)، افزود: لازمه گفتگو، تن دادن به تکثر و لازمه تمدن، پذیرش تنوع نظام ها، سلیقه ها و گروه های مختلف است.
وی گفت: با بررسی زندگی امام موسی صدر متوجه می شویم که ایشان به نحو گسترده برای انسجام و اصلاح اجتماعی زمینه سازی و به سمت تمدن حرکت کرده است.
حجت الاسلام والمسلمین الویری با بیان اینکه در زندگی امام موسی صدر تنوع در گفتگو وجود داشت، افزود: امام موسی صدر ارتباط اجتماعی گسترده ای داشت و به آداب گفتگو پایبند بود.
وی گفت: باید زمینه ای ایجاد کنیم که چهره ناب مکتب اسلام آشکار و به ارائه منصفانه دیدگاه دیگران منجر شود که آیت الله صدر توجه ویژه ای به این امر داشت.
منبع:

تاریخ خبر: 1395/12/1 يكشنبه
تعداد بازدید کل: 3306 تعداد بازدید امروز: 1
 
امتیاز دهی
 
 

آرشیو اخبار

 
 
 

صفحه خانه   |   بانک اطلاعات   |   خدمات الکترونیک   |   محصولات فرهنگی   |   پایگاه های وب    |   روابط عمومی

 

www.dte.ir

Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما