صفحه اصلی | عضویت در خبرنامه | معرفی دفتر | پیوندها |  ارتباط با ما

 

 
 

 

 
 
       

English

العربیه

ویژه نامه

پیام روز

همایش ها

نظرسنجی

 

رئیس مرکز فرهنگی دفتر تبلیغات حوزه علمیه قم:

«دومین جشنواره سراسری هنرهای تجسمی اشراق» در قم برگزار می‌شود

رئیس مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم گفت: جشنواره سراسری هنرهای تجسمی اشراق در ۸ رشته طراحی، نقاشی، گرافیک، تصویرسازی، عکاسی، نگارگری، کاریکاتور و هنرهای دستی برگزار می‌شود. 
به گزارش روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی، محمد حسنی در نشست رسانه‌ای «دومین جشنواره سراسری هنرهای تجسمی اشراق» که در نگارستان اشراق قم برگزار شد، با اشاره به برنامه‌های مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات اسلامی اظهار داشت: برگزاری جشنواره‌های مختلف یکی از برنامه‌های مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات اسلامی به شمار می‌رود.
وی با بیان اینکه وضع اقتصادی کشور در برگزاری چنین جشنواره‌هایی مؤثر بوده است، افزود: امسال آن‌چنان‌که شایسته بود نتوانستیم به وظیفه خود عمل کرده و از ظرفیت طلاب هنرمند استفاده کنیم اما سعی می‌کنیم این روند همچنان ادامه یابد.
رئیس مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با تأکید بر اینکه  قطب‌های فکری متعددی در این مرکز تشکیل‌شده است، تصریح کرد: ترغیب یکی از قطب‌های فکری فرهنگی سبب برگزاری این جشنواره باوجود مشکلات مالی شد.
وی با اشاره به برگزاری جلسات شورای سیاست‌گذاری، خاطرنشان کرد: برنامه‌ریزی‌های لازم در این زمینه انجام و واحد مربوطه با مشارکت انجمن هنرهای تجسمی طلاب کار را آغاز کرد.
حسنی با بیان اینکه دومین جشنواره سراسری هنرهای تجسمی اشراق در 8 رشته برگزار می‌شود، گفت: رشته‌های این جشنواره طراحی، نقاشی، گرافیک، تصویرسازی، عکاسی، نگارگری، کاریکاتور و هنرهای دستی در زمینه معرق و منبت بوده و آخرین مهلت ارسال آثار تا 10 بهمن‌ماه است.
وی خواستار تسریع ارسال آثار شد و اظهار داشت: دوستان هنرمند تلاش می‌کنند تا بهترین آثار را برای جشنواره ارسال کنند که امیدواریم این آثار سریع‌تر به دبیرخانه جشنواره فرستاده شود.
رئیس شورای سیاست‌گذاری جشنواره‌های سراسری اشراق با اشاره به اینکه هنرمندان طلبه سطح کیفی خوبی نسبت به سایر هنرمندان در کشور دارند، گفت: شاعران و رمان نویسان طلبه در سطح ممتازی هستند که دغدغه‌های طلبگی را با هنر ادغام کرده‌اند.
وی با بیان اینکه رمان «برکت» نامزد جایزه جلال شده است، افزود: در بخش خاطره نگاری، یکی از طلاب رزمنده توانست جایزه جلال را به دست آورد، در بخش هنرهای تجسمی نیز امیدواریم هنرمندان در آینده به تراز اول کشوری برسند.
رئیس مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، اظهار کرد: جشنواره هنرهای تجسمی اشراق جزو فعالیت‌های تشویقی، ترغیبی، گفتمان سازی و الگوسازی مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم است.
وی بیان کرد: در دوره قبل هزار اثر به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده بود و امسال پیش بینی می‌کنیم این میزان دو برابر شود.
منبع:

تاریخ خبر: 1395/10/29 چهارشنبه
تعداد بازدید کل: 2390 تعداد بازدید امروز: 1
 
امتیاز دهی
 
 

آرشیو اخبار

 
 
 

صفحه خانه   |   بانک اطلاعات   |   خدمات الکترونیک   |   محصولات فرهنگی   |   پایگاه های وب    |   روابط عمومی

 

www.dte.ir

Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما