صفحه اصلی | عضویت در خبرنامه | معرفی دفتر | پیوندها |  ارتباط با ما

 

 
 

 

 
 
       

English

العربیه

ویژه نامه

پیام روز

همایش ها

نظرسنجی

 

گزارشی از وضعیت انتشار دیجیتال منشورات و آثار پژوهشگاه

مسئول پروژه نشر دیجیتال اداره فناوری اطلاعات پژوهشگاه گزارشی از وضعیت انتشار نرم افزارهای موبایلی از آثار و منشورات پژوهشگاه را ارائه کرد.
به گزارش روابط عمومی دفترتبلیغات اسلامی، محمود میتن‌فر گفت: فعالیت در حوزه تولید نرم افزارهای موبایلی از سال گذشته آغاز شده و 12 محصول در سال 93 تولید و عرضه گردید که شامل مجموعه سیاست متعالیه از منظر حکمت متعالیه، معرفی آثار پژوهشگاه، مقدمه اى بر حکمت سیاسى متعالیه، درآمدی بر اخلاق فلسفی در حکمت متعالیه، مفهوم شناسی حکمت متعالیه، سیره سیاسى پیامبر اسلام(ص)، حیات /حکمت وحکومت پیامبر(ص)، امام خمینى(ره)براى نسل سوم، نهضت علمى وفرهنگى از نگاه امام خمینى(ره)، وظایف روحانیت ازنگاه امام خمینى (ره)، انسان کامل ازنگاه امام خمینى(ره) و آثار با موضوع امام خمینی(ره) می باشد.
وی همچنین به تولید دو نرم افزار "دانشنامه مهدویت" و "نرم افزار قرآنی سراج" اشاره کرد که بصورت رایگان عرضه شده است.
متین فر بیان داشت: نرم افزار دانشنامه مهدویت بمناسبت ایام نیمه شعبان و با همکاری پژوهشکده مهدویت و آینده پژوهی تولید شد که از سه بخش گفتمان مهدویت(شامل سخنرانی و مقالاتی ارزشمند از اندیشمندان و بزرگان دین و مهدی پژوهان)، فرهنگنامه مهدویت (در حدود 200 مدخل به صورت الفبایی در  بیان مباحث مهدوی نوشته حجت الاسلام خدامراد سلیمیان) و پرسمان مهدویت (پرسش و پاسخ در حوزه مهدویت بصورت دسته بندی شده اثر حجت الاسلام خدامراد سلیمیان) تشکیل شده و تاکنون بیش از 2000 دانلود در بازار داشته است.
کارشناس نرم افزار پژوهشگاه در ادامه گفت: بمناسبت ایام ماه مبارک رمضان نیز نرم افزار قرآنی سراج در اداره فناوری اطلاعات پژوهشگاه و با همکاری مرکز فرهنگ و معارف قرآن تولید شد که از مهمترین محتوا و امکانات این نرم‌افزار می توان به متن قرآن کریم، 7 ترجمه فارسی، 3 ترجمه به زبان های خارجی، 2 تفسیر المیزان و نمونه، ترتیل 6 قاری برجسته بصورت کامل، ترتیل بیش از 70 قاری بصورت آیه به آیه، مشاهده متن قرآن همراه با ترجمه بصورت زیرنویس، گرافیک انیمیشینی زیبا، امکان دانلود مستقیم صوت های قرآن و تفسیر، نمایش متن قرآن بر اساس شماره جزء و آیه، امکان به اشتراک گذاری متن، ترجمه و تفسیر آیه از طریق پیامک و شبکه های اجتماعی، 7 فونت متفاوت قرآنی و فارسی و ... اشاره کرد و این نرم افزار نیز تاکنون بیش از 8000 دانلود در برنامه بازار داشته است.
وی در ادامه بر آمادگی کامل اداره فناوری اطلاعات پژوهشگاه جهت تولید نرم افزارهای موبایلی با همکاری مراکز و پژوهشکده های پژوهشگاه تاکید نمود.
متین‌فر در پایان ضمن اعلام انتشار نسخه موبایلی کتاب پوشش و تغذیه در سیره معصومان خاطرنشان کرد: طبق سیاست و برنامه‌ریزی تعریف شده و تاکید ریاست محترم پژوهشگاه، از این پس هر هفته شاهد عرضه و ارائه کتب موبایلی جدید از آثار پژوهشگاه خواهیم بود.
منبع:

تاریخ خبر: 1394/4/14 يكشنبه
تعداد بازدید کل: 11628 تعداد بازدید امروز: 1
 
امتیاز دهی
 
 

آرشیو اخبار

 
 
 

صفحه خانه   |   بانک اطلاعات   |   خدمات الکترونیک   |   محصولات فرهنگی   |   پایگاه های وب    |   روابط عمومی

 

www.dte.ir

Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما