مدیران رادیو معارف از پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی بازدید کردند مدیر رادیو معارف به اتفاق هیأت همراه، با حضور در پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی، با حجت الاسلام و المسلمین استاد لک زایی دیدار کردند.

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی، 5 اردیبهشت 1403 دکتر کاویانی، مدیر رادیو معارف به همراه جمعی از مدیران ، ضمن بازدید از نمایشگاه دائمی ، در نشست مشترک که با حضور رئیس پژوهشگاه و رؤسای پژوهشکده ها و مدیران برگزار شد شرکت کردند.

                                                                               

 رئیس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی، ضمن خیر مقدم به آقای دکتر کاویانی مدیر رادیو معارف و هیئت همراه، بیان داشتند:  در این مجموعه علاوه بر بهره مندی از قریب به 100 هیأت علمی و محقق، با شبکه عظیمی از پژوهشگران به شکل برون سپاری و قراردادی هم همکاری می کند. از سال 1393 موضوع مسئله محوری و در ادامه هم از سال ۱۴۰۰ قید امتداد مسئله محوری در چرخه حکمرانی مورد توجه فعالیت های پژوهشی قرار گرفت.

استاد لک زایی در ادامه افزودند: اگر ما به بحث حکمرانی بی‌توجهی بکنیم ممکن است مسائل عادی ما به مرور به بحران و مسائل ملی و فراملی تبدیل شود و حتی برای ما چالش در سطح جهانی درست بکنند و راه حل آن، توجه به مسئله حکمرانی، هماهنگی و هم افزایی همه نهاد ها و سازمان ها هست. 

رئیس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی، در خصوص زمینه های همکاری با رادیو معارف عنوان کردند: ما آمادگی همه نوع همکاری را داریم و ظرفیت‌ها از جمله منابع انسانی ، هیأت علمی و محققان و منابع پژوهشگاه در خدمت شماست.  قابل ذکر اینکه ظرفیت‌ها و منابع فقط کتاب یا مقاله نیست ما اینجا ۱۵ نوع خروجی اعم از کتاب، مقاله، نشست، کرسی، درس گفتار و ...... داریم؛

ایشان در پایان بیان داشتند که همکاران علمی ما معمولاً با رادیو معارف ارتباط دارند وکم و بیش آشنا هستند که امیدواریم امروز این آشنایی عمیق‌تر و بهتر بشود و انشالله این جلسه سرآغازی برای تحولی در این ارتباطات و همکاری‌ها و استفاده از این آثار تولید شده برای مخاطبان رادیو معارف باشد .  

                                                                          

در ادامه ، آقای دکتر کاویانی، مدیر رادیو معارف ضمن تشکر و قدردانی از دعوت به عمل آمده فرمودند: امروز ما خوشحال شدیم از این همه فعالیتی که در این مجموعه فاخر علمی و پژوهشی انجام می گیرد که بخشی از آن مورد بازید قرار گرفت.

زحماتی که اساتید و محققان اینجا می‌کشند واقعاً گسترده است شخصاً احساس خسران دارم از حیث هم بحث شخصی هم از حیث ساختاری و اداری که چرا رادیو معارف در این ۲۶ سال عمرش یک ارتباط وثیق‌تر، محکم‌تر و گسترده‌تر نداشتیم.

ایشان اشاره داشتند که مظلومیت پژوهشگاه شاید این است که یک رسانه‌ای مثل ما که در قم هست می‌بایست با مؤسسات و پژوهشگاه‌های مشابه، ارتباط محکم‌تر و گسترده‌تری داشته باشد.

وی گفت، ابتدا که رادیو راه‌اندازی شد بیشتر مخاطب آن فرهیخته اعم از طلاب و فضلا و سطح لیسانس به بالا بود ولی در بررسی‌ها و نظرسنجی‌های صورت گرفته به این نتیجه رسیدیم که علاوه بر فرهیختگان، افراد عادی هم شنونده رادیو هستند و ضرورت دارد که ما برای آنها هم برنامه بسازیم.

دکتر کاویانی در پایان این نشست خاطر نشان کردند رادیو معارف آمادگی دارد که بر اساس موضوع محوری یا مسئله محوری برنامه‌هایی را تولید بکنیم. بیشتر همکاری ما با پژوهشگاه به صورت انفرادی و پراکنده بود. ولی اگر به یک همکاری مدون با برنامه و گسترده تبدیل بشود برکات خیلی زیادی خواهد داشت.

منبع: روابط عمومی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی
 
امتیاز دهی
 
 

نظر شما
نام
پست الكترونيک
وب سایت
متنی که در تصویر می بینید عینا تایپ نمایید
نظر

مطالب مرتبط

پربازدید ترین مطالب

مطالب مرتبط

پربازدید ترین مطالب
[Part_Lang]
[Control]
تعداد بازديد اين صفحه: 105
Guest (PortalGuest)

پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامي - دفتر تبليغات اسلامي حوزه علميه قم
مجری سایت : شرکت سیگما