به همت پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی؛

نخستین همایش ملی معنویت های نوظهور؛ شاخصه‌ها و نقد‌ها فراخوان شد

نخستین همایش ملی «معنویت های نوظهور؛ شاخصه‌ها و نقد‌ها» با هدف شفاف سازی و آگاهی بخشی در زمینه معنویت‌های نوظهور به همت پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی فراخوان شد.

به گزارش خبرنگار ایسکا اولین همایش ملی «معنویت های نوظهور؛ شاخصه‌ها و نقد‌ها»، در ادامه دو هم اندیشی تخصصی است که در سال‌های 1395 و 1396 با عنوان «مقابله با جریان‌ های معنویت‌گرای نوظهور» به همت قطب تعمیق ایمان دینی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برگزار شد که در جمع‌بندی این هم ‌اندیشی که با هدف ایجاد گفتگوی علمی بین متخصصان طراز اول مطالعات معنویت برقرار شد؛ در جمع ‌بندی این دو هم ‌اندیشی تخصصی مقرر گردید همایشی ملی با حضور فعالان این حوزه مطالعاتی و علاقه‌مندان در سال 1398 برگزار شود.
تشکیل دبیرخانه این همایش ملی به عهده پژوهشکده فلسفه و کلام اسلامی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی گذاشته شد و فرآیند اخذ مجوز ISC نیز با همکاری اداره همکاری های علمی و بین الملل این پژوهشگاه در حال انجام است.
همایش «معنویت های نوظهور؛ شاخصه ‌ها و نقد‌ها» با هدف شفاف سازی و آگاهی بخشی در زمینه معنویت‌ های نوظهور، دستیابی به شاخص ‌های کارآمد در زمینه گونه‌ شناسی و درجه ‌بندی و ارزیابی معنویت ‌های نوظهور، زمینه ‌سازی برای کشف ظرفیت‌های بالقوه مطالعاتی به فعلیت در آوردن آن‌ ها، زمینه ‌سازی برای فعالیت علمی نیروهای جدید، زمینه ‌سازی برای گفتگوی علمی و تشکیل سنت مطالعاتی منسجم و معرفی متخصصان و صاحب نظران به مراکز فرهنگی و اجتماعی مرتبط برگزار می شود.
از محورهای این همایش می توان به گونه شناسی معنویت های نوظهور، علل گسترش جریان های معنوی نوظهور، آسیب شناسی مواجهه با معنویت های نوظهور، تکنیک‌های عملی مؤثر برای مواجهه با گسترش معنویت‌ های نوظهور، مرز بدعت و نوآوری در معنویت گرایی، نسبت معنویت‌های نوظهور با معنویت اسلامی، تأثیر معنویت ‌های نوظهور بر سبک زندگی دینی، نقش رسانه و فضای مجازی در پیدایش و گسترش معنویت‌های نوظهور، نقد معنویت های نوظهور از دریچه دیگر ادیان، ریشه های تاریخی معنویت‌ های نوظهور در ایران و جهان، جریان‌ شناسی منتقدان معنویت ‌های نوظهور، نقش زنان در معنویت ‌های نوظهور، گسترش معنویت‌ های نوظهور از طریق علوم جدید و آسیب‌ شناسی آن، نقد آموزه‌ها و شخصیت‌ ها و جریان ‌های مطرح در معنویت‌ های نوظهور، معنویت ‌های نوظهور و چالش ‌های حقوقی آن، اشاره کرد.
علاقه مندان به شرکت در این فراخوان تا 31 شهریورماه 98 فرصت دارند چکیده مقالات خود را از طریق آدرس اینترنتی این همایش به نشانی http://sp.isca.ac.ir ارسال کنند و تا 30 آبان ماه نیز نسبت به ارسال اصل مقالات خود اقدام نمایند.
دبیرخانه این همایش در قم، چهارراه شهدا، خیابان معلم، پژوهشکده فلسفه و کلام اسلامی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی واقع شده است.
حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی سبحانی ریاست این همایش را بر عهده دارد و هادی وکیلی دبیر علمی این همایش است.

حداکثر حجم مقالات 8000 کلمه و در محیط word تایپ شود؛ همچنین مقالات برگزیده مورد حمایت قرار گرفته و در مجلات علمی ـ پژوهشی چاپ خواهند شد.
علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می توانند با شماره های 02531151444  و 02531151382 و 09900989031 تماس بگیرند.
این همایش یکم اسفندماه سال جاری در مرکز همایش های غدیر قم برگزار خواهد شد.
منبع:اخبار پژوهشکده فلسفه وو کلام
عكس هاي مرتبط :
كلمات كليدي : اخبار پژوهشکده فلسفه و کلام , همایش ملی معنویت های نوظهور

تاریخ خبر: 1398/6/11 دوشنبه
تعداد بازدید کل: 911 تعداد بازدید امروز: 1
 
امتیاز دهی
 
 

[Part_Lang]
[Control]
تعداد بازديد اين صفحه: 912
Guest (PortalGuest)

پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامي - دفتر تبليغات اسلامي حوزه علميه قم
مجری سایت : شرکت سیگما